Gå til innhold

Hva om han ikke møter opp

Anbefalte innlegg

veien å gå
Skrevet

mannen min har endelig fått time hos psykolog,han har fått fri hjelp. Første timen er ganske snart,men i kveld merket jeg at han ikke enda hadde åpnet brevet. (Jeg selv vet når han skal være der i og med jeg selv har ringt og spurt)

Han har en skikkelig dårlig periode nå,og er sur sover og sover,og er irritabel,og bare slenger dritt til meg,og klager over hvor fælt livet er,holder seg innestengt,bortsett når han går på jobb. Men det egentlige spørsmålet mitt er hva kan jeg gjøre om han ikke vil gå? nekter? Jeg selv har en mistanke til at han er inne i en form for psykose,som inneholder deprisjon,og han trenger virkelig behandling,

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det er mistanke om psykose, bør du sørge for at han om nødvendig blir tvangsinnlagt.

Om han ikke er psykotisk, men bare ikke gidder å gå, kan jo du vurdere å gå.

veien å gå
Skrevet

Hvis det er mistanke om psykose, bør du sørge for at han om nødvendig blir tvangsinnlagt.

Om han ikke er psykotisk, men bare ikke gidder å gå, kan jo du vurdere å gå.

Hvis jeg kan det så gjør jeg det om han ikke går,jeg vet ikke om han er psykotisk,jeg er ingen fagperson,men har vert å lest om tilstander,og hans måte å vær på kan minne om psykotisk tilstand. Så har en mistanke,men han er veldig ute,langt fra normal,og det har blitt enda vere en sist jeg skrev her i april.

Han sover mye,spiller mye,lever seg inn i tv spill,det er liksom en bedre værden for han. Gjør ingenting hjemme,er irritabel,låser seg inne,vil ikke vær med venner,absolut hele verden og alle er bare dritt og kan bare dø for hans del,han sier han ikke har følelser ovenfor noen lengre,og lista er lang...

Alt som kommer i veien for han eller vil ha hans oppmerksomhet er bare i veien for han.

Så hvis jeg har lovt å stille opp om han ikke går,så skal jeg gå Takk for svar

Skrevet

Hvis jeg kan det så gjør jeg det om han ikke går,jeg vet ikke om han er psykotisk,jeg er ingen fagperson,men har vert å lest om tilstander,og hans måte å vær på kan minne om psykotisk tilstand. Så har en mistanke,men han er veldig ute,langt fra normal,og det har blitt enda vere en sist jeg skrev her i april.

Han sover mye,spiller mye,lever seg inn i tv spill,det er liksom en bedre værden for han. Gjør ingenting hjemme,er irritabel,låser seg inne,vil ikke vær med venner,absolut hele verden og alle er bare dritt og kan bare dø for hans del,han sier han ikke har følelser ovenfor noen lengre,og lista er lang...

Alt som kommer i veien for han eller vil ha hans oppmerksomhet er bare i veien for han.

Så hvis jeg har lovt å stille opp om han ikke går,så skal jeg gå Takk for svar

Synes dette høres ut som en depresjon, ikke en psykose.

veien å gå
Skrevet

Ikke vet jeg men fant disse tegene og han har mangen av dem

Det kan være grunn til bekymring hvis noen forandrer oppførsel og reaksjoner uten at det er en spesiell grunn til det, for eksempel hvis noen:

• Trekker seg tilbake fra familie og venner

• Kutter ut trening og hobbyer

•Sover dårlig eller snur døgnet

•Er ekstremt opptatt av et spesielt tema

•Gjør det dårligere på skolen eller i jobb

•Har problemer med å konsentrere seg og huske ting

•Snakker om eller skriver ting som ikke gir mening

•Får panikk, er svært trist eller har selvmordstanker

•Virker likeglad eller har store svingninger i humøret

•Reagerer merkelig, kan for eksempel le når noe er trist

Har tatt bort det som ikke stemmer med han,men han har alle tegnene som er ovenfor

veien å gå
Skrevet

Dvs han sover ikke dårligt men mye,så kan jo være feil å ta den med

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...