Gå til innhold

Best medisin mot plagsomme tanker om natten?

Anbefalte innlegg

neelie (ferri) <3
Skrevet

Hei igjen :)

Jeg sliter fortsatt litt med sosial angst. Har ustabil døgnrytme. Kjønnsidentitets konflikt(transeksualitet). Dårlig selvtillit og selvbilde som gir sosialiserings vansker. Ettervirkninger av sosial isolasjon (mange år) ++ mer, men...

Når jeg prøver å legge meg så får jeg så og si hver natt voldsomt tanke kjør. Hvor jeg tenker og grubbler på det meste som omhandler meg.

Jeg kan ligge i veldig mange timer uten å sovne. Så ofte; så gir jeg opp, står opp og setter meg forran PC'en til morgen eller tidlig ettermiddag. - hvor kroppen endelig gir etter og jeg blir utmattet og tussler til sengs.

Mye av tankene kan holdes på avstand når jeg er i aktivitet, men når jeg legger meg til ro så kan negative tanker gjøre så jeg får fysiske rykkninger i kroppen av dem. "Når de slår meg" (tankene) ;)

Har vel egentlig levd sånn i 11 pluss år ;)

Før har jeg brukt Tolvon, Truxal og Cipralex.

I de siste 3 år ca har jeg vært medisinfri. Har kommet meg en god del tilbake til livet på tross av det.

lappen, grunnskole, vidregående, kjæreste, har holdt foredrag(opplesning) litt sosialisering, venne/bekjentkontakt(veldig lite, men litt).

Nå i morgen dog, så skal psykiater og jeg snakke om å starte opp med litt medisinering igjen.

Han nevnte Cipralex, for å muligens lindre tankekjøret noe om natten. (vi snakket ikke så lenge om det sist time)

Jeg gikk på Cipralex 1-2 år for en stund siden. Jeg er veldig usikker på denne medisinens effekt på meg, jeg kan ikke erindre at jeg hadde noe bedring eller forverring av psyke når jeg gikk på de.

Jeg ble friskere i perioden jeg brukte det, ja, men når jeg valgte å stoppe med dem, så gjorde ikke det at det ble noe forverring. Bare en kort periode med abstinenser.

Jeg tenker at det er en sovemedisin jeg trenger(?), men psykiater er ikke så begeistret for de ;)

Er det noe alternativ til Cipralex, eller ville det vært det beste for dette om natten? (samt kunne beroliget andre ting i meg litt?)

blir alltid lange disse...

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

seroquel er det beste å sove på jeg har hatt.

Gjest fruitcake
Skrevet

Remeron ville jeg anbefalt til å komme til ro/sove om kvelden. Ellers kan Atarax være verdt å prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...