Gå til innhold

Avskjedsgave??

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Skrive noe fint på et fint kort?

Se hva XbellaX har skrevet, har bestemt meg for hennes forslag.

Ellers takk for innspill :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Se hva XbellaX har skrevet, har bestemt meg for hennes forslag.

Ellers takk for innspill :-)

Ja det var jo et fint forslag :)

Skrevet

jeg har bestemt meg for å gå for din ide. Jeg ter et bilde av hvert maleri, jeg har et bra kamera og kan printe ut på fotopapir og ramme pent inn. Eller ta bilde og gå til fotograf.

Det første bildet (som liksom representerer meg når jeg begynte hos henne) viser en dame, sliten med lange tynne armer, helt ned til føttene. Hun ser tydelig plaget ut, bruker ikke sminke og har mørke ringer rundt øynene. Malt i blåtoner.

Det andre bildet (som representerer meg nå) viser samme damen, ikke så tynn, med blomster i håret, pen kjole og malt i orange og røde farger. Hun har fremdeles litt mørke ringer rundt øynene, men på langt nær slik det var. Som om hun er merket av at hun har vært syk, det glemmes ikke. Hun ser forventlingsfullt oppover.

Jeg kjøpte bildene rett før jeg møtte veggen, eller bunnen. Altså for 9 år siden. Som om jeg visste hva som kom. Psykologen vet om disse bildene og har vært nysgjerrig på de, så da passer det bra at hun får bilde av dem.

Genialt, det kan ikke bli feil :-)

Symbolsk, kreativt, personlig, beskrivende og oppriktig, uten å være privat og påtrengende. Fint!

Skrevet

jeg har bestemt meg for å gå for din ide. Jeg ter et bilde av hvert maleri, jeg har et bra kamera og kan printe ut på fotopapir og ramme pent inn. Eller ta bilde og gå til fotograf.

Det første bildet (som liksom representerer meg når jeg begynte hos henne) viser en dame, sliten med lange tynne armer, helt ned til føttene. Hun ser tydelig plaget ut, bruker ikke sminke og har mørke ringer rundt øynene. Malt i blåtoner.

Det andre bildet (som representerer meg nå) viser samme damen, ikke så tynn, med blomster i håret, pen kjole og malt i orange og røde farger. Hun har fremdeles litt mørke ringer rundt øynene, men på langt nær slik det var. Som om hun er merket av at hun har vært syk, det glemmes ikke. Hun ser forventlingsfullt oppover.

Jeg kjøpte bildene rett før jeg møtte veggen, eller bunnen. Altså for 9 år siden. Som om jeg visste hva som kom. Psykologen vet om disse bildene og har vært nysgjerrig på de, så da passer det bra at hun får bilde av dem.

Jeg blir helt rørt når jeg leser historien bak bildene og at hun også har vært nyskjerrig på bildene fra før. Det er slike gaver man husker og som uten tvil kommer til å røre henne. Å ramme det inn var genialt, det hever det hele et par hakk :-)

Jeg gleder meg på dine vegne, avslutningen av terapien og den spennende veien videre..

Madelenemie
Skrevet

Selv om frosken mener at det beste ikke er å gi noe, det vet jeg også, profesjonelt sett, er jo puslespill genialt!

Hei!

Hyggelig, de har mange ekstra fine i bokhandlere, teknisk museum og på internet, sånne fne, enkle, med vakre farger.

Jeg har kjøpt et med de fire årstider i fire lag, det er enkelt, men er jo ment for meg å symbolisere det fine jeg har fått hjelp med .

Hyggelig det ga deg også en god følelse :)

Skrevet

Det har du veldig, veldig rett i!

Båndet og relasjonen blir nesten for sterkt og det kan være ok å "profesjonalisere" avslutningen.

Men jeg tror jeg skal gi 8 og en halv roser, en for hvert år. Den jeg kutter kortere blir for det siste halve året.

Det synes jeg var en fin løsning :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Genialt, det kan ikke bli feil :-)

Symbolsk, kreativt, personlig, beskrivende og oppriktig, uten å være privat og påtrengende. Fint!

Det synes jeg også :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg blir helt rørt når jeg leser historien bak bildene og at hun også har vært nyskjerrig på bildene fra før. Det er slike gaver man husker og som uten tvil kommer til å røre henne. Å ramme det inn var genialt, det hever det hele et par hakk :-)

Jeg gleder meg på dine vegne, avslutningen av terapien og den spennende veien videre..

Takk :-) Og tusen takk for det veldig gode forslaget :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Hyggelig, de har mange ekstra fine i bokhandlere, teknisk museum og på internet, sånne fne, enkle, med vakre farger.

Jeg har kjøpt et med de fire årstider i fire lag, det er enkelt, men er jo ment for meg å symbolisere det fine jeg har fått hjelp med .

Hyggelig det ga deg også en god følelse :)

:-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det synes jeg var en fin løsning :-)

Ja, ikke sant? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...