Gjest tykke barn er utsatt for omsorgssvikt Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hvorfor er foreldre å lite bevisste på kosthold og bevegelse/trim i hverdagen at unger er fete? http://www.side2.no/helse/article3416336.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Synes du er i overkant bastant i innlegget ditt, og temmelig generaliserende... Men likevel merker jeg meg at dette er et fryktelig tabubelagt tema. På siste foreldremøte vi var på, ble det informert om at de igjen starter med veiing og måling av elevene på skolen - den som da roper høyest om at man uansett grunn kan nekte å gjennomføre dette, var moren til trinnets tykkeste barn! Jeg kan ikke forstå hva som er problemet med å se denne utfordringen i øynene (sannsynligvis føler de fleste foreldre seg skyldige i at barnet er overvektig), for hvis dette blir tatt tak i av helsepersonell, kan barnet få hjelp før det er "for sent". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tykke barn er utsatt for omsorgssvikt Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Synes du er i overkant bastant i innlegget ditt, og temmelig generaliserende... Men likevel merker jeg meg at dette er et fryktelig tabubelagt tema. På siste foreldremøte vi var på, ble det informert om at de igjen starter med veiing og måling av elevene på skolen - den som da roper høyest om at man uansett grunn kan nekte å gjennomføre dette, var moren til trinnets tykkeste barn! Jeg kan ikke forstå hva som er problemet med å se denne utfordringen i øynene (sannsynligvis føler de fleste foreldre seg skyldige i at barnet er overvektig), for hvis dette blir tatt tak i av helsepersonell, kan barnet få hjelp før det er "for sent". ''På siste foreldremøte vi var på, ble det informert om at de igjen starter med veiing og måling av elevene på skolen - den som da roper høyest om at man uansett grunn kan nekte å gjennomføre dette, var moren til trinnets tykkeste barn!'' Dette er nært kjernen i problemet. Denne forelderen vil unngå at det blir et nedskrevet faktum at ungen er for tykk, og eventuelt motta hjelp. Hva med å gjøre noe med vekta til barnet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs.Q Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''På siste foreldremøte vi var på, ble det informert om at de igjen starter med veiing og måling av elevene på skolen - den som da roper høyest om at man uansett grunn kan nekte å gjennomføre dette, var moren til trinnets tykkeste barn!'' Dette er nært kjernen i problemet. Denne forelderen vil unngå at det blir et nedskrevet faktum at ungen er for tykk, og eventuelt motta hjelp. Hva med å gjøre noe med vekta til barnet? Det er ikke så lett å slanke seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det er ikke så lett å slanke seg. ''Det er ikke så lett å slanke seg.'' Nei, det er det absolutt ikke, men derfor blir det enda mer merkverdig at man skal motsette seg den hjelpen man kan få... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det er ikke så lett å slanke seg. ''Det er ikke så lett å slanke seg.'' Det er det neppe, men så blir man ikke overvektig over natta heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er ikke lett Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''Det er ikke så lett å slanke seg.'' Det er det neppe, men så blir man ikke overvektig over natta heller. Nei - det går ofte såpass sakte at man gjerne ikke legger merke til det før det har gått for langt. Dessverre. Man går opp 1 kg. Jaja, 1 kg er jo ikke stort. Og innen man veier seg neste gang har man kanskje gått opp 1 kg til. Jaja - 1 kg er jo ikke så ille. Og sånn kan man gå og godta en og en kg gradvis, til en kg er blitt mange kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Nei - det går ofte såpass sakte at man gjerne ikke legger merke til det før det har gått for langt. Dessverre. Man går opp 1 kg. Jaja, 1 kg er jo ikke stort. Og innen man veier seg neste gang har man kanskje gått opp 1 kg til. Jaja - 1 kg er jo ikke så ille. Og sånn kan man gå og godta en og en kg gradvis, til en kg er blitt mange kg. ''Nei - det går ofte såpass sakte at man gjerne ikke legger merke til det før det har gått for langt. Dessverre. Man går opp 1 kg. Jaja, 1 kg er jo ikke stort. Og innen man veier seg neste gang har man kanskje gått opp 1 kg til. Jaja - 1 kg er jo ikke så ille. Og sånn kan man gå og godta en og en kg gradvis, til en kg er blitt mange kg.'' Ja, jeg vet, men derfor er det kanskje lurt at det foretas veiing og måling av barn. Det gjøres jo ikke for å være lei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs.Q Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''Det er ikke så lett å slanke seg.'' Nei, det er det absolutt ikke, men derfor blir det enda mer merkverdig at man skal motsette seg den hjelpen man kan få... Må være nedverdigene når alle mener det er foreldrenes skyld, og vondt hvis de i tilegg er overvektige selv. Ikke en lett situasjon. Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger. Trenger ikke bety at de er så sunne fordet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs.Q Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''Det er ikke så lett å slanke seg.'' Det er det neppe, men så blir man ikke overvektig over natta heller. Nei, men så tar det laaang tid å bli kvitt kiloene og. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er ikke lett Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''Nei - det går ofte såpass sakte at man gjerne ikke legger merke til det før det har gått for langt. Dessverre. Man går opp 1 kg. Jaja, 1 kg er jo ikke stort. Og innen man veier seg neste gang har man kanskje gått opp 1 kg til. Jaja - 1 kg er jo ikke så ille. Og sånn kan man gå og godta en og en kg gradvis, til en kg er blitt mange kg.'' Ja, jeg vet, men derfor er det kanskje lurt at det foretas veiing og måling av barn. Det gjøres jo ikke for å være lei. Jeg er ingen motstander av at måling og veiing av barn fortsetter, slik man gjør i de første leveårene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hater å være tynn Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Må være nedverdigene når alle mener det er foreldrenes skyld, og vondt hvis de i tilegg er overvektige selv. Ikke en lett situasjon. Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger. Trenger ikke bety at de er så sunne fordet. Vi tynne har det IKKE enkelt!!!!!! Det å få den ene kommentaren etter den andre slengt etter seg om hvor tynn man er, sårer veldig. Jeg har mistet selvtillitten og hater speilbildet mitt. Folk viser som regel mye mer hensyn ovenfor folk med noen kg for mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Må være nedverdigene når alle mener det er foreldrenes skyld, og vondt hvis de i tilegg er overvektige selv. Ikke en lett situasjon. Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger. Trenger ikke bety at de er så sunne fordet. ''Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger'' Det er det dummeste jeg har hørt. Du vet åpenbart ingenting om hvor vanskelig det kan være å være tynnere enn alle andre, hvor vanskelig det kan være å være normalt tynn - og få aksept for at man _likevel_ har problemer, hvor vanskelig det kan være å finne klær som passer og sitter fint, osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Må være nedverdigene når alle mener det er foreldrenes skyld, og vondt hvis de i tilegg er overvektige selv. Ikke en lett situasjon. Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger. Trenger ikke bety at de er så sunne fordet. Jeg er enig med deg i at det ikke er en lett situasjon å ha overvektige barn, spesielt når man er overvektig selv. Og forstår godt at det er lett å tenke at de som selv er tynne og har tynne barn har det bra. Det er ikke vanskelig å forstå at du tenker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Må være nedverdigene når alle mener det er foreldrenes skyld, og vondt hvis de i tilegg er overvektige selv. Ikke en lett situasjon. Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger. Trenger ikke bety at de er så sunne fordet. ''Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger.'' Her snakker du mot bedre viten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger'' Det er det dummeste jeg har hørt. Du vet åpenbart ingenting om hvor vanskelig det kan være å være tynnere enn alle andre, hvor vanskelig det kan være å være normalt tynn - og få aksept for at man _likevel_ har problemer, hvor vanskelig det kan være å finne klær som passer og sitter fint, osv. Amen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs.Q Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Vi tynne har det IKKE enkelt!!!!!! Det å få den ene kommentaren etter den andre slengt etter seg om hvor tynn man er, sårer veldig. Jeg har mistet selvtillitten og hater speilbildet mitt. Folk viser som regel mye mer hensyn ovenfor folk med noen kg for mye. Å jeg vet nå ikke det. Ville du heller vært tykk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs.Q Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger'' Det er det dummeste jeg har hørt. Du vet åpenbart ingenting om hvor vanskelig det kan være å være tynnere enn alle andre, hvor vanskelig det kan være å være normalt tynn - og få aksept for at man _likevel_ har problemer, hvor vanskelig det kan være å finne klær som passer og sitter fint, osv. Nei jeg vet ikke det, og beklager hvis jeg støtet noen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs.Q Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg er enig med deg i at det ikke er en lett situasjon å ha overvektige barn, spesielt når man er overvektig selv. Og forstår godt at det er lett å tenke at de som selv er tynne og har tynne barn har det bra. Det er ikke vanskelig å forstå at du tenker det. Sikkert feil tanker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs.Q Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''Tynne folk har det enkelt, tynne folk med tynne unger.'' Her snakker du mot bedre viten. Det gjør jeg sikkert. Beklager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.