Gå til innhold

Leit å ikke bli anerkjent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du lider av mindrehetskompleks.

Trodde nesten et øyeblikk det var stormannsgalskap, men la gå! ;-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Apeldoorn

36

• Bella Dotte

2

• megler Smekk

1

• Madelenemie

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ha ha. Du har da vel en psykolog du kan bruke.

Ut og løp.

Jeg trenger noen som ikke bare duller og skyter av meg...

Skrevet

Huff... :-( Har jeg dummet meg ut igjen, var jo så fornøyd med at jeg hadde "truffet blink" denne gang...

Jeg er litt "lei" (ikke deres feil), med å få så mye "kjeft", hadde håpet jeg ikke skulle få det nå...

''Huff... :-( Har jeg dummet meg ut igjen, var jo så fornøyd med at jeg hadde "truffet blink" denne gang...

Jeg er litt "lei" (ikke deres feil), med å få så mye "kjeft", hadde håpet jeg ikke skulle få det nå...''

Ja, du har i grunnen det. Jeg synes det er leit å se hvordan du bruker dol på en måte som i lengden forsterker din dårlige selvfølelse.

Skrevet

''Huff... :-( Har jeg dummet meg ut igjen, var jo så fornøyd med at jeg hadde "truffet blink" denne gang...

Jeg er litt "lei" (ikke deres feil), med å få så mye "kjeft", hadde håpet jeg ikke skulle få det nå...''

Ja, du har i grunnen det. Jeg synes det er leit å se hvordan du bruker dol på en måte som i lengden forsterker din dårlige selvfølelse.

Bang, jeg har møtt mitt overmenneske...

Gjest togli
Skrevet

Hadde du visst sannheten om dette hadde du blitt skuffet.

Det virker jo som du tenker over hva folk sier til deg... skjønner det kanskje ikke er like lett å gjennomføre det i praksis, men...

Gjest togli
Skrevet

Takk. :-) Jeg tror ikke jeg leser det, ikke nå i alle fall... jeg kommer sikkert ikke til å få noe ut av det... men kan jo spørre deg da, om dette med manipuleringsevner og det å like sosiale spill, er et tegn på denne formen for intelligens? For da tror jeg at jeg skjønner hva det vil si å ha høy sosial intelligens. Da er man vel litt manipulerende, mener jeg. :-) Enda godt det er bra for noe, da. Nei. Den kom ut feil. Altså så godt at det ikke er godt for noe, mente jeg...

Jeg vil nok heller tenke det motsatte - at hvis man er manipulerende så har man ikke spesielt høy sosial intelligens. Mennesker som er lette å omgåes og som greier å samtale med folk flest, og som greier å inneha ulike roller ut fra hvem de snakker med (tilpasningsdyktige)... de har trolig høy EQ. Man kan selvsagt komme med hundrevis av eksempler på at det ikke er så enkelt som dette, og det stemmer helt sikkert - men dette er iallefall _noe_ av det jeg tenker kan kjennetegne en med høy sosial intelligens ;)

Skrevet

Jeg vil nok heller tenke det motsatte - at hvis man er manipulerende så har man ikke spesielt høy sosial intelligens. Mennesker som er lette å omgåes og som greier å samtale med folk flest, og som greier å inneha ulike roller ut fra hvem de snakker med (tilpasningsdyktige)... de har trolig høy EQ. Man kan selvsagt komme med hundrevis av eksempler på at det ikke er så enkelt som dette, og det stemmer helt sikkert - men dette er iallefall _noe_ av det jeg tenker kan kjennetegne en med høy sosial intelligens ;)

Sosial "intelligens" handler mer om kunnskaper og ferdigheter man har erhvervet enn inteligens...

Intelligens handler om etter min mening ens evne til å systematisere og se sammenhenger.

En med asperger kan være dritsmart selv om vedkommende åpenbart ikke har verdens høyeste sosiale "intelligens".

Dette til opplysning.

Skrevet

Det virker jo som du tenker over hva folk sier til deg... skjønner det kanskje ikke er like lett å gjennomføre det i praksis, men...

Jeg hører ikke på hva folk sier til meg, nei, jeg nekter å sitte og høre på at jeg ikke er intelligent f.eks, eller, jeg blir jo ikke sur, men hva faen er vitsen? Jeg har ikke spurt om å få svar på dette. Derfor startet jeg min lille lek.

Gjest dette til orientering
Skrevet

Sosial "intelligens" handler mer om kunnskaper og ferdigheter man har erhvervet enn inteligens...

Intelligens handler om etter min mening ens evne til å systematisere og se sammenhenger.

En med asperger kan være dritsmart selv om vedkommende åpenbart ikke har verdens høyeste sosiale "intelligens".

Dette til opplysning.

''Sosial "intelligens" handler mer om kunnskaper og ferdigheter man har erhvervet enn inteligens...''

Det kan like godt også være "medfødt".

''Intelligens handler om etter min mening ens evne til å systematisere og se sammenhenger.''

Det kan man også trenes opp til.

''En med asperger kan være dritsmart selv om vedkommende åpenbart ikke har verdens høyeste sosiale "intelligens".

Dette til opplysning.''

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg hører ikke på hva folk sier til meg, nei, jeg nekter å sitte og høre på at jeg ikke er intelligent f.eks, eller, jeg blir jo ikke sur, men hva faen er vitsen? Jeg har ikke spurt om å få svar på dette. Derfor startet jeg min lille lek.

''jeg nekter å sitte og høre på at jeg ikke er intelligent f.eks''

Det er det ingen som har sagt heller. Ingen her kan vite om du er inteligent eller ei.

Det som sies er du er for opptatt av å trekke den frem hele tiden, istedenfor å prøve å bruke den. Hvis du ønsker at folk skal legge merke til din inteligens, bør du bruke den på en eller annen måte. Hvordan kan folk ellers forstå at du er så sabla inteligent?

Bella Dotte
Skrevet

Det er det ingen som har sagt heller. Ingen her kan vite om du er inteligent eller ei.

Det som sies er du er for opptatt av å trekke den frem hele tiden, istedenfor å prøve å bruke den. Hvis du ønsker at folk skal legge merke til din inteligens, bør du bruke den på en eller annen måte. Hvordan kan folk ellers forstå at du er så sabla inteligent?

Dette fikk meg til å huske en bit av drømmen min i natt: Jeg var intenst opptatt av å formidle til noen: "Show, don't tell!" - og det tror jeg kan være relevant her også.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfra du har det at jeg er så opptatt med å vise at jeg er så smart.

Hva det har med denne tråden å gjøre, er meg fortsatt et mysterium.

Hvis jeg hele tiden oppfører meg som en drittunge her inne, så er det vel ikke sånn at jeg er opptatt av å fremstå intelligent - i grunn.

Kan du finne noen andre søppelbøtter?

Gjest dette til orientering
Skrevet

Skjønner ikke hvorfra du har det at jeg er så opptatt med å vise at jeg er så smart.

Hvis jeg hele tiden oppfører meg som en drittunge her inne, så er det vel ikke sånn at jeg er opptatt av å fremstå intelligent - i grunn.

''Skjønner ikke hvorfra du har det at jeg er så opptatt med å vise at jeg er så smart.''

Det var da du som nevnte "intelligens" i første innlegg!

Gjest Just a tip
Skrevet

''Skjønner ikke hvorfra du har det at jeg er så opptatt med å vise at jeg er så smart.''

Ta et søk på nickene dine og sjekk hvor mange ganger du snakker om at du "er så smart".

Skrevet

Det var da du som nevnte "intelligens" i første innlegg!

Ja, jeg nevnte ordet, og dermed er det "min høye intelligens" det dreier seg om?

SKJERP DERE!!!

Skrevet

Ta et søk på nickene dine og sjekk hvor mange ganger du snakker om at du "er så smart".

Nei, tror du jeg gidder å lese gjennom de tusen innleggene? Søkefunksjonen er så dårlig at det er det jeg i såfall måtte gjøre. Uansett er det visse temaer dere til stadighet beskylder meg for å være spesielt opptatt av: mine spesielt høye intelligens, hvilken diagnose jeg har, hvorvidt jeg er lat eller ikke... osv osv

Det som er. Det stemmer ikke. Jeg skriver diverst og meningsfullt.

Dere er bare ute etter en hakkekylling.

Gjest Just a tip
Skrevet

Nei, tror du jeg gidder å lese gjennom de tusen innleggene? Søkefunksjonen er så dårlig at det er det jeg i såfall måtte gjøre. Uansett er det visse temaer dere til stadighet beskylder meg for å være spesielt opptatt av: mine spesielt høye intelligens, hvilken diagnose jeg har, hvorvidt jeg er lat eller ikke... osv osv

Det som er. Det stemmer ikke. Jeg skriver diverst og meningsfullt.

Dere er bare ute etter en hakkekylling.

Det er jo du som skriver om dette i xantall innlegg. Vil du jeg skal hente frem noen av de du har skrevet slik at du kan se det selv?

Skrevet

Det er jo du som skriver om dette i xantall innlegg. Vil du jeg skal hente frem noen av de du har skrevet slik at du kan se det selv?

Gidder ikke lese de enkeltstående innleggene som kan tolkes som handler om det, nei.

Gjest Just a tip
Skrevet

Gidder ikke lese de enkeltstående innleggene som kan tolkes som handler om det, nei.

Enkeltstående innlegg? Hva ellers skulle det vært mener du? Dette er jo temaer som går på repeat hos deg ved jevne mellomrom da blir det for dumt å klage på at det er VI som "hakker". Det er jo DU som starter disse ørten innleggene, ikke vi.

Gjest togli
Skrevet

Dette til opplysning.

Ja, det stemmer nok :)

Jeg vil tro det er langt vanskeligere å ha lav EQ enn lav IQ. Det enkleste er sikkert å ligge på det jevne når det gjelder begge typene intelligens.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...