Gå til innhold

Drittblad på venteværelset...( Bagatell?)

Anbefalte innlegg

Gjest solskinn1980
Skrevet

Ja etter min mening er det en sterk overreaksjon om man tar et blad på en annen persons venterom som en fornærmelse mot seg selv.

Ikke i det hele tatt. Innsener mente nok en fornærmelse mot pasientene som går der..

Enig Se og hør er et møkkablad.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kayia
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Innsener mente nok en fornærmelse mot pasientene som går der..

Det er ikke en fornærmelse mot noen. Et valg basert på (for) dårlig kunnskap om potensielle leseres ønsker, kanskje - men en fornærmelse? Ikke i det hele tatt! :)

Skrevet

Det er vel ikke sånn at legekontorene faktisk abonnerer på ulike blader? Eh, eller gjør de det? Jeg trodde de bladene bare var noe kontordamene tok med seg hjemmefra etter at de hadde lest dem ferdig, for å være snille liksom. Hjemmet og Se og Hør fra fru kontordame, Donald Duck fra kontordameungene, og Illustrert vitenskap fra kontordamens ektemann. Jeg har altså gått og trodd at dette var noe de gjorde av sitt hjärtas godhet, så det har i grunnen aldri falt meg inn å klage:)

Skrevet

Det er vel ikke sånn at legekontorene faktisk abonnerer på ulike blader? Eh, eller gjør de det? Jeg trodde de bladene bare var noe kontordamene tok med seg hjemmefra etter at de hadde lest dem ferdig, for å være snille liksom. Hjemmet og Se og Hør fra fru kontordame, Donald Duck fra kontordameungene, og Illustrert vitenskap fra kontordamens ektemann. Jeg har altså gått og trodd at dette var noe de gjorde av sitt hjärtas godhet, så det har i grunnen aldri falt meg inn å klage:)

Jeg tror det er litt begge deler, men det kunne aldri falt meg inn å klage heller. Det er ikke hovedbeskjeftigelsen deres å forsyne pasienter med lesestoff!

Gjest Hva man skal irritere seg over ........
Skrevet

Selvfølgelig, FHM, Cats (finnes det lenger, forresten)og lignende lektyre hadde vært mye bedre. Nei, ærlig talt, hadde ikke falt meg inn å bli fornærmet for noe sånt. Hos min tannlege finnes det kun bilblad, det syns jeg er kjedelig. Men fordi han er en flink tannlege og en ellers hyggelig mann gidder jeg ikke å bry meg. Men nå må jeg jo tilføye at jeg syns det kan være litt greit med litt "dritt" innimellom. Når jeg sitter på legens venteværelse og lurer på om jeg er døden nær, eller egentlig bare litt småforkjøla er det greit med litt dritt så jeg får tankene over på noe annet. Og så er det jo greit tv-program og ok kryssord, da. Det skal de ha. Hmmm, hvilket minner meg om at det hjemme faktisk ligger et 3 mnd gammelt se og hør i hylla på toalettet, til tidsfordriv når vi har problemer med en annen type dritt.

Skrevet

Ja.

Jeg synes det er praktisk med Se&Hør akkurat på venterommet, der har man jo ikke tid til å lese lengre artikler uansett.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, du overreagerer. Ingen krever at du skal lese bladet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det hadde vært konstruktivt om du la igjen en beskjed om hvilket lesestoff du ønsket på venterommet.

Egentlig trnger det ikke være lesestoff i det hele tatt. Pasienten bør komme inn til avtalt tid. De bør komme til venteværelset minst 10 min før. Tiden bør de bruke til å roe seg samt forberede seg på timen.

Gjest night bird
Skrevet

Se & Hør er et drittblad jeg bare gidder å lese på venterom. Jeg satt ofte på et venterom som bare hadde Jakt og Fiske, og det bladet bryr jeg personlig meg enda mindre om. Men gidder ikke bli sur og fornærmet av den grunn. Ta med deg noe annet å lese på hvis det plager deg.

Gjest night bird
Skrevet

Nei, jeg syns du burde ta opp dette med Kontrollkommisjonen.

Haha! :)

Skrevet

''Innsener mente nok en fornærmelse mot pasientene som går der..''

Se & Hør er vel Norges mest solgte ukeblad, så et visst "nedslagsfelt" bør det ha ;-)

Tannlegen min har tannlegetidsskrifter, Se & Hør og Donald på venterommet. Ingen av dem frister meg noe særlig, men jeg ser på det som en service til pasientene, ikke et uttrykk for lesetvang eller underliggenede fornærmelse.

Gjest togli
Skrevet

Ja, du overreagerer..... det er frivillig om du ønsker å lese bladet, og det er ikke kun du som bruker venteværelset;)

Fordelen med Se og Hør er at det er et blad man kan sveipe igjennom og ikke føle at man blir "avbrutt" når man blir ropt inn til legen eller hvor man nå er ;)

Gjest Remlow
Skrevet

Det hadde vært konstruktivt om du la igjen en beskjed om hvilket lesestoff du ønsket på venterommet.

Egentlig trnger det ikke være lesestoff i det hele tatt. Pasienten bør komme inn til avtalt tid. De bør komme til venteværelset minst 10 min før. Tiden bør de bruke til å roe seg samt forberede seg på timen.

Hva er vitsen med å komme 10 minutter før når psykiateren ALLTID er 20 minutter forsinket likevel.

Da kan det være greit å ha en avis eller noe å lese i mens man venter, istedet for å irritere seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...