Gå til innhold

Vil bare sove

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Skal ta huset nå, men sliter veldig. Vil bare krype under teppet og sove. Hva er det som feiler meg? Er det psykisk eller fysisk? Håper jeg snart kan få et svar, for jeg er sliten av å ha det slik. Håper jeg kan få hjelp, men er redd for at de ikke finner ut noe og at jeg bare må leve med trettheten.

Nå får jeg bare ta i bruk viljen jeg har og gjennomføre det som skal gjøres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er i tvil om det er fysisk eller psykisk kan det være nyttig å be om en generell fysiologisk test hos din primærlege. Selv om du sliter psykisk kan du utmerket godt ha fysiske "feil og mangler".

Jeg tenker at det kan godt være symptomer på din grunnlidelse og at du trenger medikamentell forandring. Det høres depresjonspreget ut, hva er hoveddiagnosen din? Hvordan sover du på natten, hvordan er kvaliteten? Bruker du sovemedisin? Er du generelt unormalt trett hele dagen?

Gjest bølger
Skrevet

Når man er i tvil om det er fysisk eller psykisk kan det være nyttig å be om en generell fysiologisk test hos din primærlege. Selv om du sliter psykisk kan du utmerket godt ha fysiske "feil og mangler".

Jeg tenker at det kan godt være symptomer på din grunnlidelse og at du trenger medikamentell forandring. Det høres depresjonspreget ut, hva er hoveddiagnosen din? Hvordan sover du på natten, hvordan er kvaliteten? Bruker du sovemedisin? Er du generelt unormalt trett hele dagen?

Hoveddiagnosen er BP2. Jeg er nesten trett hele dagene. Sover greit på nettene. Bruker ikke sovemedisin.

Nå har jeg fått vasket gulvene. Må rydde på kjøkkenet. Klarer hvis og gjøre det viktigste i dag også, men det sliter når jeg er så trett.

Skrevet

Hoveddiagnosen er BP2. Jeg er nesten trett hele dagene. Sover greit på nettene. Bruker ikke sovemedisin.

Nå har jeg fått vasket gulvene. Må rydde på kjøkkenet. Klarer hvis og gjøre det viktigste i dag også, men det sliter når jeg er så trett.

Dette kan utmerket godt være BP2 relatert. Den voldsomme trettheten på dagtid du beskriver er slettes ikke uvanlig.

Gjest bølger
Skrevet

Dette kan utmerket godt være BP2 relatert. Den voldsomme trettheten på dagtid du beskriver er slettes ikke uvanlig.

Da er det ingenting mer å gjøre med det, for jeg blir behandlet for depresjonen. Hadde håpet de fant noe fysisk som de kunne gjøre noe med.

Skrevet

Da er det ingenting mer å gjøre med det, for jeg blir behandlet for depresjonen. Hadde håpet de fant noe fysisk som de kunne gjøre noe med.

Som jeg skriver i første innlegg, du kan utmerket godt være fysisk syk selv om du har en psykisk sykdom, du kan være begge deler. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke har bedt om en undersøkelse med blodprøver for å faktisk utelukke at dette er fysisk slik at du vet mer hva du har å forholde deg til og hvordan du går frem videre?

Gjest bølger
Skrevet

Som jeg skriver i første innlegg, du kan utmerket godt være fysisk syk selv om du har en psykisk sykdom, du kan være begge deler. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke har bedt om en undersøkelse med blodprøver for å faktisk utelukke at dette er fysisk slik at du vet mer hva du har å forholde deg til og hvordan du går frem videre?

Jeg har tatt blodprøver. Manglet ingenting. Har tatt noen andre undersøkelser som jeg venter svar på, men det går mange måneder før jeg får svar. Har nok litt forventninger om at de skal finne noe som det er hjelp å få for, men er redd for å bli skuffet. Kjenner at det tar på og vente. Er redd for at jeg bare må godta at slik vil livet mitt være. Blir også mer deprimert når jeg er så trett.

Skrevet

Jeg har tatt blodprøver. Manglet ingenting. Har tatt noen andre undersøkelser som jeg venter svar på, men det går mange måneder før jeg får svar. Har nok litt forventninger om at de skal finne noe som det er hjelp å få for, men er redd for å bli skuffet. Kjenner at det tar på og vente. Er redd for at jeg bare må godta at slik vil livet mitt være. Blir også mer deprimert når jeg er så trett.

Skjønner. Den trettheten du beskriver er ikke uvanlig ved BP/depresjon, dessverre. Det er uten tvil forferdelig å være så trett som det du opplever å være. Jeg håper din behandler/lege kan hjelpe deg med dette.

Tulipanblomst
Skrevet

Samme med meg. Er for trøtt til å gjøre noe. Har ikke noe energi. Det er frusterende.

Gjest bjørkhild
Skrevet

Jeg har det sånn som deg i perioder. Kan fungere noenlunde bra i en til to uker for så å gå inn i en tretthetsperiode.

Har måttet innrette meg etter at jeg er sånn. Det har også de som lever sammen med meg gjort. Når jeg nå blir trett tenker jeg at, jaja, nå er jeg sånn igjen, men det går nok over etter noen dager. Da blir det også bedre å takle fordi jeg godtar at jeg bare er sånn. Jeg har bipolar lidelse og noe somatisk som sannsynligvis gjør meg sånn. Jeg kommer også høyst sannsynlig ikke til å bli særlig bedre. Dette har jeg godtatt og da blir jeg også forhåpentligvis ikke så deprimert flere ganger, og faller så langt ned som jeg har gjort tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...