Gå til innhold

Barnefordeling.

Gjest Barna går først

Anbefalte innlegg

Gjest Barna går først

Dersom man har to barn, er skilt og mor har ett barn boende på sin adresse og far har ett boende på sin, hva må mor da foreta seg hvis hun ønsker å flytte med begge barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må hun først overtale far til at begge barna får samme adresse som mor. Men hvorfor skal mor flytte barna? Det høres ikke ut som barna går først her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barna går først

Da må hun først overtale far til at begge barna får samme adresse som mor. Men hvorfor skal mor flytte barna? Det høres ikke ut som barna går først her...

Hvis far sier nei, er det da noe mor kan gjøre videre?

Her er det mange ting til historien som ikke kan tas med, kan bare si deg at barna går først ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange ting til historien som ikke kan tas med, kan bare si deg at barna går først ja.

Hør med NAV eller en annen instans, de kan hjelpe deg mye bedre enn vi her inne (i alle fall enn meg!). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barna går først

Hør med NAV eller en annen instans, de kan hjelpe deg mye bedre enn vi her inne (i alle fall enn meg!). Lykke til!

Takk, skal på familiekontoret og høre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ikkenoe. Du kan bare ta med deg det barnet som har bostedsadresse hos deg. Så om du skal få med begge barna, så må du overtale far til å la det andre barnet bytte adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis far sier nei så må du gå til barnefordelingssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barna går først

Hvis far sier nei så må du gå til barnefordelingssak.

Okey, be om mekling først og så eventuelt barnefordelingssak. Takk. Jeg lurte bare på om man hadde denne muligheten når barna allerede ble delt fra starten av (ved at den ene har adresse hos mor og den andre hos far)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest melmøll

Okey, be om mekling først og så eventuelt barnefordelingssak. Takk. Jeg lurte bare på om man hadde denne muligheten når barna allerede ble delt fra starten av (ved at den ene har adresse hos mor og den andre hos far)....

Det har vært endel lignende innlegg her på dol og jeg håper folk ser dette og ikke går inn for en avtale der barna deles mellom foreldrene for å få mest mulig fra NAV. Dette problemet vil oppstå og det er veldig synd for barna dersom en av foreldrene flytter med den ene. Jeg forstår ikke at barneombudet ikke gjør noe med dette, familie er kontorene bør fraråde slike løsninger, selv om det ser gunstig ut økonomisk i øyeblikket kan det skape problemer når den ene ønsker å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barna går først

Det har vært endel lignende innlegg her på dol og jeg håper folk ser dette og ikke går inn for en avtale der barna deles mellom foreldrene for å få mest mulig fra NAV. Dette problemet vil oppstå og det er veldig synd for barna dersom en av foreldrene flytter med den ene. Jeg forstår ikke at barneombudet ikke gjør noe med dette, familie er kontorene bør fraråde slike løsninger, selv om det ser gunstig ut økonomisk i øyeblikket kan det skape problemer når den ene ønsker å flytte.

Ja, du har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...