Gjest skilt med vanskelig eks Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Min eksmann og jeg samarbeider dårlig etter skilsmissen. Han overholder ikke avtaler, og er generelt uvillig til å få ting til å skli. Jeg har ønsket å skjerme barna mest mulig, og har derfor laget flere detaljerte samarbeidsavtaler med han. Dette har gjort kontaktarenaene færre. Han er imidlertid tydelig lysten på å krangle med meg, og lager nå kleskostnader til ny konfliktarena. Han tjener dobbelt av meg, og hevder nå behov i forhold til klær og utstyr som fremstår absurde for meg. For eksempel mener han at fotballsko bør koste 1000 kr for å være gode nok for 10-åringen. Og at 14 åringen ikke bare må ha en, men faktisk to fjelljakker, der prisen minimum skal ligge på tusenlappen. For de tre fjellturene hun tar i året. Vi har barna halve tiden hver, og han betaler et bidrag til meg fordi han tjener så mye mer. I utgangspunktet var vi derfor enige om å dele kostnadene 50/50 på klær som barna tar med seg fra hjem til hjem, og at vi kjøper andre vanlige klær hver for oss etter behov. Nå er det imidlertid så mye støy i forhold til at han mener å ha enerett til å definere behovet, at jeg tror vi må gjøre dette annerledes. Jeg vil egentlig unngå at barna må ha klær jeg kjøper hos meg og klær han kjøper hos ham,ønsker ikke de skal føle seg så til de grader "delt", og få fokus på at de medfører utgifter som vi krangler om. Er det noen som har noen gode tips om hvordan gjøre dette best mulig for barna, og tips til hvordan begrense kontaktpunktene mellom oss foreldre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Familierådgiver. Han forholder seg ikke til avtaler dere har, og søker konflikter der det ikke trenger å være det. Få hjelp utenfra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Er det ikke den som får barnetrygden som skal betale klær og sportsutstyr? Det sa i hvert fall NAV til meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glundra Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Er det ikke den som får barnetrygden som skal betale klær og sportsutstyr? Det sa i hvert fall NAV til meg. Dette har jeg ikke hørt før, og kan ikke tenke meg at det står nedfelt noe sted. Det høres ganske logisk og rimelig ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Dette har jeg ikke hørt før, og kan ikke tenke meg at det står nedfelt noe sted. Det høres ganske logisk og rimelig ut. Det var i hvert fall det sosialkontoret sa før. Derfor fikk man ikke hjelp til slike ting der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glundra Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Det var i hvert fall det sosialkontoret sa før. Derfor fikk man ikke hjelp til slike ting der. Jeg har ingen erfaring med sosialkontoret, men jeg synes det er rimelig at barnetrygden brukes på klær og fritidsaktiviteter til barna hvis begge foreldrene har lav inntekt. Når far har høy inntekt og vil ha kvalitet blir det kanskje annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg har ingen erfaring med sosialkontoret, men jeg synes det er rimelig at barnetrygden brukes på klær og fritidsaktiviteter til barna hvis begge foreldrene har lav inntekt. Når far har høy inntekt og vil ha kvalitet blir det kanskje annerledes. Da hadde jeg sagt at han kunne kjøpe det sjøl hvis han ikke var fornøyd med det jeg kjøpte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skilt med vanskelig eks Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Da hadde jeg sagt at han kunne kjøpe det sjøl hvis han ikke var fornøyd med det jeg kjøpte. Vi får en delt barnetrygd hver ekstra, siden vi har barna 50/50. Jeg får altså barnetrygd for halvannet barn. Det samme får han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skilt med vanskelig eks Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Da hadde jeg sagt at han kunne kjøpe det sjøl hvis han ikke var fornøyd med det jeg kjøpte. Skulle ønske jeg kunne sagt det. Men jeg får altså ikke mer penger fra "det offentlige" enn det han gjør. Så vi må dele kostnadene på barna. Hvis jeg kjøper alt, så blir det ikke rettferdig.Ikke har jeg råd heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Skulle ønske jeg kunne sagt det. Men jeg får altså ikke mer penger fra "det offentlige" enn det han gjør. Så vi må dele kostnadene på barna. Hvis jeg kjøper alt, så blir det ikke rettferdig.Ikke har jeg råd heller... Da får du kjøpe det du har råd til og så kjøper han det han har råd til. Det må jo bli sånn hvis eksen din er en av dem det ikke går an å diskutere med. Dessverre ser det ut til at det er mødrene som kjøper det meste av det ungene trenger i det tilfelle. Det er lenge siden jeg hadde delt omsorg og det varte bare en periode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Håper å unngå barnefordelingssak Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Er og har vært i samme grøten. Jeg vil snarest mulig råde deg til å få begge ungene over på din adresse, dersom du ikke alt har dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.