Gå til innhold

Trene seg opp til å nyte livet

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvordan trener man seg opp til å nyte livet? Snakker om "de små gleder".

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderen
Skrevet

Ønsker du å nyte de små gleder, så må du fokusere på dem.

Skrevet

Kanskje ved hver morgen å være glad for ikke å være tett i nesen eller være glad for at man har et sted å bo og har en god seng. Videre at man har internett og kontakt med andre personer. Være glad for at noen gidder å lese det en skriver.

At man ikke lider av en alvorlig sykdom og at man har et helsevesen som er åpent for alle. Det gir jo en viss trygghet.

Dette er i alle fall ting jeg selv prøver å minne meg selv om.

Jeg prøver å ikke ta ting alt for mye for gitt, men erfarer at jeg jevnlig må holde det opp for meg selv.

Akkurat i dag er jeg glad for at det er fredag. Jeg er glad for at jeg har fått gått en tur og at jeg snart skal spise asparges og jordbær!!!

Jeg håper at du får en brukbar kveld :o)

Skrevet

Finn en skrivebok.

Hver kveld før du legger deg skriver du ned 5 ting du er glad for og/eller takknemlig for den dagen.

Gjør dette hver kveld. Innimellom leser du gjennom det du har skrevet. Plutselig ser du at du jammen har det ganske bra :)

Og husk at det ikke behøver å være de store tingene du er takknemlig for. Det kan være et smil fra bussjåføren, en løvetann i sola, en tekstmelding du kjente gjorde deg glad, en morsom tegneserie i avisa osv :)

Nøtteskall
Skrevet

Ja det er fullt mulig :-) I dag har jeg lært meg noe helt nytt - det gir meg glede. Jeg har gått meg en tur i skogen og hørt på fuglesangen. Jeg har faktisk tatt meg i mitt eget skinn og tvunget meg til å lese faglitteratur. Og jeg fant ut til min store forbauselse at det faktisk var gøy. Så nå har jeg funnet ut at det er mye å glede seg til :-D

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja det er fullt mulig :-) I dag har jeg lært meg noe helt nytt - det gir meg glede. Jeg har gått meg en tur i skogen og hørt på fuglesangen. Jeg har faktisk tatt meg i mitt eget skinn og tvunget meg til å lese faglitteratur. Og jeg fant ut til min store forbauselse at det faktisk var gøy. Så nå har jeg funnet ut at det er mye å glede seg til :-D

Så bra. :-D

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Finn en skrivebok.

Hver kveld før du legger deg skriver du ned 5 ting du er glad for og/eller takknemlig for den dagen.

Gjør dette hver kveld. Innimellom leser du gjennom det du har skrevet. Plutselig ser du at du jammen har det ganske bra :)

Og husk at det ikke behøver å være de store tingene du er takknemlig for. Det kan være et smil fra bussjåføren, en løvetann i sola, en tekstmelding du kjente gjorde deg glad, en morsom tegneserie i avisa osv :)

Kan man gjøre noen slags tankeøvelser, i stedet for å skrive ned ting?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ønsker du å nyte de små gleder, så må du fokusere på dem.

Hvordan kan jeg fokusere?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Kanskje ved hver morgen å være glad for ikke å være tett i nesen eller være glad for at man har et sted å bo og har en god seng. Videre at man har internett og kontakt med andre personer. Være glad for at noen gidder å lese det en skriver.

At man ikke lider av en alvorlig sykdom og at man har et helsevesen som er åpent for alle. Det gir jo en viss trygghet.

Dette er i alle fall ting jeg selv prøver å minne meg selv om.

Jeg prøver å ikke ta ting alt for mye for gitt, men erfarer at jeg jevnlig må holde det opp for meg selv.

Akkurat i dag er jeg glad for at det er fredag. Jeg er glad for at jeg har fått gått en tur og at jeg snart skal spise asparges og jordbær!!!

Jeg håper at du får en brukbar kveld :o)

:-)

Det er mange slike ting jeg gleder meg over, men... de "holder" ikke fast... føles som jeg går rundt og må vente på "noe" hele tiden...

Håper du får en fin kveld. :-)

Skrevet

Det er mange slike ting jeg gleder meg over, men... de "holder" ikke fast... føles som jeg går rundt og må vente på "noe" hele tiden...

Håper du får en fin kveld. :-)

Venter du på at livet egentlig skal begynne?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Venter du på at livet egentlig skal begynne?

Jepp... :-(

Skrevet

Hva med å fylle opp dagen med aktiviteter og ikke kjenne så nøye etter hele tiden? Så kommer kanskje de små glimtene av glede av seg selv. Som når man får helg etter en lang uke.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva med å fylle opp dagen med aktiviteter og ikke kjenne så nøye etter hele tiden? Så kommer kanskje de små glimtene av glede av seg selv. Som når man får helg etter en lang uke.

Det var det, da... prøver jo, men det er vanskelig.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hvis du investerer i et mikroskop, jeg anbefaler besser hos Japan Foto, også tar du et håvtrekk eller noe lignende, så vil du få mange små gleder å se på :)

Det myldrer så å si over alt.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Hvis du investerer i et mikroskop, jeg anbefaler besser hos Japan Foto, også tar du et håvtrekk eller noe lignende, så vil du få mange små gleder å se på :)

Det myldrer så å si over alt.

Hehe. :-)

Det gjør det nok... kos deg. :-)

Madelenemie
Skrevet

Hehe. :-)

Det gjør det nok... kos deg. :-)

Hei!

Du ler du :)

Det er virkelig et godt råd som klan sette deg i skikkelig stemning, du kan jo rett og slett bare hente en neve med jord fra et blomsterbed og starte. Jeg vet ikke hvor du bor. Håvtrekk kan du gjøre mange steder.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Du ler du :)

Det er virkelig et godt råd som klan sette deg i skikkelig stemning, du kan jo rett og slett bare hente en neve med jord fra et blomsterbed og starte. Jeg vet ikke hvor du bor. Håvtrekk kan du gjøre mange steder.

Jeg ser poenget ditt. Men jeg har litt andre interesser da. :-)

Føler meg egentlig litt deprimert, men det vet jeg vel ikke der og da...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du kan være glad for at du ikke har bivirkninger.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva vet du om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...