Gå til innhold

Lamictal-dose; når på døgnet?

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Av praktiske årsaker lurer jeg på om det spiller noen rolle når på døgnet man tar Lamictal-dosen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det spiller ingen rolle, velg det som fungerer best for deg.

Gjest germinate
Skrevet

Nei, det spiller ingen rolle, velg det som fungerer best for deg.

Ok. Jeg trives egentlig best med å ta de på kvelden, men siden jeg likevel må ta Wellbutrin på morgenen, så tenkte jeg at jeg kunne ta Lamictal'en på morgenen, sammen med Wellbutrin'en.

Takk :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg tar 300 mg og har fått beskjed av legen om å ta 150 mg morgen og 150mg kveld.

Skrevet

Jeg tar 300 mg og har fått beskjed av legen om å ta 150 mg morgen og 150mg kveld.

Med mindre man er i en opptrappingsfase, kan en ta hele dosen i et, men en bør holde seg til et fast tidspunkt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Med mindre man er i en opptrappingsfase, kan en ta hele dosen i et, men en bør holde seg til et fast tidspunkt.

Jeg er ikke i en opptrappingsfase.

Skrevet

Jeg er ikke i en opptrappingsfase.

Ok, ga han deg en spesiell grunn? Jeg har hørt at for å unngå utslett deler noen leger dosen i 2 men jeg vet ikke dette sikkert.

Skrevet

Ok. Jeg trives egentlig best med å ta de på kvelden, men siden jeg likevel må ta Wellbutrin på morgenen, så tenkte jeg at jeg kunne ta Lamictal'en på morgenen, sammen med Wellbutrin'en.

Takk :-)

Jeg ser NHD og skriver det samme, da er jeg ikke helt på villspor. Du kan utmerket godt ta hele dosen i ett.

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3829640

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ok, ga han deg en spesiell grunn? Jeg har hørt at for å unngå utslett deler noen leger dosen i 2 men jeg vet ikke dette sikkert.

Nei, jeg spurte ikke, men tenkte plutselig på at det kan være fordi jeg bruker Lamictal for både bp og epilepsi. Skal lese i felleskatalogen, orker bare ikke akkurat nå.

Skrevet

Nei, jeg spurte ikke, men tenkte plutselig på at det kan være fordi jeg bruker Lamictal for både bp og epilepsi. Skal lese i felleskatalogen, orker bare ikke akkurat nå.

Ja det er meget mulig, den komboen kan jeg ingenting om.

Skrevet

Vet du om det går bra at jeg tar dosen som vanlig i kveld, og ny dose i morgen tidlig - hvis jeg ikke tar de i kveld blir jeg dårlig i morgen?

Dersom du til vanlig tar dosen slik du skal så tviler jeg på det vil være noen forskjell i det hele tatt om du velger det ene eller det andre alternativet.

Gjest germinate
Skrevet

Dersom du til vanlig tar dosen slik du skal så tviler jeg på det vil være noen forskjell i det hele tatt om du velger det ene eller det andre alternativet.

Hm, nå tenkte jeg på at det blir dobbel dose på ett døgn, men det spiller kanskje ikke så stor rolle?

Skrevet

Vet du om det går bra at jeg tar dosen som vanlig i kveld, og ny dose i morgen tidlig - hvis jeg ikke tar de i kveld blir jeg dårlig i morgen?

Jeg har aldri opplevd ubehag i forbindelse med uregelmessig inntak av Lamictal. Så lenge det er sånn nogenlunde riktig døgndose har det vært ok.

Ikke noe å bekymre seg over med andre ord.

Gjest fruitcake
Skrevet

Lamictal gjør meg ganske trøtt en stund etter at jeg har tatt dem, så jeg har begynt å ta dem på kvelden.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har aldri opplevd ubehag i forbindelse med uregelmessig inntak av Lamictal. Så lenge det er sånn nogenlunde riktig døgndose har det vært ok.

Ikke noe å bekymre seg over med andre ord.

Jeg blir veldig dårlig hvis jeg ikke tar de. Spørsmålet mitt var om det går bra om jeg tar dobbel dose et døgn (600mg), så jeg velger å gjøre det.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg skal ta Wellbutrinen på kvelden i stedet.

Takk for hjelpen :-)

Gjest germinate
Skrevet

Lamictal gjør meg ganske trøtt en stund etter at jeg har tatt dem, så jeg har begynt å ta dem på kvelden.

Jeg fortsetter å ta de på kvelden. Takk for svar :-)

Gjest fruitcake
Skrevet

Jeg fortsetter å ta de på kvelden. Takk for svar :-)

Bare hyggelig. Lykke til med Lamictal :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...