Gå til innhold

Fordeler og ulemper med seroquel

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Har det bedre virkning enn mye annet dere har prøvd for bipolare depresjoner? Ble dere mindre eller mere trett? Er den sterkt vektøkende? Gir den mye bivirkninger?

Er inntresert i alle erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur det som er vanlig med Seroquel er at den gjør at du sovner inn, om du tar den på kvelden. Dette tror jeg mange opplever.

Det er vel den vanligste AP mot BP, tror jeg.

Gjest bølger
Skrevet

Trur det som er vanlig med Seroquel er at den gjør at du sovner inn, om du tar den på kvelden. Dette tror jeg mange opplever.

Det er vel den vanligste AP mot BP, tror jeg.

Det hadde bare vært en fordel. For om jeg er trett og sover aldri så mye på dagen, så ligger jeg en stund før jeg sovner på kvelden.

Skrevet

Det hadde bare vært en fordel. For om jeg er trett og sover aldri så mye på dagen, så ligger jeg en stund før jeg sovner på kvelden.

Jeg syns det høres ut som søvngreia di kommer av depresjon jeg. Da er det vel ofte sånn at man egnetlig sover altfor mye, bare at søvnen har så dårlig kvalitet? Og at man egentlig tilbringer mer tid i sengen enn man egentlig faktisk er i søvn (hehe, ikke misforstå). Jeg mener man bare ligger der og grubler. AD kan være bra, men det kan også være feil.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg syns det høres ut som søvngreia di kommer av depresjon jeg. Da er det vel ofte sånn at man egnetlig sover altfor mye, bare at søvnen har så dårlig kvalitet? Og at man egentlig tilbringer mer tid i sengen enn man egentlig faktisk er i søvn (hehe, ikke misforstå). Jeg mener man bare ligger der og grubler. AD kan være bra, men det kan også være feil.

Jeg tenker også om trettheten kan skyldes depresjon, men jeg sovner på jobb også, og da føler jeg det har en annen grunn. Ikke lett å bli klok på. Det er heller ikke lett å si om jeg blir trett av depresjonen eller om jeg blir deprimert av trettheten. Det er iallefall en veldig dårlig sirkel.

Skrevet

Jeg tenker også om trettheten kan skyldes depresjon, men jeg sovner på jobb også, og da føler jeg det har en annen grunn. Ikke lett å bli klok på. Det er heller ikke lett å si om jeg blir trett av depresjonen eller om jeg blir deprimert av trettheten. Det er iallefall en veldig dårlig sirkel.

Ja, er en dårlig sirkel ja.

Jeg tror du rett og slett må prøve ut medisinene for å vite. Du kan ikke basere alt bare på diagnosetyper.

Gjest bølger
Skrevet

Ja, er en dårlig sirkel ja.

Jeg tror du rett og slett må prøve ut medisinene for å vite. Du kan ikke basere alt bare på diagnosetyper.

Får håpe jeg får lov av legen og prøve.

Skrevet

Får håpe jeg får lov av legen og prøve.

Går sikkert bra det, hvis du er god til å legge frem situasjonen...

Gjest bølger
Skrevet

Går sikkert bra det, hvis du er god til å legge frem situasjonen...

Han har vanskelig for å snu på medisineringen som psykiateren har satt meg på. Er usikker på kombinasjonene når jeg bruker så mye medisiner. Må forhøre seg med psykiateren når det er snakk om forandring. Så det blir litt tungvint hver gang jeg skal endre på noe. Det beste hadde vært om jeg hadde fått fortsette hos psykiateren, men det får jeg ikke. Da kunne vi diskutere litt frem og tilbake om hva som var best å prøve.

Skrevet

Han har vanskelig for å snu på medisineringen som psykiateren har satt meg på. Er usikker på kombinasjonene når jeg bruker så mye medisiner. Må forhøre seg med psykiateren når det er snakk om forandring. Så det blir litt tungvint hver gang jeg skal endre på noe. Det beste hadde vært om jeg hadde fått fortsette hos psykiateren, men det får jeg ikke. Da kunne vi diskutere litt frem og tilbake om hva som var best å prøve.

Jeg er heldig som har samtaler med en psykiater hver uke jeg...

Heldig.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg er heldig som har samtaler med en psykiater hver uke jeg...

Heldig.

Ja du er det.

Skrevet

Ja du er det.

Tenker det blir mye bedre for meg med SS, slik at jeg slipper å bruke så mye ressurser.

Gjest bølger
Skrevet

Tenker det blir mye bedre for meg med SS, slik at jeg slipper å bruke så mye ressurser.

Hva bruker du nå, og hva er diagnosen?

Hadde jeg bare kunnet ha fast avtale hos psykiater en til to ganger i året, med mulighet til å ta kontakt ellers ved behov, hadde jeg fått diskutert medisineringen med han.

Skrevet

Hva bruker du nå, og hva er diagnosen?

Hadde jeg bare kunnet ha fast avtale hos psykiater en til to ganger i året, med mulighet til å ta kontakt ellers ved behov, hadde jeg fått diskutert medisineringen med han.

Får du ikke det, engang? Merkelig... og kanskje kritikkverdig og?

Jeg mener folk som har behov for flere typer psykofarmaka skal følges opp av psykiater.

Har schizoaffektiv lidelse, bipolar type, visstnok.

Gjest bølger
Skrevet

Får du ikke det, engang? Merkelig... og kanskje kritikkverdig og?

Jeg mener folk som har behov for flere typer psykofarmaka skal følges opp av psykiater.

Har schizoaffektiv lidelse, bipolar type, visstnok.

Legene vet iallefall for lite når vi går på flere psykofarma. Forstålig når de ikke er spesialister på området, men har alle sykdommer de skal vite en del om.

Gjest bjørkhild
Skrevet

Min erfaring med alle medikamenter ( og jeg har prøvd endel), er at man må prøve seg fram selv. Hva hjelper det deg om jeg sier hva jeg mener om seroquel? Du får høyst sannsynlig ikke de samme bivirkningene og virkningen som jeg gjorde likevel. Hopp idet og prøv, har du det ille, har du vel heller ingenting å tape? Det er jo bare å slutte igjen om det ikke fungerer for deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror din enorme opptatthet av medisiner og diagnose er sykdomsbevarende.

Søk på deg selv og se hvor mange innlegg du har skrevet om slike tema bare i 2012.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg tror din enorme opptatthet av medisiner og diagnose er sykdomsbevarende.

Søk på deg selv og se hvor mange innlegg du har skrevet om slike tema bare i 2012.

Blir alltid veldig opptatt med diagnose når det er noe som feiler meg. Leser om alt og skal ha svar på alt. Det blir det eneste som opptar tankene mine. Vet ikke hvordan jeg skal klare å løse meg fra dem. Vet at jeg ikke har godt av det. Prøver å få tankene over på andre ting, men det er vanskelig. Var til utredning for noe fysisk engang og leste alt jeg kom over. Det eneste som opptok meg i flere år. Det stjal mange år av mitt liv. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme ut av tankene. Ingenting annet klarer å fange min interesse på samme måte. Jeg var lik når jeg fikk min første pc. Alt skulle jeg forstå. Hadde vanskelig for å snakke om andre ting. Skulle forstå hvordan den var oppbygd. Alt skulle forstås.Leste alle grunnleggende bøker.

Når noe opptar meg blir det alltid for mye av det, og jeg har vanskelig for å tenke på andre ting.

Gjest germinate
Skrevet

Blir alltid veldig opptatt med diagnose når det er noe som feiler meg. Leser om alt og skal ha svar på alt. Det blir det eneste som opptar tankene mine. Vet ikke hvordan jeg skal klare å løse meg fra dem. Vet at jeg ikke har godt av det. Prøver å få tankene over på andre ting, men det er vanskelig. Var til utredning for noe fysisk engang og leste alt jeg kom over. Det eneste som opptok meg i flere år. Det stjal mange år av mitt liv. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme ut av tankene. Ingenting annet klarer å fange min interesse på samme måte. Jeg var lik når jeg fikk min første pc. Alt skulle jeg forstå. Hadde vanskelig for å snakke om andre ting. Skulle forstå hvordan den var oppbygd. Alt skulle forstås.Leste alle grunnleggende bøker.

Når noe opptar meg blir det alltid for mye av det, og jeg har vanskelig for å tenke på andre ting.

Det er mulig dette blir noe annet. Men har du et stort kontrollbehov? Har du lett for å bli opphengt i detaljer? Er det vanskelig for deg å legge fra seg det du driver med (feks forstå pc'ens oppbyggelse, forstå deg på deg selv osv)?

Skrevet

Siste jobben jeg hadde la jeg meg alltid til å sove når det var lunsj. Mat betydde ingenting, bare jeg fikk sove.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...