Gå til innhold

sovepiller NHD

Gjest lurerlittegranne

Anbefalte innlegg

Gjest lurerlittegranne

Hei

ble utskrevet fra sykehus etter ca fjorten dager der på grunn av ganske så alvorlig sykdom. på sykehuset fikk jeg om nettene svært mye mareritt, våknet opp masse ganger i løpet av natten svett og livredd. Drømmene dreide seg om sykdom/død. at jeg ble begravd levende. At jeg lå i en kiste og banket og forsøkte å komme meg ut..at familien sørget etc.

Til slutt valgte jeg og be om sovepiller noe som gikk greit. Men jeg tok det bare et par dager. Håper selvsagt at disse drømmene går over nå når jeg er ute av sykehuset. Er trossalt 20 og har ikke vært plaget med mareritt før egentlig (bortsett fra da jeg var barn)

Likevel spurte jeg om sovepiller før jeg ble utskrevet. Det jeg tolket litt rart var at jeg bare fikk for en uke. Det holder helt sikkert og jeg skal prøve å ikke bruke de om tingene ikke blir helt for ille. Er sykemeldt i en måned nå så det er ikke som at jeg må tidlig opp på jobb eller noe. Jeg skal tilbake om fem dager til legen for mer sjekk.

Likevel reagerte jeg på at de var så restriktive. Det må da være "jobb" å plukke ut piller for så kort tid isteden for å bare gi ut en boks.

ser de på meg som en potensiell pillemisbruker? jeg fortalte grunnen til hvorfor jeg følte jeg kunne trenge det.

hvordan er praksisten med å gi ut sovemidler vanligvis. Har ikke noe psykiske problemer bortsett fra at jeg har vært ganske emosjonell pga alt som har hendt

Det er da ganske normalt å bli trist når en finner ut at en har en alvorlig sykdom , (benmargssvikt)

jeg merker at jeg har et enormt behov for å stille spørsmål og finne ut mer om hva som feiler meg , at jeg har behov for å diskutere og prate om tingene. Familien har jeg dårlig kontakt med. Legene har det alltid så fryktelig travelt. Og jeg føler det ville være feil om jeg skulle gå til en psykiater.. jeg er jo ikke psykisk syk

har du noen tips

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38058-sovepiller-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

ser de på meg som en potensiell pillemisbruker?

I utgangspunktet kan alle bli avhengige. Legen ønkser ikke å påføre pasienten et tilleggsproblem. Derfor var det fornuftig og i tråd med god praksis å gi deg en såpass liten pakning. Ved neste kontroll kan dere diskutere om du trenger fler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38058-sovepiller-nhd/#findComment-144285
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...