Gå til innhold

Truxal vs. Trilafon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slår meg at disse to AP'ene er ganske ulike i sin virkning.

Jeg står fast på Trilafon. Truxal ved eventuelt.

Kan det sies noe om at jeg kan bruke Truxal hyppigere når jeg må slutte på Trilafon pga. avregistrering? Og hvordan det vil funke?

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Hei, begge deler er gammeldags nevroleptika som var delt inn i 2 grupper:

Lavdose (blandt annet trillafon), disse virket sterkt psykosehemmende, men ikke så beroligende / søvndyssende.

Høydose (blandt annet truxal), disse virket mindre psykosedempende, men mere beroligende og søvndyssende.

Veldig vanlig var det å kombinere. Feks gikk jeg i mine yngre år på 12 mg haldol og 100 mg nozinan.

Men hvorfor i det hele tatt bruke så gamle medisiner? De nye er mye bedre spør du meg... Mindre bivirkninger og :)

Skrevet

Lavdose (blandt annet trillafon), disse virket sterkt psykosehemmende, men ikke så beroligende / søvndyssende.

Høydose (blandt annet truxal), disse virket mindre psykosedempende, men mere beroligende og søvndyssende.

Veldig vanlig var det å kombinere. Feks gikk jeg i mine yngre år på 12 mg haldol og 100 mg nozinan.

Men hvorfor i det hele tatt bruke så gamle medisiner? De nye er mye bedre spør du meg... Mindre bivirkninger og :)

Psykiateren mener en liten dose Trilafon oppå Abilifyen skal være veldig bra for meg, men har ikke merket noe særlig til den da... på ingen måter, faktisk... bare litt mer minntørrhet. :-P

Truxal har massevis av bivirkninger, men de er ganske kjekke hvis man trenger å sove...

Men hvis det er virkelig at jeg ikke har blitt bedre av den lille dosen Trilafon, så er det vel ikke noe stort tap når den avregistres...

Skrevet

Nei nå husker jeg det. Han mente det var for liten dose til å virke antipsykotisk, så det var ikke noe rart at jeg ikke merket noe til den, for det var jo antipsykotisk jeg tenkte. Men han mente den dempet angst.

:-)

Det gjør i alle fall Truxal. Synd jeg blir litt neddopet...

Hvordan går det med medisinstellet dittt? :-P

serenity777
Skrevet

Nei nå husker jeg det. Han mente det var for liten dose til å virke antipsykotisk, så det var ikke noe rart at jeg ikke merket noe til den, for det var jo antipsykotisk jeg tenkte. Men han mente den dempet angst.

:-)

Det gjør i alle fall Truxal. Synd jeg blir litt neddopet...

Hvordan går det med medisinstellet dittt? :-P

joda, jeg trives med zyprexa, men jeg er blitt for feit, startet bedring av kosten idag, dvs att jeg kutter ut snop, som har blitt en daglidags vane for meg.

Skrevet

joda, jeg trives med zyprexa, men jeg er blitt for feit, startet bedring av kosten idag, dvs att jeg kutter ut snop, som har blitt en daglidags vane for meg.

:)

Bare holder meg unna flytende kalorier jeg, så går vekten nedover... spiser så mye chips og sjokko jeg bare orker, ennå så går jeg faktisk nedover, tror det eller ei...

Høres ut som jeg har det ganske flott da, men jeg bryr meg i perioder fint lite, og drikker brus med sukker...

nei, zyprexa har jeg aldri fått prøve, fordi jeg begynte å legge på meg med én gang jeg begynte å ta meds.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...