Gå til innhold

Alkoholmisbruk og barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått tilbud av akutteamet om å søke plass på Enhet for rus og psykiatri i min bydel. Henvisningen må komme fra fastl egen min. Dette betyr at jeg må legge alle kort på bordet ovenfor henne. For endel år tilbake, da barna fremdeles var annenhver helg hos sin far, innrømmet jeg ovenfor henne at jeg kjøpte meg en boks hvitvin og drakk den opp i løpet av helgen. Hun lurte på om det var særlig bra. Det må nevnes at da drakk jeg bare den helgen de var borte. Aldri andre dager.

Nå er historien en helt annen. Jeg holder meg edru og så velger jeg å drikke igjen. Dette må jeg fortelle henne. Hun har kjent meg i over femten år og vi har svært god kontakt. Jeg respekterer henne samtidig som jeg føler vi er likeverdige. Hun er ingen primadonna!

Men hvordan vil hun reagere på de siste opplysningene ang alkohol som jeg har holdt skjult for henne? Hvor stor er sannsynligheten for at hun melder meg til barnevernet? Hvor stor er sannsynligheten for at barna blir tatt fra meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Synes det er flott at du gjør dette, det er tydelig at det opplegget du har hatt med to behandlere ikke har vært godt nok. Du kommer til å bli frisk!

Hvor skal barna være å lenge du er innlagt eller er det poliklinisk?

Gjest aspartam + acesulfam K
Skrevet

En boks hvitvin på en helg kan helt sikkert være problematisk for den som drikker, avhengig av hvordan en takler det, men tviler på at det er noen sak for barnevernet. I såfall skulle de fått mye å gjøre.

Gjest Glundra
Skrevet

En boks hvitvin på en helg kan helt sikkert være problematisk for den som drikker, avhengig av hvordan en takler det, men tviler på at det er noen sak for barnevernet. I såfall skulle de fått mye å gjøre.

Jeg er enig at barnevernet hadde hatt mye å gjøre hvis de fulgte med på alle enslige damer som drakk en boks hvitvin/rødvin annenhver helg.

Skrevet

Synes det er flott at du gjør dette, det er tydelig at det opplegget du har hatt med to behandlere ikke har vært godt nok. Du kommer til å bli frisk!

Hvor skal barna være å lenge du er innlagt eller er det poliklinisk?

Det er poliklinisk.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er poliklinisk.

Ok.

Hvis det hadde vært innleggelse så tenkte jeg at det kunne blit et problem siden du har beskrevet far som periodedranker.

Ærlig talt vet jeg ikke svaret.

At du skaffer deg hjelp er ihvertfall positivt ifh barnevernet.

Du kan uansett ikke ha det slik du har det nå! For din egen og barnas skyld. Du må bli frisk. Jeg vet ikke om du er istand til å holde deg i selen og motta poliklinisk hjelp samtidig som du har barne.

Og i verste tilfelle, om barna blir flyttet for en periode, til du er frisk igjen, så er kanskje det bra? De har ikke godt av miljøet hjemme hos deg nå...klem!

Men, som sagt, jeg vet ikke.

Håper du er såpass fungerende og tar behandlingen 100% alvorlig, slik at du aldri får tilbakefall,at barna kan bli hos deg mens du mottar behandling.

Det innebærer vel at du ikke smaker en dråpe alkohol.

Lykke,lykke til! Du er på rett vei, selv om den blir tung å gå.

Skrevet

Ok.

Hvis det hadde vært innleggelse så tenkte jeg at det kunne blit et problem siden du har beskrevet far som periodedranker.

Ærlig talt vet jeg ikke svaret.

At du skaffer deg hjelp er ihvertfall positivt ifh barnevernet.

Du kan uansett ikke ha det slik du har det nå! For din egen og barnas skyld. Du må bli frisk. Jeg vet ikke om du er istand til å holde deg i selen og motta poliklinisk hjelp samtidig som du har barne.

Og i verste tilfelle, om barna blir flyttet for en periode, til du er frisk igjen, så er kanskje det bra? De har ikke godt av miljøet hjemme hos deg nå...klem!

Men, som sagt, jeg vet ikke.

Håper du er såpass fungerende og tar behandlingen 100% alvorlig, slik at du aldri får tilbakefall,at barna kan bli hos deg mens du mottar behandling.

Det innebærer vel at du ikke smaker en dråpe alkohol.

Lykke,lykke til! Du er på rett vei, selv om den blir tung å gå.

Jeg vet at dette går på det emosjonelle. Jeg blir forvirret og drikker. Jeg blir giret og drikker og ikke minst; virkeligheten blir for påtrengende, jeg holder det ikke ut, blir redd og drikker.

Mer enn noe annet burde jeg hatt en partner jeg kunne snakke med hver dag. En å elske med, en å kose med, en å føle seg trygg på. Da hadde mye vært gjort. Jeg synes verden er et skummelt sted alene.

Skrevet

Jeg vet at dette går på det emosjonelle. Jeg blir forvirret og drikker. Jeg blir giret og drikker og ikke minst; virkeligheten blir for påtrengende, jeg holder det ikke ut, blir redd og drikker.

Mer enn noe annet burde jeg hatt en partner jeg kunne snakke med hver dag. En å elske med, en å kose med, en å føle seg trygg på. Da hadde mye vært gjort. Jeg synes verden er et skummelt sted alene.

Kanskje dette er ting jeg bør nevne på rusavdelingen?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du er litt dobbel. Du klarer ikke romme følelsene dine. Allikevel tror du at du kan dele/takle dem med en partner. Jeg tror du må begynne i den andre enden. Finne ut av det emosjonelle. Deretter forsøke med kjæreste. Ikke omvendt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Kanskje dette er ting jeg bør nevne på rusavdelingen?

Ja, det tror jeg helt sikkert :-)

Men du må tro på det selv.

Skrevet

Ja, det tror jeg helt sikkert :-)

Men du må tro på det selv.

Det gjør jeg. "Naken står jeg i natten".

Skrevet

Men nå går jeg å legger meg Psyk av alt. Jeg skal tidlig opp i morgen. God natt!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ønsker deg all lykke og styrke framover! Dette klarer du! For barnas skyld og din egen framtid.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Men nå går jeg å legger meg Psyk av alt. Jeg skal tidlig opp i morgen. God natt!

Sov godt!

Skrevet

Jeg er enig at barnevernet hadde hatt mye å gjøre hvis de fulgte med på alle enslige damer som drakk en boks hvitvin/rødvin annenhver helg.

''Jeg er enig at barnevernet hadde hatt mye å gjøre hvis de fulgte med på alle enslige damer som drakk en boks hvitvin/rødvin annenhver helg.''

Artig, men det er ikke det dette handler om.

Gjest Glundra
Skrevet

''Jeg er enig at barnevernet hadde hatt mye å gjøre hvis de fulgte med på alle enslige damer som drakk en boks hvitvin/rødvin annenhver helg.''

Artig, men det er ikke det dette handler om.

Det var det innlegget jeg svarte på handlet om.

Skrevet

Det var det innlegget jeg svarte på handlet om.

OK. Jeg leste dette:

''For endel år tilbake, da barna fremdeles var annenhver helg hos sin far, innrømmet jeg ovenfor henne at jeg kjøpte meg en boks hvitvin og drakk den opp i løpet av helgen. Hun lurte på om det var særlig bra. Det må nevnes at da drakk jeg bare den helgen de var borte. Aldri andre dager.

Nå er historien en helt annen''

Gjest Glundra
Skrevet

OK. Jeg leste dette:

''For endel år tilbake, da barna fremdeles var annenhver helg hos sin far, innrømmet jeg ovenfor henne at jeg kjøpte meg en boks hvitvin og drakk den opp i løpet av helgen. Hun lurte på om det var særlig bra. Det må nevnes at da drakk jeg bare den helgen de var borte. Aldri andre dager.

Nå er historien en helt annen''

''En boks hvitvin på en helg kan helt sikkert være problematisk for den som drikker, avhengig av hvordan en takler det, men tviler på at det er noen sak for barnevernet. I såfall skulle de fått mye å gjøre.''

Jeg svarte på det her.

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du tror du vil oppnå med å ha tre behandlere samtidig, særlig siden enten en eller begge dine nåværende behandlere interesserer seg spesielt for rusbehandling. Hvor mye kontakt har du med andre voksne mennesker utenom behandlerne?

Du er litt vag mht hvor mye du drikker, noen ganger gir du inntrykk av at du drikker svært mye - andre ganger forteller du om et moderat forbruk. Misbrukets omfang vil ha betydning for hvorvidt fastlegen mener situasjonen er meldepliktig eller ikke.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du tror du vil oppnå med å ha tre behandlere samtidig, særlig siden enten en eller begge dine nåværende behandlere interesserer seg spesielt for rusbehandling. Hvor mye kontakt har du med andre voksne mennesker utenom behandlerne?

Du er litt vag mht hvor mye du drikker, noen ganger gir du inntrykk av at du drikker svært mye - andre ganger forteller du om et moderat forbruk. Misbrukets omfang vil ha betydning for hvorvidt fastlegen mener situasjonen er meldepliktig eller ikke.

Det er tydelig at det hun hittil har holdt på med ikke har funket og da er det vel greit å forsøke noe annet? i steden for å bedrive behandling som ikke fungerer?

Dette har vært et problem lenge og jeg har inntrykk av at det forverres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...