Gå til innhold

ocd medisin

Anbefalte innlegg

Gjest levrone555555
Skrevet

Heisann har i 2 år slete med tvangstanker om å bli gal,og angst..Orker ikke dette lenger..Hvilken medisin hjelper best mot dette? hvilken ssri er bet? eventuelt kombinere det med noe? Håper virkelig noen kan hjelpe meg.. Tar buspiron som hjelper litt mot angsten..

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

SSRI bør brukes. Hvilket SSRI er ikke så farlig.

Jeg bruker å anbefale Seroxat fordi jeg har mest erfaring med det.

Skrevet

SSRI bør brukes. Hvilket SSRI er ikke så farlig.

Jeg bruker å anbefale Seroxat fordi jeg har mest erfaring med det.

Ok kan jeg ta dette sammen med buspiron? er dosen høyere på seroxat når det brukes mot ocd?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok kan jeg ta dette sammen med buspiron? er dosen høyere på seroxat når det brukes mot ocd?

Ja, Seroxat kan kombineres med Buspiron.

For alle SSRI er gjennomsnittlig dose ved OCD høyere enn ved depresjon.

Skrevet

Ja, Seroxat kan kombineres med Buspiron.

For alle SSRI er gjennomsnittlig dose ved OCD høyere enn ved depresjon.

Jeg har som sagt brukt cipralex før,men synest ikke den funkt så bra,pluss jeg mas all sexlyst. Men skal til legen få seroxat n,kombinere det med buspiron.. Men lurer på en ting,mange sier de går opp i vekt,jeg gikk heller ned litt på cipralex.Er vektøkning ett problem med seroxat? tror du jeg vil gå opp i vekt der visst jeg ikke gikk opp i vekt med cipralex? Seroxat vil hjelpe meg betraktelig med tvangstanker sant? mvh

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt både Seroxat og Cipralex, og begge har fungert godt på meg. Men måtte opp i høyere enn anbefalt dose. Legen min var ikke så fan av å ta så høy dose, men jeg viste svar fra nhd...:)

Nå bruker jeg cipralex, men tilfeldig at jeg har havnet på det i stedet for seroxat.

Ang annen behandling: se på ananke.no

Lykke til:)

Hilsen ei som i dag fungerer meget bra etter behandling og ed rett medisindose:)

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt både Seroxat og Cipralex, og begge har fungert godt på meg. Men måtte opp i høyere enn anbefalt dose. Legen min var ikke så fan av å ta så høy dose, men jeg viste svar fra nhd...:)

Nå bruker jeg cipralex, men tilfeldig at jeg har havnet på det i stedet for seroxat.

Ang annen behandling: se på ananke.no

Lykke til:)

Hilsen ei som i dag fungerer meget bra etter behandling og ed rett medisindose:)

Har hørt man må opp i 40 mg cipralex på ocd,normal dose er jo 20 mg på pakningsvedlaget.Hvilket dose bruker du? og hvilket dose brukte du på seroxat? fikk du nedsatt sexlyst på disse? jg bruker buspiron mot angsten 60 mg dagen,fungerer veldig bra.Det gir meg økt sexlyst og..jeg gikk ikke opp i vekt med cipralex,hadde du vektøkning på seroxat? mvh

Skrevet

Har hørt man må opp i 40 mg cipralex på ocd,normal dose er jo 20 mg på pakningsvedlaget.Hvilket dose bruker du? og hvilket dose brukte du på seroxat? fikk du nedsatt sexlyst på disse? jg bruker buspiron mot angsten 60 mg dagen,fungerer veldig bra.Det gir meg økt sexlyst og..jeg gikk ikke opp i vekt med cipralex,hadde du vektøkning på seroxat? mvh

Beklager sent svar.

Jeg brukte 30 mg cipralex, nå bruker jeg 20 mg.

Seroxat husker jeg dessverre ikke...

Ikke mye merkbare bivirkninger:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...