Gå til innhold

Krenkende og uriktige opplysninger i epikrise

Anbefalte innlegg

Bella Dotte
Skrevet

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Kvinner-sjikanert-etter-intervjuer-2726181.html

Det er faktisk komplimenter, avsenderen forteller jo hvor seksuelt opphisset han blir av disse kvinnene.

Jeg kan godt forstå at noen tar kontakt etter å ha lest denne artikkelen:

http://www.bt.no/bolig/Et-lykkeligere-liv-2694586.html

hvor det er bilde av en lettkledd Signe, flere bilder av soverom, formuleringer som "Hver dag springer Signe Schineller ned til bryggen sin i Rosendal for å bade i Hardangerfjorden", "I det røde håret hennes er det små, hvite prikker med maling", "Å kjøp et hus, er et stort skritt å ta når du er singel. Det hadde vært et tøft år i Oslo".

Videoannonse
Annonse
  • Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

24

• Apeldoorn

20

• frosken

19

• Bella Dotte

16

Madelenemie
Skrevet

Noen kan bli ganske ivrige og høyrøstet når de har drukket. Kan det være det du har oppfattet som krangel?

Hei!

Ja stemmer.

De hadde drukket mer enn meg, jeg drakk to glass vin så gikk jeg hjem.

Mest fordi det ble for høyrøstet.

Jeg har mistet oppskriften på den champagnesorbeten jeg lagde til nyttårsaften, du fikk ikke den du? Jeg lurer på om jeg ikke la en link her inne?

Det er frustrerende, jeg lager en annen champagnesorbet nå, men jeg tror ikke den er så bra da jeg syns det virker som det er for tynn sukkerlake og for lite champagne. En sånn gjerrig champagnesorbet er ikke min hensikt å lage.

Madelenemie
Skrevet

Har du lyst til å fortelle hva du kranglet om?

Håper du fortsatt er glad over at du og mannen din er venner igjen :-)

Hei!

Forresten så har vi det så hyggelig sammen, han er opptatt med sitt og jeg med mitt, jeg serverte han mat og han fortsatte å jobbe, det er jo akkurat som jeg liker det.

Det er fint med ferie, snart reiser jeg og jeg gleder meg for fjellet der slapper jeg ordentlig av. Nå har jeg vent meg til ferie, jeg grudde meg til den, men nå er det i orden.

Skrevet

Psykiateren skrev nå på tirsdag at jeg hadde fått disse diagnosene. Det stemmer ikke. Men de er antagelser som står i min journal, skrevet av en psykolog som ikke tok meg og min familie på alvor. Det er ikke moro å lese hennes "diskusjon" med seg selv der hun skriver at manisk-depressiv er sannsynlig fordi jeg er vanskelig (husker ikke ordrett) og at akromegali passer fordi jeg har grove ansiktstrekk (husker ordrett).

Dette plager meg sterkt, jeg har ikke så god selvtillit, og dette utgjør ganske mange prosent av grunnlaget for at jeg forakter meg selv og skammer meg over mitt utseende.

Å få dette videreført er verken nødvendig eller respektfullt, ihvertfall ikke når det står at jeg har fått disse diagnosene.

''Dette plager meg sterkt, jeg har ikke så god selvtillit, og dette utgjør ganske mange prosent av grunnlaget for at jeg forakter meg selv og skammer meg over mitt utseende.

Å få dette videreført er verken nødvendig eller respektfullt, ihvertfall ikke når det står at jeg har fått disse diagnosene.''

Vil ikke nøre opp under noe som kanskje er bagateller (?), men vil bare si at jeg skjønner reaksjonen din (for det det er verdt).

Fikk assosiasjoner til en sak jeg opplevde nylig: En person fikk epikrise fra sin psykolog, epikrisen var heilt kurant bortsett fra et løsrevet avsnitt mot slutten: "Pasienten er kortvokst og har en lutende gange".

Jeg har lest epikrisen, og dette avsnittet var virkelig løsrevet fra sammenhengen, observasjonen var ikke relatert til noe annet.

Vedkommende har moderate komplekser for sin høyde, men dette er ikke nevnt i epikrisen fra DPS. Nå er kompleksene forsterka.

Hadde det vært en fysioterapeut, reumatolog e.l., hadde jeg skjønt det, men da hadde sannsynligvis utsagnet fortsatt med "noe som indikerer / har sammenheng med / kan forklare" eller noe i den dur.

H*n kommer opprinnelig fra et land der befolkningen har lavere gjennomsnittshøyde enn i Norge, og har etter mitt ufaglærte syn ingen tegn til "dvergvekst". Uansett burde da dette utredes om det anses som et problem?

Uff, skreiv meg bort, poenget er at jeg forstår at du reagerer, med rette eller urette :-/

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Ja stemmer.

De hadde drukket mer enn meg, jeg drakk to glass vin så gikk jeg hjem.

Mest fordi det ble for høyrøstet.

Jeg har mistet oppskriften på den champagnesorbeten jeg lagde til nyttårsaften, du fikk ikke den du? Jeg lurer på om jeg ikke la en link her inne?

Det er frustrerende, jeg lager en annen champagnesorbet nå, men jeg tror ikke den er så bra da jeg syns det virker som det er for tynn sukkerlake og for lite champagne. En sånn gjerrig champagnesorbet er ikke min hensikt å lage.

Nei, jeg har ikke oppskriften dessverre.

Madelenemie
Skrevet

Det er faktisk komplimenter, avsenderen forteller jo hvor seksuelt opphisset han blir av disse kvinnene.

hvor det er bilde av en lettkledd Signe, flere bilder av soverom, formuleringer som "Hver dag springer Signe Schineller ned til bryggen sin i Rosendal for å bade i Hardangerfjorden", "I det røde håret hennes er det små, hvite prikker med maling", "Å kjøp et hus, er et stort skritt å ta når du er singel. Det hadde vært et tøft år i Oslo".

Hei!

Jeg er sjokkert over at du mener dette er komplimenter?

Slik jeg kjenner deg ville du aldri oppfattet dette som et kompliment, kanskje blitt redd for kanskje ser på deg når du minst vet det og ønsker det.

Bella Dotte
Skrevet

Hei!

Jeg er sjokkert over at du mener dette er komplimenter?

Slik jeg kjenner deg ville du aldri oppfattet dette som et kompliment, kanskje blitt redd for kanskje ser på deg når du minst vet det og ønsker det.

Men hvorfor poserer hun slik hvis hun ikke ønsker oppmerksomhet?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hun poserer ikke, hun holder da bare hendene på en vegg?

Du er litt morsom nå :) og søt :)

Skrevet

Så du mener at ved å stille opp i et helt alminnelig intervju så ber hun om seksuell oppmerksomhet fra fremmede?

Når du kler på deg en pen sommerkjole og går nedover gata for å handle i nærbutikken. Så er det ok for deg å få brev fra fremmede menn som har observert deg, og som skriver at "de har så lyst å stikke p******* inn i den deilige rumpa di..." Og du tar det som et kompliment og blir glad??

Skrevet

Det er DIN PERSONLIGE oppfatning at hun "poserer" slik. Og DITT resonnement at da må hun nok ønske seksuell oppmerksomhet...

Bella Dotte
Skrevet

Hei!

Hun poserer ikke, hun holder da bare hendene på en vegg?

Du er litt morsom nå :) og søt :)

Nei, jeg tenker på bildet i den andre linken, det hun sitter/ligger i vinduet i miniskjørt.

Bella Dotte
Skrevet

Det er DIN PERSONLIGE oppfatning at hun "poserer" slik. Og DITT resonnement at da må hun nok ønske seksuell oppmerksomhet...

Tydeligvis ikke bare min, siden hun forteller at hun får slik oppmerksomhet?

Madelenemie
Skrevet

Nei, jeg tenker på bildet i den andre linken, det hun sitter/ligger i vinduet i miniskjørt.

Hei!

Selv det kaller ikke jeg posering med seksuell karakter, jeg sitter selv i vinduskarmen mange ganger, på kjøkkenet, kanskje ikke med foten så opp, men jeg ser nå ikke på dette som noe utfrordrende hun har da i tillegg klær på seg :)

Skrevet

Hei!

Forresten så har vi det så hyggelig sammen, han er opptatt med sitt og jeg med mitt, jeg serverte han mat og han fortsatte å jobbe, det er jo akkurat som jeg liker det.

Det er fint med ferie, snart reiser jeg og jeg gleder meg for fjellet der slapper jeg ordentlig av. Nå har jeg vent meg til ferie, jeg grudde meg til den, men nå er det i orden.

''Det er fint med ferie, snart reiser jeg og jeg gleder meg for fjellet der slapper jeg ordentlig av. ''

Det høres deilig ut å skulle være på fjellet :-)

Madelenemie
Skrevet

''Det er fint med ferie, snart reiser jeg og jeg gleder meg for fjellet der slapper jeg ordentlig av. ''

Det høres deilig ut å skulle være på fjellet :-)

Hei!

Ja jeg reiser om noen dager :)

Jeg gleder meg mer og mer, og jeg fikk mye tid å tenke i dag siden jeg har kjørt 76 mil..

Jeg har faste gjøremål når jeg kommer opp, fyrer opp ved i stampen og peisen, og tar et glass vin og lukter inn all den gode fjell luften. Da nyter jeg alt, mygg og kjølighet, den første kvelden:)

Så lager jeg det barna har bestemt, også spiller vi kort til vi ikke orker mer på skinnfeller foran peisen:), jeg spiller kun kort der for jeg liker egentlig ikke spill, så jeg gjør det utelukkende for barna, jeg har en avtale meg min psykiater om dette. Det går bedre når jeg kommer inn i det da blir jeg svært opptatt av å vinne. Så opptatt av å vinne at jeg må ta meg sammen.

Dag nr 2 frokost, også ut å vandre for å utforske, jeg elsker det,

Barna elsker det, i år blir det kjempegøy med nytt kamera og hoogormår jeg har kjøpt Hunter kniv til min datter, den er litt stor men jeg syns den var så fin, dessuten er hun god på å bruke kniv. (jeg gir barna dette når de blir 2 år, den første kniven, det syns jeg er viktig).

I vertfall de yngste er med, og i år skal vi lage en samling, min datter er så flink til å finne ut av interessante observasjoner at jeg trodde hun ville bli forsker, men til det svarte hun nei, hun skulle bli oppdager. Jeg ble litt overrasket, men hun er nå så opptatt av Fram og Nordpolekspedisjonene. Interessant, det også.

Hva skal du gjøre i ferien?

Skrevet

Man har såvidt jeg vet rett til å skrive en "korrigering" av en epikrise og be om at den blir lagt ved i journalen.

Vi gjorde det for jentungen da det var mange faktafeil i en epikrise vi fikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...