Gå til innhold

Psykologer og mail

Anbefalte innlegg

Gjest maiapril
Skrevet

Har forsøkt å ta kontakt på mail til flere psykologer. Fant dem på nettet i en liste over psykologer, og de skal visstnok praktisere i nærheten av der jeg bor. E-post adressen deres stod oppført ved siden av telefonnummer og adresse. Men hvorfor i huleste gidder dem ikke å svare folk på mail? Forventer de at alle klarer å ringe dem? Jeg gjør iallefall ikke det, det er derfor skrev jeg mail istedet.

Men blir litt skuffet når ingen gidder å svare... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være noe med at de ikke vil diskutere medisinske tema over epost - som er et ganske usikkert system. Det er enkelt for folk å snappe opp det du skriver, hvis de har lyst til det, da.

Skrevet

Ja det skjønner jeg, jeg synes det høres sløvt ut dersom dette er i forbindelse med selve søkingen etter en behandler. Det du kan gjøre er å be din primærlege sende en henvinsing til disse per brev (legg gjerne med en utskrift av din mail hvor du forteller kortfattet om din tilstand og hva du ønsker hjelp til). Det pleier å veie noe tyngre når det kommer i en legsenter-konvolutt men husk at det er full ferietid i disse dager.

Bella Dotte
Skrevet

Det er så bakvendt, akkurat som om papirbrev er garantert å ikke havne i uvedkommendes hender!

Madelenemie
Skrevet

Hei!

jeg skrev til tre psykologer alle svarte.

Sikkert avhenger det av dem, den ene tok det tid med, men beklaget da tok etterutdanning i asperger syndrom. En annen svarte først, men ikke etter at jeg sendte over en spørsmålsliste, det var min egen barnepsykolog, det sårer meg på et vis, men nå syns jeg det sier mer om han hvis han ble fornærmet av de spørsmål jeg sendte. Jeg skjønner i ettertid at de kunne bli oppfattet "sårende" men det var ikke min intensjon, jeg var bare tydelig, jeg syns det er merkelig at de ikke mistenkte alkoholmisbruk hos mine foreldre, men dr Næss gjorde tydeligvis bedre analyser, han mente jeg burde bortplasseres, altså en klok mann.

Han har uansett gjort mye fint for meg barnepsykologen, ga meg så mange gaver, at han ikke gidder svare hvis fornærmet får være hans sak, evt kan min psykiatrer ringe han hvis jeg ikke blir ferdig med den saken. men jeg føler meg ferdig med han.

Den tredje jobber på SYA og svarte mye og litt for mye, jeg lurte på hvilken arbeidstid han hadde til slutt, jeg syns man skal skjøtte sitt arbeide, men mulig han ikke hadde så mange som sendte mail.

Så jeg tror dette avhenger av psykologen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...