Gå til innhold

Krenkende og uriktige opplysninger i epikrise

Anbefalte innlegg

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har i dag mottatt epikrise (eller hva det heter) fra samtale med psykiater. Den er full av misforståelser og gufne påstander. Ironisk nok gikk en del av samtalen inn på min opplevelse av krenkende journalinnføringer fra flere instanser og gjennom mange år, og psykiateren virket meget hyggelig og omsorgsfull; dette fikk meg til å åpne meg og legge ut. Jeg fortalte ingen "merkelige" ting, men i dette skrivet omtales jeg omtrent som en psykotisk loglady som har bodd under en bru. Kopi er allerede sendt til min fastlege.

Hva skal jeg gjøre for å få vekk dette som er både direkte feil og meget belastende for meg som person?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

24

• Apeldoorn

20

• frosken

19

• Bella Dotte

16

Skrevet

Du får det aldri vekk, desverre.

Det du kan gjøre er å finne ny psykiater.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hva mener du med en psykotisk loglady? Hva er det?

Var det han jeg ga blomst til fordi jeg liker han?

Du kan ikke endre journalnotat.

En mann på et barne og ungdomshjem hvor lederen på avdelingen flere ganget prøvde beføle meg, skrev løgn om meg, for å få kastet meg ut, det klarte han, men ingen av hans krenkende løgneriske ord kan bli strøket, det kan kun legges ved et vedlegg. Jeg har vurdert å oppsøke han personlig, samt ved motstand mot å tilstå løgn, true han med pistol, det er min rett, men jeg tenker på barna og prøver å tenke mer konstruktivt, imidlertid jobber dette uhyret fortsatt i Østfold med unge jenter!!

Og det plager meg når jeg kommer på det.

Skrevet

Hei!

En mann på et barne og ungdomshjem hvor lederen på avdelingen flere ganget prøvde beføle meg, skrev løgn om meg, for å få kastet meg ut, det klarte han, men ingen av hans krenkende løgneriske ord kan bli strøket, det kan kun legges ved et vedlegg. Jeg har vurdert å oppsøke han personlig, samt ved motstand mot å tilstå løgn, true han med pistol, det er min rett, men jeg tenker på barna og prøver å tenke mer konstruktivt, imidlertid jobber dette uhyret fortsatt i Østfold med unge jenter!!

Loglady? Se "Twin Peaks"! ;-)

Madelenemie
Skrevet

Loglady? Se "Twin Peaks"! ;-)

Hei!

Jeg kan ikke se twin pigs jeg er ikke interessert :)

Jeg har for mange andre ting jeg må se først.

Si meg hva det er da?

Skrevet

Hei!

Jeg kan ikke se twin pigs jeg er ikke interessert :)

Jeg har for mange andre ting jeg må se først.

Si meg hva det er da?

Det er en dame som får beskjed fra en trestokk, som hun bærer rundt på, altså en "log" (trestokk).

Madelenemie
Skrevet

Det er en dame som får beskjed fra en trestokk, som hun bærer rundt på, altså en "log" (trestokk).

Hei!

Så morsomt, men at den snille psykiateren mener min venn er en slik, det syns jeg virker rart, kanskje min venn har noen skjulte sider? :)

Skrevet

Hei!

Så morsomt, men at den snille psykiateren mener min venn er en slik, det syns jeg virker rart, kanskje min venn har noen skjulte sider? :)

Ikke vet jeg! ;-)

Bella Dotte
Skrevet

Hei!

I korte trekk betyr det at han må ha fått inntrykket at jeg var spenna gæærn! Nærpsykotisk! Ja, det var han som du ga blomstene til, og som jeg sa var så koselig og beskrev som elskelig. Faen altså... Jeg vet du ikke banner, jeg beklager, men jeg gjør det nå. Det plager meg at du ble krenket og hver enkelt pasient som blir krenket.

Madelenemie
Skrevet

I korte trekk betyr det at han må ha fått inntrykket at jeg var spenna gæærn! Nærpsykotisk! Ja, det var han som du ga blomstene til, og som jeg sa var så koselig og beskrev som elskelig. Faen altså... Jeg vet du ikke banner, jeg beklager, men jeg gjør det nå. Det plager meg at du ble krenket og hver enkelt pasient som blir krenket.

Hei!

Hm...

Så veldig rart?? I min journal skrev han bare "bør utredes for asperger syndrom, mulig asperger syndrom", også sendte han meg til min psykiater. (ja alt dette etter kun 30 min, det er jo det rare?)

Tror du ikke nå at du rett og slett misforstår?

Jeg tror det, jeg hørte de vennlige ordene han sa, så jeg tror det er noe du misforstår i teksten...

Han vil ikke betegne deg slik, ring eller skriv og få det avklart.

Husker du Iqita hun hadde vel litt samme erfaring med han, hm, rart?

Jeg syns det er leit for deg.

Skrevet

Hei!

Hm...

Så veldig rart?? I min journal skrev han bare "bør utredes for asperger syndrom, mulig asperger syndrom", også sendte han meg til min psykiater. (ja alt dette etter kun 30 min, det er jo det rare?)

Tror du ikke nå at du rett og slett misforstår?

Jeg tror det, jeg hørte de vennlige ordene han sa, så jeg tror det er noe du misforstår i teksten...

Han vil ikke betegne deg slik, ring eller skriv og få det avklart.

Husker du Iqita hun hadde vel litt samme erfaring med han, hm, rart?

Jeg syns det er leit for deg.

Man er ikke en personlighet, egentlig, man er en personlighet i sammenheng med de man er rundt... det går på kjemi.

Madelenemie
Skrevet

Man er ikke en personlighet, egentlig, man er en personlighet i sammenheng med de man er rundt... det går på kjemi.

Hei!

? det skjønte jeg ingenting av?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg mente også, fint om du forklarer hva du mente for det skjønte jeg ikke helt,?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

det er greit du banner, jeg gjør det ikke selv, det har du rett i.

Jeg lurer bare virkelig på om du nå ikke tolker det som står for bokstavelig?

Men husk du begynner nå å nærme deg ABBs diagnose kanskje et lysglimt:) Så lett kan det skje.

Skrevet

Hei!

? det skjønte jeg ingenting av?

Nei jeg mener en person kan jo ikke bare oppleves anderledes for to forskjellige personer - en kan faktisk være det og! :-)

Mennesket er sosialt, det er ikke så statisk som man vil ha det til - personlighet og psyke, altså.

Madelenemie
Skrevet

Nei jeg mener en person kan jo ikke bare oppleves anderledes for to forskjellige personer - en kan faktisk være det og! :-)

Mennesket er sosialt, det er ikke så statisk som man vil ha det til - personlighet og psyke, altså.

Hei!

Hm, men jeg spurte min psykiater om dette og hun sa egentlig motsatt, at et menneske er likt mot alle, feks er alle svært snille mot meg, det at jeg opplever det slik har også med min opplevelse/tolkning (veldig vanskelig å skjønne) men hun sa det.

Jeg spurte nemlig hvorfor en psykiater som har vært vemmelig mot andre så er hyggelig mot meg, da sa min psykiater at det er ikke slikt, det er de som opplever at han er vemmelig fordi noe skjer mellom dem som de er uenige i.

Ja dette er egentlig såpass komplisert, jeg har ikke tenkt mye på det, så det står derfor litt ord mot ord, jeg skjønner det ikke tror jeg.

ja for en kvinne måtte kle av seg alle klærne for en enkel utredning, mens jeg bare hadde en rask samtale flr han skrev mulig asperger syndrom, men jeg følte jo nræmest sjokk over den andres møte med samme menneske, og ikke forklarer noen meg hvorfor han valgte så ulik tilnærming.

?

Skrevet

Hei!

Hm, men jeg spurte min psykiater om dette og hun sa egentlig motsatt, at et menneske er likt mot alle, feks er alle svært snille mot meg, det at jeg opplever det slik har også med min opplevelse/tolkning (veldig vanskelig å skjønne) men hun sa det.

Jeg spurte nemlig hvorfor en psykiater som har vært vemmelig mot andre så er hyggelig mot meg, da sa min psykiater at det er ikke slikt, det er de som opplever at han er vemmelig fordi noe skjer mellom dem som de er uenige i.

Ja dette er egentlig såpass komplisert, jeg har ikke tenkt mye på det, så det står derfor litt ord mot ord, jeg skjønner det ikke tror jeg.

ja for en kvinne måtte kle av seg alle klærne for en enkel utredning, mens jeg bare hadde en rask samtale flr han skrev mulig asperger syndrom, men jeg følte jo nræmest sjokk over den andres møte med samme menneske, og ikke forklarer noen meg hvorfor han valgte så ulik tilnærming.

?

Man er den man er med samspill med andre... var det noe som datt ned i hodet mitt.

Gjest no katharsis
Skrevet

Dette håper jeg du får svar på. Jeg har en graverende ting selv jeg gjerne skulle ta å fått forandret. Jeg hadde tvangstanker om att jeg var pedofil, og når jeg leste min journal stod det har tanker om han er pedofil. Vesensforskjell og ha tanker og å ha tvangstanker. Tvangstanker er jo om ting som er helt jegfremmed, mens tanker det er noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...