Gå til innhold

NHD. Noen nye AP på markedet?

Anbefalte innlegg

Gjest Some news?
Skrevet

Ettersom at trilafon skal avregistreres antar jeg det er en god grunn til dette?

Har det kommet noen nye AP i det siste som kan være aktuell å forsøke istedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har kommet litt av hvert etter Trilafon. ;-)

Gjest Some news?
Skrevet

Det har kommet litt av hvert etter Trilafon. ;-)

Jeg er klar over dette. Har prøvd de fleste AP og har måttet slutte pga bivirkninger. Lurer derfor på om det har kommet noe nytt siste året, eller noe?

Skrevet

Jeg er klar over dette. Har prøvd de fleste AP og har måttet slutte pga bivirkninger. Lurer derfor på om det har kommet noe nytt siste året, eller noe?

Jeg har ikke hørt om noe. Tror ikke det. Det nyeste i Norge i alle fall er vel Abilify. Hvis du tar en normal dose A og putter på bittelitt annet kan du få god effekt, og ved lave doser er det ikke så mange bivirkninger. Håper du tåler Ab. da. Jeg bruker A og Trilafon i lav dose, er litt teit det går ut, ja.

serenity777
Skrevet

Det har ikke kommet noe nyere enn serdolect tror jeg. Men den brukes ikke så mye. Etter den er det vel abilify som er nyest. den er allerede over 10 år gammel. det var mye håp rundt den da den kom, men tror ikke den har innfridd helt.

Det beste antipsykotiske middelet av de nye er zyprexa.

Du har og mindre kjente som feks solian.

Gjest Some news?
Skrevet

Det har ikke kommet noe nyere enn serdolect tror jeg. Men den brukes ikke så mye. Etter den er det vel abilify som er nyest. den er allerede over 10 år gammel. det var mye håp rundt den da den kom, men tror ikke den har innfridd helt.

Det beste antipsykotiske middelet av de nye er zyprexa.

Du har og mindre kjente som feks solian.

Hei. Jeg har prøvd alle disse utenom serdolect. Legger på meg av alt. Zyprexa ga meg 5 kilo ekstra i løpet av 14 dager, kunne ha spist gardinene og trusene mine, fikk en voldsom hunger. Abilify ble jeg fryktelig stiv av, vagget som ei gås. Solian var vel best av de du nevner, men jeg begynte å se ting og ble veldig mørkeredd, så legen tok meg av den.

Som du ser et "håpløst" tilfelle :-(

Gjest Some news?
Skrevet

Jeg har ikke hørt om noe. Tror ikke det. Det nyeste i Norge i alle fall er vel Abilify. Hvis du tar en normal dose A og putter på bittelitt annet kan du få god effekt, og ved lave doser er det ikke så mange bivirkninger. Håper du tåler Ab. da. Jeg bruker A og Trilafon i lav dose, er litt teit det går ut, ja.

Hei. Jeg har prøvd abilify og ble veldig stiv, greide nesten ikke å gå, så legen skiftet til noe annet den gangen.

Trilafon er faktisk det eneste AP jeg har tålt i liten dose. Føler meg ihvertfall ikke fysisk syk av den som jeg også har gjort på alle andre AP. Lurer på grunnen til at trilafon blir avregistrert? Er den farlig å bruke over lang tid? Jeg spør også fordi jeg har senestrekk på merkelige steder og lurer på om dette kommer av den? Fingrene knyter seg plutselig, munnen blir rar, har opplevd mye av dette i det siste.

serenity777
Skrevet

Hei. Jeg har prøvd alle disse utenom serdolect. Legger på meg av alt. Zyprexa ga meg 5 kilo ekstra i løpet av 14 dager, kunne ha spist gardinene og trusene mine, fikk en voldsom hunger. Abilify ble jeg fryktelig stiv av, vagget som ei gås. Solian var vel best av de du nevner, men jeg begynte å se ting og ble veldig mørkeredd, så legen tok meg av den.

Du har jo mange gamle typer da. Men hvis stivhet ble ett problem, kunne du jo prøve ett gammeldags høydosenevroleptica. Det kan føles litt tungt til å begynne med.-

Skrevet

Hei. Jeg har prøvd abilify og ble veldig stiv, greide nesten ikke å gå, så legen skiftet til noe annet den gangen.

Trilafon er faktisk det eneste AP jeg har tålt i liten dose. Føler meg ihvertfall ikke fysisk syk av den som jeg også har gjort på alle andre AP. Lurer på grunnen til at trilafon blir avregistrert? Er den farlig å bruke over lang tid? Jeg spør også fordi jeg har senestrekk på merkelige steder og lurer på om dette kommer av den? Fingrene knyter seg plutselig, munnen blir rar, har opplevd mye av dette i det siste.

Den er neppe noe mer farlig enn andre AP, det har vel mer med politikk å gjøre, tror jeg, og kanskje litt uvitenhet og. De tenker vel at de nye er like bra.

Skrevet

Hm, hva slags stivhet er det snakk om da? Hvis man rett og slett "kommer til seg selv" blir man mindre stresset, da kan kroppen oppleves som stiv og støl... men men.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ingen nye AP etter Serdolect og Abilify.

Gjest Some news?
Skrevet

Hm, hva slags stivhet er det snakk om da? Hvis man rett og slett "kommer til seg selv" blir man mindre stresset, da kan kroppen oppleves som stiv og støl... men men.

Hei. Jeg var stiv hele dagen og greide nesten ikke å gå.

Gjest Some news?
Skrevet

Nei, det er ingen nye AP etter Serdolect og Abilify.

Takk, da vet jeg det. Jeg må vel uansett slå meg til ro med at det enten blir trilafon eller ingenting for meg. Kanskje greier jeg meg nå uten også, hvem vet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...