Gjest alenemor som frustrerte Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg er alenemor som jobber turnus dag,aften og helg. Sitter nå for tiden i vanskelig situasjon anngående pass av barnet mitt. Pappa er gift på nytt og har spes arbeidstid som gjør at han ikke kan hjelpe til der. Å jeg har hovedansvaret. Mine foreldre har nå satt ned foten at de ikke kan hjelpe meg like mye lengre. Besteforeldre på far side de tar aldri kontakt. Venninder har nok med sin familie. Hva er det jeg kan gjøre? Kan ikke bare bytte jobb heller pga min utdannelse og jeg har fast jobb. ingen jobb er lik ingen penger. Hva gjør man??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Du må søke etter en fast barnepasser som kommer og er hos dere når du er på jobb. Jeg aner ikke hvor lett det er å finne, og hva det koster hvis du må gjøre det hvitt. Men hvis du bor i en by, kan du forhøre deg i au pair-miljøene. Der er det mange som passer barn på dagtid og gjerne tar på seg så mye jobb som mulig, så helger og kvelder vil være perfekt. Eller en student? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Høres ut som du kunne trenge en au pair! Men det vet jeg jo ikke om du har råd til eller plass til. Men kanskje finnes noen au pair'er i nærmiljøet med litt tid til overs? De er ofte ivrige på å tjene litt ekstra penger. Svært få kan basere seg på fast barnepass av familie og venner. Med en slik arbeidstid er du antakelig avhengig av betalt hjelp til barna kan klare seg mer selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zanta Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Høres ut som du kunne trenge en au pair! Men det vet jeg jo ikke om du har råd til eller plass til. Men kanskje finnes noen au pair'er i nærmiljøet med litt tid til overs? De er ofte ivrige på å tjene litt ekstra penger. Svært få kan basere seg på fast barnepass av familie og venner. Med en slik arbeidstid er du antakelig avhengig av betalt hjelp til barna kan klare seg mer selv. Skolebarn neste år så jeg sliter med fremmed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alenemor som frustrerte Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Skolebarn neste år så jeg sliter med fremmed jeg kan høre om de har noe her i miljøet,barnet mitt klarer seg ikke alene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Familie og venner er _reserveløsninger_, og ikke noe du kan basere din tilværelse på. Da sliter du ut alle. Du må vel gjøre som så mange andre, nemlig skaffe deg betalt barnevakt. Hvor gammelt er barnet? Om skolebarn, så er det jo SFO også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Du må finne en eller flere som kan ha dette som fast betalt jobb. Så kan du heller bruke venner og familie som reserver eller vikarer - eller til andri ting (f.eks. hvis du vil ut en kveld med ei venninne e.l., som ikke har med jobben å gjøre). Hør med de ansatte på barnehagen om de kjenner noen ungdommer som kunne brukes til dette. Vi fant barnevakt til å våre gjennom barnehagen (døtre til ansatte der). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Da jeg var 17 passet jeg på datteren til en flyvertinne som jobbet sånn. Jeg hentet i bhg, lagde middag, sov der og fulgte til skolen - eller bare en av tingene, alt ettersom hvordan hun jobbet. Jeg synes det var helt fantastisk å få kvelden alene der, jeg fikk litt penger (ikke så voldsomt mye), hun fikk hjelp - og vi gikk på skole i nærheten av hverandre, så det var ikke noe problem. Heng opp en lapp på butikken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Skolebarn neste år så jeg sliter med fremmed Den skjønte jeg ikke helt, enhver betalt barnevakt er jo ukjent første gangen? Barn blir utrolig fort trygge på en sympatisk og trygg person. Deretter går det jo greitt. Vi har hatt mange nye barnevakter siden barna var små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg har knytta fast avtale med en 17-åring. Hun er her stort sett en dag i uka. Henter Datra på SFO, lager middag, hjelper begge ungene med lekser og får Datra i seng og sitter her til jeg kommer hjem. Hun er verd sin vekt i gull og vel så det. Mange 17-åringer er nærmest kronisk blakke, så det er en vinn-vinn-situasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Du får gjøre som andre i samme situasjon gjør - de skaffer en eller to faste personer som passer barnet/barna. Gjør du dette hvitt og får det dokumentert har du vel krav på støtte (64% av dolumenterte utgifter) fra NAV også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg hadde det slik som deg , med disse arbeidstidene (egentlig verre, jobbet også 24 timers vakter), og så kun en løsning på problemet og det var å spørre arbeidsgiver om å kun få jobbe dagtid. Det gikk greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Finnes det noen flinke ungdommer eller voksne damer i omgangskretsen/nabolaget som vil tjene litt penger og som du mener kan ta ansvaret? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Du får gjøre som andre i samme situasjon gjør - de skaffer en eller to faste personer som passer barnet/barna. Gjør du dette hvitt og får det dokumentert har du vel krav på støtte (64% av dolumenterte utgifter) fra NAV også? ''Gjør du dette hvitt og får det dokumentert har du vel krav på støtte (64% av dolumenterte utgifter) fra NAV også?'' Jepp. (Til trådstarter) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.