Gå til innhold

Forsinket modning

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Da min psykiater forklarte forrige uke at det at de satte psykoinfantilisme på meg da jeg var tenåring kunne forklares med at mennesker med asperger syndrom er senere modne enn andre. Dette var ganske nytt for meg...

Hun forklarte det som om det er noe ale vet.

Nå har jeg tenkt ferdig på den saken der og kommet til at det er da bemerkelsesverdig hva ikke min psykiater vet og har lest om asperger syndrom.

Det stemmer nemlig det, jeg henger hele tiden etter, nå vil jeg si at jeg kanskje henger 10 år etter de andre mødrene, så problemet er ikke at jeg ikke er voksen nå og ikke tar ansvar, men at jeg mangler så mye erfaring, feks har jeg ikke andre kjæresteforhold enn min mann, jeg har heller aldri vært russ, osv... Dette gir meg huller i min kompetanse på å omgåes de vanlige mammaene. Som har mye annen erfaring hva angår gutter/menn.

Det går bra, de er hyggelige mot meg, og på noen områder henger jeg ikke etter, det er bare på enkelte, særlig hva angår seksualitet, der har jeg ikke mye annen erfaring enn min mann, men det er vel i orden så vidt jeg vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det nevrologisk eller dreier det seg om manglende erfaring?

Gjest Monicaen
Skrevet

Å ikke ha seksuell erfaring med andre nn sin ektemann har ikke noe med umodenhet å gjøre. Det er snakk om valg en har tatt. Du er ikke alene om å bare hatt sex med en person.

Madelenemie
Skrevet

Er det nevrologisk eller dreier det seg om manglende erfaring?

Hei!

Jeg tror det er nevrologisk hun mente, man modnes senere ann andre mente hun.

Det gjorde jeg, men ikke på alle områder, det er det som er rart, jeg har aldri hengt etter hva angår de teoretiske fagene på skolen, heller tvert i mot.

Madelenemie
Skrevet

Å ikke ha seksuell erfaring med andre nn sin ektemann har ikke noe med umodenhet å gjøre. Det er snakk om valg en har tatt. Du er ikke alene om å bare hatt sex med en person.

Hei!

Okey, jeg har fått inntrykk av at det er heller uvanlig, mødrene på skolen har ikke ligget med få, dette har jeg skjønt ut i fra en viss latter over deres russetid og at denne var vill.

Men vi med asperger syndrom er også modne senere enn andre :)

Men dette gjelder ikke teoretiske fag

Skrevet

Hei!

Jeg tror det er nevrologisk hun mente, man modnes senere ann andre mente hun.

Det gjorde jeg, men ikke på alle områder, det er det som er rart, jeg har aldri hengt etter hva angår de teoretiske fagene på skolen, heller tvert i mot.

Dreier seg vel om intellektuell / emosjonell, for å si det banalt...

Om noe er forsinket, er andre ting gjerne boostet. Tenk bare på døve.

Madelenemie
Skrevet

Dreier seg vel om intellektuell / emosjonell, for å si det banalt...

Om noe er forsinket, er andre ting gjerne boostet. Tenk bare på døve.

Hei!

ja det skal jeg tenke på, et godt poeng, min blinde venn har enorme ører :) jeg mener, han hører så godt, det minste og kan all fuglesang, ikke bare vet han hvilken fugl, men han kan etterligne så man blir målløs av beundring.

Skrevet

Hei!

ja det skal jeg tenke på, et godt poeng, min blinde venn har enorme ører :) jeg mener, han hører så godt, det minste og kan all fuglesang, ikke bare vet han hvilken fugl, men han kan etterligne så man blir målløs av beundring.

Genier er gjerne helt gjennomsnittlige hvis du "interpolerer".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...