Gå til innhold

Trene seg opp til å nyte livet

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hva vet du om det?

Har du det, da beklager jeg. Er bare så opphengt i det nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest SMIRnøff
Skrevet

Har du det, da beklager jeg. Er bare så opphengt i det nå.

Okidoki. :-)

Madelenemie
Skrevet

:-)

Jeg ser poenget ditt. Men jeg har litt andre interesser da. :-)

Føler meg egentlig litt deprimert, men det vet jeg vel ikke der og da...

Hei!

Hvilke interesser da?

Noen ganger hjelper det å gjør det man liker når man kjenner seg nedfor, sånn at man glemmer det.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Hvilke interesser da?

Noen ganger hjelper det å gjør det man liker når man kjenner seg nedfor, sånn at man glemmer det.

Ja...

Nei, det er mye forskjellige ting, men når man føler seg så nedfor at man "mister" interessene... da er det litt verre.

Skrevet

Kan man gjøre noen slags tankeøvelser, i stedet for å skrive ned ting?

Ja, jeg tenker du kan bruke 5-10 minutter hver dag på å tenke på hva som er fint i livet ditt og hva du er takknemlig for. Du kan sikkert gjøre det oftere også :)

Dessuten kan du prøve å være skikkelig tilstede i livet ditt. Det vil si at du virkelig fokuserer på det du gjør. Når du pusser tennene så kjenner du hvordan tannbørsten kjennes mot tennene og tannkjøttet, hvordan tannkremen smaker, hvordan det skummer i munnen, hvordan tannbørsten kjennes i hånden osv.

Når du dusjer kjenner du hvordan vannet renner over kroppen din.

Osv, osv.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, jeg tenker du kan bruke 5-10 minutter hver dag på å tenke på hva som er fint i livet ditt og hva du er takknemlig for. Du kan sikkert gjøre det oftere også :)

Dessuten kan du prøve å være skikkelig tilstede i livet ditt. Det vil si at du virkelig fokuserer på det du gjør. Når du pusser tennene så kjenner du hvordan tannbørsten kjennes mot tennene og tannkjøttet, hvordan tannkremen smaker, hvordan det skummer i munnen, hvordan tannbørsten kjennes i hånden osv.

Når du dusjer kjenner du hvordan vannet renner over kroppen din.

Osv, osv.

Det der har jeg faktisk lest om. :-)

Brosjyren handlet nettopp om det med å sette pris på det man har og de små gleder.

Litt interessant igrunn. Kanskje man kan kurere seg selv, til en viss grad.

Skrevet

Jeg er heldig og har barn og de gir meg enormt med glede (bekymringer også selvfølgelig, men det hører med). Hadde det ikke vært for dem vet jeg sannelig ikke. Jeg er ganske redd av meg og får ofte noian, er til de grader selvkritisk og kritisk til alt og alle og tar livet altfor alvorlig. Men jeg har alltid hatt glede av naturen. (Så lenge jeg ikke treffer noen på mine turer :-) Da får jeg noian.

Det var et menneske som smilte til meg i dag og jeg ble så glad! Hele dagen forandret seg. Tenk, noen smiler til meg. Fantastisk! Da stilte jeg meg spørsmålet; kanskje jeg også skal begynne å smile til andre når det gjør meg så godt?

"Den største glede du kan ha, er å gjøre andre glad."

Kanskje du skal få deg en blogg? En jeg-vil-gjøre-deg-glad blogg?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg er heldig og har barn og de gir meg enormt med glede (bekymringer også selvfølgelig, men det hører med). Hadde det ikke vært for dem vet jeg sannelig ikke. Jeg er ganske redd av meg og får ofte noian, er til de grader selvkritisk og kritisk til alt og alle og tar livet altfor alvorlig. Men jeg har alltid hatt glede av naturen. (Så lenge jeg ikke treffer noen på mine turer :-) Da får jeg noian.

Det var et menneske som smilte til meg i dag og jeg ble så glad! Hele dagen forandret seg. Tenk, noen smiler til meg. Fantastisk! Da stilte jeg meg spørsmålet; kanskje jeg også skal begynne å smile til andre når det gjør meg så godt?

"Den største glede du kan ha, er å gjøre andre glad."

Kanskje du skal få deg en blogg? En jeg-vil-gjøre-deg-glad blogg?

:-) Det er sant det med å gjøre andre glad...

Har hatt mange blogger. Alle blir lagt ned. Jeg er så ustabil. Gleder meg til jeg begynner på Lamictal, hvis det har noe for seg, da.

Skrevet

:-) Det er sant det med å gjøre andre glad...

Har hatt mange blogger. Alle blir lagt ned. Jeg er så ustabil. Gleder meg til jeg begynner på Lamictal, hvis det har noe for seg, da.

Lamictal kan gjøre deg mer stabil. Skulle ønske jeg kunne stå på kun Lamictal. Min erfaring er at toppene blir borte og dypet blir ikke på langt det nær så svart. Men jeg er like rar....

Gjest Hulderen
Skrevet

Hvordan kan jeg fokusere?

Du ser ikke ting du ikke er oppmerkom på. Sett deg ned og kjenn hva som er godt. Du har hørsel og syn. Du kan nyte en kopp kaffe. Det er sommer. Du har eget hus.

Let etter de gode detaljene, og du ser dem.

Skrevet

Jepp... :-(

Det gjør jeg også. Jeg venter...og mens jeg venter på at livet skal begynne så tenker jeg at jeg befinner meg i en uvirkelighet der jeg har havnet på et fremmed spor som ikke har noe med meg å gjøre.

Som deg tror jeg at mye i tilværelsen er en eneste misforståelse (jeg mener at du har uttrykt det?).

Jeg vil ofte begynne det _virkelige_ livet. Starte med blanke ark. Fungere greit uten medisiner og bli kvitt nederlagsfølelsen. Jeg er tidvis redd for at det er medisinene som skaper denne uvirkeligheten, men på den annen side har jeg vel alltid tenkt at jeg står utenfor den virkeligheten som andre befinner seg i (også før jeg begynte med medisiner).

Jeg lurer på nå tåken letter fullt og helt.

Vel, dette er noe jeg tenekr på nå og da...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det gjør jeg også. Jeg venter...og mens jeg venter på at livet skal begynne så tenker jeg at jeg befinner meg i en uvirkelighet der jeg har havnet på et fremmed spor som ikke har noe med meg å gjøre.

Som deg tror jeg at mye i tilværelsen er en eneste misforståelse (jeg mener at du har uttrykt det?).

Jeg vil ofte begynne det _virkelige_ livet. Starte med blanke ark. Fungere greit uten medisiner og bli kvitt nederlagsfølelsen. Jeg er tidvis redd for at det er medisinene som skaper denne uvirkeligheten, men på den annen side har jeg vel alltid tenkt at jeg står utenfor den virkeligheten som andre befinner seg i (også før jeg begynte med medisiner).

Jeg lurer på nå tåken letter fullt og helt.

Vel, dette er noe jeg tenekr på nå og da...

Hørtes vondt ut det der... :-(

Jeg mener dette er det livet jeg har. Men jeg får ikke levet det. Derfor blir jeg veldig misfornøyd, fordi jeg "kaster det bort"...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du ser ikke ting du ikke er oppmerkom på. Sett deg ned og kjenn hva som er godt. Du har hørsel og syn. Du kan nyte en kopp kaffe. Det er sommer. Du har eget hus.

Let etter de gode detaljene, og du ser dem.

Godt poeng det.

Skrevet

Det der har jeg faktisk lest om. :-)

Brosjyren handlet nettopp om det med å sette pris på det man har og de små gleder.

Litt interessant igrunn. Kanskje man kan kurere seg selv, til en viss grad.

Kurere og kurere... Jeg tror i alle fall det vil åpne øynene våre for hvor mye fint og godt og herlig som er i livene våre, på tross av motgang og sorger :)

Madelenemie
Skrevet

Ja...

Nei, det er mye forskjellige ting, men når man føler seg så nedfor at man "mister" interessene... da er det litt verre.

Hei!

Ja der har kanskje ikke jeg vært

Skrevet

Jepp... :-(

For å sitere John Lennon: "Life is what happens to you while you're busy making other plans."

En fattig trøst, kanskje, men verdt å tenke over -/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...