Gjest tannskade Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Åtteåringen har falt ned fra et tre og i tillegg til en del sår på overkroppen og i ansiktet klager han over vondt i munnen/tennene og klarer ikke å tygge på den ene siden. Vi ser ingen synlige skader eller løse tenner, men har fått time hos tannlege for sikkerhets skyld. Må man betale hos tannlegen for barn i slike tilfeller? Vi betaler jo ikke når han er på kontrollene, men det gjelder kanskje andre regler når det er skade? Må kanskje ta rtg e.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Uten at jeg er 100% sikker, så mener jeg at tannbehandling av barn, bortsett fra regulering, er gratis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Nix. Gratis. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det er gratis hos offentlig tannhelsetjeneste, lykke til :.-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Uten at jeg er 100% sikker, så mener jeg at tannbehandling av barn, bortsett fra regulering, er gratis. Ja, det er vel gratis - i alle fall hos skoletannlegen (eller hva det nå heter for tiden)... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Var det hjemme eller på skolen/i skoleregi? Hvis det var på skolen er det en god ide å få det registrert - i forhold til mulige problemer senere i livet (etter at behandling ikke lenger er gratis). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg mener det er gratis om du bruker skoletannlegen, men om du velger å bruke f.eks. din egen tannlege (altså en privatpraktiserende) så må du betale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tannskade Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Tuusen takk for så mange flotte svar på så kort tid!! Skaden skjedde i skoletiden, og det er offentlig tannhelsetjenesten vi skal til så da kan jeg kanskje regne med det er staten som betaler (TENK for et flott land vi bor i!!!!). Jeg følte meg littt skjelven i lommeboka ved tanken på et uplanlagt tannlegebesøk, de pleier ikke være akkurat billige besøk for oss voksne hvertfall.... Krysser fingrene for storebror og for ingen varige skader i tenna:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Tuusen takk for så mange flotte svar på så kort tid!! Skaden skjedde i skoletiden, og det er offentlig tannhelsetjenesten vi skal til så da kan jeg kanskje regne med det er staten som betaler (TENK for et flott land vi bor i!!!!). Jeg følte meg littt skjelven i lommeboka ved tanken på et uplanlagt tannlegebesøk, de pleier ikke være akkurat billige besøk for oss voksne hvertfall.... Krysser fingrene for storebror og for ingen varige skader i tenna:-) Sørg for at skaden blir meldt til NAV, det er skolen sitt ansvar, slik at evt. skader på tennene vil bli dekket også i fremtiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Pass på at skolen skriver skademelding. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.