Gå til innhold

Nå er alt sagt

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Fordi min psykiater er raskere ute enn meg, alltid, ble det til at hun begynte å spørre meg om den barnejournalen, igjen, jeg fikk klump i magen, men når spørsmålene kommer klarer jeg ikke vri meg unna.

Det endte med at jeg svarte, måtte si, alt det stygge. Jeg snudde meg så en annen vei, jeg som når jeg kom var glad fordi gaven var helt i orden, fikk tårer i øynene. Jeg gråt ikke med lyd, jeg gråt heller ikke tårer, men nesen begynte å renne. Jeg kjente til og med at jeg skalv da hun spurte hva det stygge som stod i barnejournalen min var, for hun sa akkurat stygg og ond var mine ord.

Så sa jeg det, alt alt det stygge, jeg orket ikke se på min psykiater tenkte hun nå skal hate meg, men så sa hun dette forunderlige og rare, " Den lille jenta med autisme har kommet svært langt, hun er ikke kontaktsvak lenger, hun er gift og har barn og strever med å lære mer og alt du sier nå gir meg jo bare en enda større respekt for den du er".

Ja da kjente jeg tårene presse på, jeg gjentok ordene og hun snakket mye og jeg strevde med å være flink og ta meg sammen. Av og til da jeg så på min psykiater så hun en annen vei, da ble jeg glad så kunne jeg se hvor snill og vakker hun er og at selv om jeg gjorde så mye galt, skrek og sparket, og ingen fikk kontakt, sa stygge ord så sa hun bare, "men de ordene vsiet du jo ikke hva betydde".

Ja og det er akkurat sånn, jeg hadde INGEN ord for å snakke, bare tekster lært utenat, derfor når noen stilte spørsmål, da ble jeg borte for hadde ikke ord, bare innlærte tekster.

Min psykiater hater meg ikke, hun syns bare inderlig synd sa hun på den lille jenta (meg) som aldri ga opp, og som klarte så så mye. Jeg tror min psykiater har det man kaller et stort hjerte.

Nå er jeg lettet. Hun vet alt det stygge om meg, også fikk hun bare enda større respekt for at jeg er her jeg er i dag, gift, på vei mot utdanning og jobb.

Det er kanskje ikke rart jeg er forelsket.

Da hun trakk opp pinnsvinet og puslespillet og kaleidoskopet og brevet og kortet med påfugltreet på, så ble hun glad og ikke sa hun jeg var rar eller barnslig, jeg elsker henne enda mere nå!

For at hun ikke syns jeg er ond, men en kjemper og et søtt lite menneske. Når jeg ga henne pinnsvinet og sa det er meg sa hun det var så søtt hun sa " Å så søt, ååå" så sa hun " Å så myk, ååå" derfor elsker jeg min psykiater!

Videoannonse
Annonse
Gjest Skrivitjsåmy
Skrevet

Din psykiater er en klok dame :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vet ikke om din psykiater har større hjerte enn andre, men hun er profesjonell og dyktig.

Bella Dotte
Skrevet

Så bra, du har vært modig, din psykiater er et godt menneske, og du har fått enda en erfaring med at hun kan tenke selv og ikke tar "eksperters" ord for god fisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...