Gjest prust Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jenta vår fyller snart 11 år. Hun har satt opp ei lita ønskeliste, men det er mye småting, og vi er litt i stuss på hva hun skal få fra oss foreldre i år. Hun liker musikk og sang, ønsker seg egentlig mikrofon, men har veldig sterk stemme, så vi ser ikke helt behovet... men er det noe poeng i å øve med mikrofon? Hun kunne trengt høyttalere til å kople til mobilen, så det er ett tips broren kom med i går. Klær og sko pleier ungene å få utenom bursdager, så vi tenkte egentlig noe annet. Hun går på speider og synger i kor - har speiderskjorte og kniv. Tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 En speider har vel også bruk for en skikkelig tursekk, sovepose, annet turutstyr? Nytt notestativ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 En speider har vel også bruk for en skikkelig tursekk, sovepose, annet turutstyr? Nytt notestativ? Sovepose har hun, men tursekk var et godt tips! Da vi var på kanotur hadde vi bagasjen i bag'er, men vi har ikke noen skikkelig tursekk som passer ungene/ungdommene. De bruker bare småsekker eller skolesekkene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 En speider har vel også bruk for en skikkelig tursekk, sovepose, annet turutstyr? Nytt notestativ? Fant denne på nettet: http://speiderbutikken.mamutweb.com/Shop/Product/Ryggsekk-vandrer-(fra-11-%C3%A5r)/T202 Det står ikke hvilket merke det er på sekken, men jeg kan vel gå ut fra at det er ok kvalitet når de selger den gjennom speideren? Det må jo være midt i blinken for henne :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Sovepose har hun, men tursekk var et godt tips! Da vi var på kanotur hadde vi bagasjen i bag'er, men vi har ikke noen skikkelig tursekk som passer ungene/ungdommene. De bruker bare småsekker eller skolesekkene sine. En god tursekk + sånne vanntette pakksekker til å ha oppi, finnes i mange størrelser til klær og mobil/kamera osv. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 På vår skole har de fra 4. klasse mer og mer lekser som må gjøres på PC. Hva med egen laptop hvis hun ikke har det? Fåes fra for omtrent samme prisen som en skikkelig tursekk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 En god tursekk + sånne vanntette pakksekker til å ha oppi, finnes i mange størrelser til klær og mobil/kamera osv. ) Enig i at tursekk er fint. Om hun snart skal på leirskole (neste skoleår?) vil hun antagelig få behov for det uansett :-). Min eldste fyller 12 i dag (hurra!) og det hun ble mest glad for da gavene ble pakket ut på morgenkvisten var en ny skikkelig fin og kraftig sparkesykkel. Slik vi bor bruker nesten alle barna sparkesykkel til skolen (kort vei, gidder ikke bruke vanlig sykkel) og gjerne også til hverandre når de skal leke sammen. PC fikk hun ny i fjor. Det løste seg egentlig greit da den gamle haugen av en PC hun hadde arvet fra oss ble stjålet(!) ved innbrudd, og vi måtte kjøpe ny :-). Ellers var krølltang veldig stas å få. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentene2 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Litt avhengig av hva slags mobil hun har, men har hun Iphone eller om hun har en Ipod, så har dockingstasjon med høytalere og radio vært en flittig brukt gave til våre to jenter. Ellers er tursekk som de andre foreslått, en veldig fin gave, som hun kommer ha god bruk for. Se til at det er litt smålommer og mulighet for å "henge" ting utenpå. Har også speiderjente og vanlig skolesekk hadde ikke fungert på overnattingsturer med sovepose, liggeunderlag etc. bare pass på at den ikke er for lang for ryggen hennes. Testet mange før vi fant en som satt godt, med solid magebelte. Er i samme dillemma som deg og det eneste vår elve-åring ønsker seg er marsvin (som ikke er aktuelt i gi i gave). Så jeg følger nøye med på hvilke forslag du får her :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Litt avhengig av hva slags mobil hun har, men har hun Iphone eller om hun har en Ipod, så har dockingstasjon med høytalere og radio vært en flittig brukt gave til våre to jenter. Ellers er tursekk som de andre foreslått, en veldig fin gave, som hun kommer ha god bruk for. Se til at det er litt smålommer og mulighet for å "henge" ting utenpå. Har også speiderjente og vanlig skolesekk hadde ikke fungert på overnattingsturer med sovepose, liggeunderlag etc. bare pass på at den ikke er for lang for ryggen hennes. Testet mange før vi fant en som satt godt, med solid magebelte. Er i samme dillemma som deg og det eneste vår elve-åring ønsker seg er marsvin (som ikke er aktuelt i gi i gave). Så jeg følger nøye med på hvilke forslag du får her :-) Hun har ikke Iphone eller Ipod - en vanlig Samsung touchmobil fra i fjor. Så hvis vi skal kjøpe høyttalere, så må det bli noen som kan koples med ledning, ikke dockingsstasjon. Vi bestilte den tursekken i går kveld, så da skal den komme om noen dager. Håper det blir populært! Hun hadde barneselskap i helga, og fikk en del penger. Så i går syklet ut hun til senteret (8 km hver vei!) og skulle kjøpe kreppetang. Men så hadde hun kjøpt feil - krølltang :-( Stakkars, hun var så lei seg. Men jeg skal bytte den i dag for henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Enig i at tursekk er fint. Om hun snart skal på leirskole (neste skoleår?) vil hun antagelig få behov for det uansett :-). Min eldste fyller 12 i dag (hurra!) og det hun ble mest glad for da gavene ble pakket ut på morgenkvisten var en ny skikkelig fin og kraftig sparkesykkel. Slik vi bor bruker nesten alle barna sparkesykkel til skolen (kort vei, gidder ikke bruke vanlig sykkel) og gjerne også til hverandre når de skal leke sammen. PC fikk hun ny i fjor. Det løste seg egentlig greit da den gamle haugen av en PC hun hadde arvet fra oss ble stjålet(!) ved innbrudd, og vi måtte kjøpe ny :-). Ellers var krølltang veldig stas å få. Ja, spareksykkel har hun snakket om. Og kreppetang skal hun kjøpe for penger hun fikk fra venninnene. Sparkesykkel kanskje fra besteforeldrene? Vi bestilte tursekk i går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 På vår skole har de fra 4. klasse mer og mer lekser som må gjøres på PC. Hva med egen laptop hvis hun ikke har det? Fåes fra for omtrent samme prisen som en skikkelig tursekk. Egen laptop er absolutt ikke aktuelt. Vi kjøpte "familie-pc" i fjor høst - og den disponerer ungene. De trenger ikke en pc hver på en lang stund ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hun har ikke Iphone eller Ipod - en vanlig Samsung touchmobil fra i fjor. Så hvis vi skal kjøpe høyttalere, så må det bli noen som kan koples med ledning, ikke dockingsstasjon. Vi bestilte den tursekken i går kveld, så da skal den komme om noen dager. Håper det blir populært! Hun hadde barneselskap i helga, og fikk en del penger. Så i går syklet ut hun til senteret (8 km hver vei!) og skulle kjøpe kreppetang. Men så hadde hun kjøpt feil - krølltang :-( Stakkars, hun var så lei seg. Men jeg skal bytte den i dag for henne. hehe, der ser man så forskjellige de er. Vår 12 åring vil for alt i verden IKKE ha krepptang, bare krølltang for å få sånne fine filmstjerne bølger i håret (tror hun i det minste....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 hehe, der ser man så forskjellige de er. Vår 12 åring vil for alt i verden IKKE ha krepptang, bare krølltang for å få sånne fine filmstjerne bølger i håret (tror hun i det minste....) Hmmm - kanskje egentlig mi jente hadde syntes det var ok likevel med krølltang hvis hun bare visste hvordan det ble. Vi var på besøk hos noen med kreppetang i vinter, og etter det har hun hatt veldig lyst på det. Men nå har jeg lovet å bytte den etter jobb, så jeg får gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hei! Mikrofon er selvsagt for en sangglad jente! Min sønn fikk en til jul til 1500 kr grei nok, men kjøpte seg en nå til 5000. kr. Han komponerer musikk , synger, og spiller, en mikrofon er et ultimatum for innspilling av musikk. En god mikrofon koster litt. Det er egentlig veldig mye bra av mikrofoner å kjøpe fra USA, man kan der få mikrofoner til nesten 1/3 del av prisen her. Dvs en til 150000 kan du får for 5000. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hei! Mikrofon er selvsagt for en sangglad jente! Min sønn fikk en til jul til 1500 kr grei nok, men kjøpte seg en nå til 5000. kr. Han komponerer musikk , synger, og spiller, en mikrofon er et ultimatum for innspilling av musikk. En god mikrofon koster litt. Det er egentlig veldig mye bra av mikrofoner å kjøpe fra USA, man kan der få mikrofoner til nesten 1/3 del av prisen her. Dvs en til 150000 kan du får for 5000. Hei! jeg mente 15000. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hei! jeg mente 15000. Mikrofon til 5000 til en vanlig bursdag er ikke aktuelt. Jenta vår elsker å synge, men komponerer ikke. Det gjør imidlertid broren. Han har keyboard og spiller og synger i band. Men vi dropper mikrofon. Hun synger så sterkt uten at jeg ikke helt skjønner hvordan det skulle bli med mikrofon... Vi har bestilt sekk til henne, og så blir det muligens noen høyttalere til å kople til mobilen, eller sparkesykkel. Men takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Mikrofon til 5000 til en vanlig bursdag er ikke aktuelt. Jenta vår elsker å synge, men komponerer ikke. Det gjør imidlertid broren. Han har keyboard og spiller og synger i band. Men vi dropper mikrofon. Hun synger så sterkt uten at jeg ikke helt skjønner hvordan det skulle bli med mikrofon... Vi har bestilt sekk til henne, og så blir det muligens noen høyttalere til å kople til mobilen, eller sparkesykkel. Men takk for svar. Hei! Ja ja, det handler ikke om å synge sterkt eller ikke da? Med mikrofon kan man synge inn, det er et nødvendig verktøy, du får en bra til 1500. ca på 4sound, jeg hadde blitt forbauset hvis jeg ønsket meg mikrofon og fikk en sekk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Enig i at tursekk er fint. Om hun snart skal på leirskole (neste skoleår?) vil hun antagelig få behov for det uansett :-). Min eldste fyller 12 i dag (hurra!) og det hun ble mest glad for da gavene ble pakket ut på morgenkvisten var en ny skikkelig fin og kraftig sparkesykkel. Slik vi bor bruker nesten alle barna sparkesykkel til skolen (kort vei, gidder ikke bruke vanlig sykkel) og gjerne også til hverandre når de skal leke sammen. PC fikk hun ny i fjor. Det løste seg egentlig greit da den gamle haugen av en PC hun hadde arvet fra oss ble stjålet(!) ved innbrudd, og vi måtte kjøpe ny :-). Ellers var krølltang veldig stas å få. Har du link til den robuste sparkesykkelen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hei! Ja ja, det handler ikke om å synge sterkt eller ikke da? Med mikrofon kan man synge inn, det er et nødvendig verktøy, du får en bra til 1500. ca på 4sound, jeg hadde blitt forbauset hvis jeg ønsket meg mikrofon og fikk en sekk? ''jeg hadde blitt forbauset hvis jeg ønsket meg mikrofon og fikk en sekk?'' Mine barn vet godt at et ønske eller en ønskeliste ikke er det samme som en bestilling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hei! Ja ja, det handler ikke om å synge sterkt eller ikke da? Med mikrofon kan man synge inn, det er et nødvendig verktøy, du får en bra til 1500. ca på 4sound, jeg hadde blitt forbauset hvis jeg ønsket meg mikrofon og fikk en sekk? '' jeg hadde blitt forbauset hvis jeg ønsket meg mikrofon og fikk en sekk?'' Hehe, godt sagt :-) Jeg må nok si at mine unger ikke hadde syntes (i den alderen) at en tursekk var sånn hovedbursdags-gave-spennende :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.