Gå til innhold

Tusen takk :)

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Det har ikke ordnet seg med min mann, han snakker ikke til meg, men jeg har så mye å gjøre, jeg er svært lykkelig, og gjør veldig mye uvanlig for meg, så lett, eks vært to dager på en skole og snakket om amfibier i to timer, det tar vanligvis for mye krefter av meg, nå bare gjør jeg det, lett som bare det, bare drar?? osv... Håndhilste på mange voksne, småsnakket mer enn jeg pleier, alt er merkelig lett.

Men nå er verden så lett som da jeg ammet mine barn, forklaringen må ligge i oksytocinen jeg nå tar 3 X pr dag, men dette er en virkning jeg ikke hadde drømt om. Selv om noen internasjonale studier kan tyde på at virkningen er slik.

Jeg skal derfor svare dere alle senere. Jeg er nå så opptatt med å hjelpe mine barn, at jeg ikke kan sitte her og skrive nå.

Jeg håper jeg får bedre tid i kveld, for jeg er veldig glad for den hjelpen dere gir meg i denne vanskelige tiden jeg nå går i møte.

Synd min mann nå går fra meg, hvis han gjør det, nå som jeg blir mer den jeg var som han av og til har minnet meg om (jeg ble veldig opplagt da jeg hadde småbarn, men nok oksytocinen, jeg ble mye mindre fjern og autistisk), men hvem skulle vite at 3 X oskytocin kunne virke slik. Det fantaserte jeg ikke om, når jeg leste halveringstiden for hormonet i kroppen. Men her kan det være at det spiller inn i andre mindre kartlagte virkningsmekanismer enn man vet så mye om.

Det er deilig å være så våken, så glad, så med, så tilstedet, det har jeg ikke vært siden jeg sluttet amme min yngste.

Nå står den der nervøsitetsmedisinen metamina for meg som et mareritt, jeg ble jo så urolig og engstelig til slutt, fikk ikke sover, og masse dumt. Jeg tar nå kun oksytocin, og føler meg så glad :)

Men jeg svarer senere :)

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

NB: Dette står i forhold til mitt utgangspunkt, jeg er ikke kvitt all fjernhet, bare mye bedre og jeg orker mer. Men jeg fungerer ikke helt som andre, jeg er ikke blitt normal, men jeg orker langt mer.

Måtte bare legge til det.

Skrevet

Du er flink til å fokusere på det positive midt oppe i denne vanskelige situasjonen. Jeg er glad for å høre at du er opptatt av å hjelpe dine barn akkurat nå.

Håper dere får en hyggelig fredagskveld :-)

Madelenemie
Skrevet

Du er flink til å fokusere på det positive midt oppe i denne vanskelige situasjonen. Jeg er glad for å høre at du er opptatt av å hjelpe dine barn akkurat nå.

Håper dere får en hyggelig fredagskveld :-)

Hei!

Det skal vi :)

Akkurat nå er de i skogen og jeg lager pizza :)

Min mann er ikke hjemme, men jeg fikk sms av min psykiater for hun skal finne en måte å randomisere studien skrev hun, jeg ble glad, jeg er et heldig menneske som har hun og dere :)

Jeg leste akkurat nyhetene, leste og angret litt på at jeg skrev det brevet til ABB, ja for når jeg leser om disse menneskene som har mistet sine barn, så kjennes det i hjertet. Jeg kjente meg akkurat sint fordi denne mannen sitter der og ikke forstår eller unnskylder eller viser ydmykhet over hva han har gjort.

Hvis jeg selv hadde gjort noe så dumt , noe så ondt, så ville sunn fornuft/ eller andres smerte snart overbevist meg om min skyld....

Man dreper bare ikke uskyldige mennesker, som til og med er mennesker som arbeider for en bedre verden, ja for det er jo flertallet av ungdommene i AUF. De er idealistiske, de ønsker endring, sosial likhet og rettferdighet, også, så skal de straffes for noe det voksne samfunnet gjør, en politikk de fører? de var bare så alt alt for unge til å forsvare en slik avstraffelse av de uskyldigste.

Jeg måtte bare si deg det nå, jeg er opprørt, for jeg satte meg for å lese nettavisen. Jeg er jo selv mamma og jeg vet jeg ville skutt dette uhyret om jeg hadde hatt mulighet om ingen stoppet meg, om han hadde skadet mitt barn og forsøkt å rettferdiggjøre det i meningsløshetens navn, med sin politiske fundamentalisme, man dreper da ikke barn!!

Ta i det minste de det gjelder! :(

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Det skal vi :)

Akkurat nå er de i skogen og jeg lager pizza :)

Min mann er ikke hjemme, men jeg fikk sms av min psykiater for hun skal finne en måte å randomisere studien skrev hun, jeg ble glad, jeg er et heldig menneske som har hun og dere :)

Jeg leste akkurat nyhetene, leste og angret litt på at jeg skrev det brevet til ABB, ja for når jeg leser om disse menneskene som har mistet sine barn, så kjennes det i hjertet. Jeg kjente meg akkurat sint fordi denne mannen sitter der og ikke forstår eller unnskylder eller viser ydmykhet over hva han har gjort.

Hvis jeg selv hadde gjort noe så dumt , noe så ondt, så ville sunn fornuft/ eller andres smerte snart overbevist meg om min skyld....

Man dreper bare ikke uskyldige mennesker, som til og med er mennesker som arbeider for en bedre verden, ja for det er jo flertallet av ungdommene i AUF. De er idealistiske, de ønsker endring, sosial likhet og rettferdighet, også, så skal de straffes for noe det voksne samfunnet gjør, en politikk de fører? de var bare så alt alt for unge til å forsvare en slik avstraffelse av de uskyldigste.

Jeg måtte bare si deg det nå, jeg er opprørt, for jeg satte meg for å lese nettavisen. Jeg er jo selv mamma og jeg vet jeg ville skutt dette uhyret om jeg hadde hatt mulighet om ingen stoppet meg, om han hadde skadet mitt barn og forsøkt å rettferdiggjøre det i meningsløshetens navn, med sin politiske fundamentalisme, man dreper da ikke barn!!

Ta i det minste de det gjelder! :(

''Jeg leste akkurat nyhetene, leste og angret litt på at jeg skrev det brevet til ABB''

Vet mannen din at du har gjort dette? Kan det være slike ting mannen din ikke orker mer av og at det er derfor han sier at du må bidra mer for å få tankene dine over på noe annet?

Madelenemie
Skrevet

''Jeg leste akkurat nyhetene, leste og angret litt på at jeg skrev det brevet til ABB''

Vet mannen din at du har gjort dette? Kan det være slike ting mannen din ikke orker mer av og at det er derfor han sier at du må bidra mer for å få tankene dine over på noe annet?

Hei!

Min mann reagerte med vantro og sinne på det brevet, min printer virket ikke så han måtte printe det ut, det kom en kald kommentar jeg ikke forstod. Men jeg tror han ble irritert for han liksom viste forakt for meg? Følte jeg ?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Min mann reagerte med vantro og sinne på det brevet, min printer virket ikke så han måtte printe det ut, det kom en kald kommentar jeg ikke forstod. Men jeg tror han ble irritert for han liksom viste forakt for meg? Følte jeg ?

Kan du prøve å tenke deg om i 5 dager neste gang du får en lignende ide ? :-)

Madelenemie
Skrevet

Kan du prøve å tenke deg om i 5 dager neste gang du får en lignende ide ? :-)

Hei!

men jeg tenkte lenger enn 5 dager på den saken der....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...