Gå til innhold

En gledesnyhet NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Etter ca et halvt år med behandling likt som i fengsel tok jeg kontakt med advokat.

Jeg fortalte jeg var her frivillig, men at jeg ble behandlet som om jeg var på tvang.

Jeg har plexiglass på vinduene, følge ut med 2 personal ( de kan da iikke gå foran meg.. de skal enten gå ved siden av meg eller rett bak meg. ) Låst dør..de går til og med fra meg når jeg skader meg selv og når jeg er på mitt sykesete og trenger noen å snakke med. Jeg har ikke gjennom hele opplegget hatt sjangs til å ha åpen dør.. så jeg har ikke fått sjangs til å bevise at jeg er til å stole på, fordi når jeg er sint så tror de at jeg er farlig.

De forstår det ikke at jeg ikke er farlig når jeg er ute blant fremmede.

Jeg pratet med advokaten i dag og han spurte om jeg kunne gå ut når jeg ville og da sa jeg at jeg hadde låst dør 24/7 og at jeg fikk maks gå ut med 2 personal 2 ganger daglig.

Da sa han at kommunen osv.. hadde sagt at jeg kunne gå ut når jeg ville.. og det kan jeg ikke.. og det sa han at de ikke hadde lov til, at når jeg var her frivillig så kunne jeg gå ut når jeg ville.

Så han sa at hvis ikke reglene ble mindre så skulle vi sende klage til fylkesmannen.. så nå virker det ut som det skjer ting:)

Så skal han sannsynlig komme å besøke meg denne eller neste uke:)

Da kan han se den låste døra og plexiglassene og så kan han se reglene jeg har.

Foresten så har jeg det litt bedre nå.. har begynt å spise igjen og spyr ikke opp maten igjen.. jeg tar medisinene mine og skal begynne på tilrettelagt arbeidstrening (Kokk) til høsten:)

Det gleder jeg meg til og håper jeg kan fullføre videregående.

Men jeg sliter fortsatt litt med å sove om natta, så jeg håper det ordner seg til jeg skal begynne på skolen

Jeg hører fortsatt litt stemmer om natta og ser litt skygger av og til, men det er bedre.

Så jeg håper bare at jeg er på vei til å bli frisk og at jeg slipper å bli syk igjen.

For jeg var skikkelig dårlig en periode.. nå har jeg vært stabil hele helgen:)

Kan jeg snart slutte på medisiner?

Eller bør jeg fortsette en stund etter psykotisk episode?

Er det en paranoid psykose jeg har eller er det schizofreni, eller er det noe annet?

Vil legge til at for ikke så lenge siden var jeg skikkelig dårlig og holdt nesten på å spise gress og nektet å spise å drikke...

Bør jeg slutte på medisiner nå?

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hyggelig å høre at du har det bedre:-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Så bra da... :-) Gi oss en oppdatering når advokaten har vært der. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...