Gå til innhold

Orker ikke leve lenger

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Er for trett. Vil bare sovne og forsvinne. Gruer meg til å gå på jobb i morgen. Orker ikke. Ser ikke vitsen med livet. Orker ikke forpliktelser. Men hadde jeg fått en dødelig sykdom hadde jeg vel likevel fått panikk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Da vil du leve men livet er ikke alltid lett, tror alle blir slitne innimellom.

Gjest bølger
Skrevet

Da vil du leve men livet er ikke alltid lett, tror alle blir slitne innimellom.

Jeg har alt. Mann, barn og hus. Mangler ingenting. Jobb jeg trives i hadde det bare ikke vært for at jeg er så veldig trett. Jeg er inne i en veldig trett periode nå, og da ser jeg vel svart på alt.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg har alt. Mann, barn og hus. Mangler ingenting. Jobb jeg trives i hadde det bare ikke vært for at jeg er så veldig trett. Jeg er inne i en veldig trett periode nå, og da ser jeg vel svart på alt.

Men det går over en gang, tenk på det.

Gjest bølger
Skrevet

Men det går over en gang, tenk på det.

Ja, det kommer og går hele tiden. Det verste er når jeg er så trett på jobb, for da kan jeg ikke bare legge meg ned. Men jeg får også dårlig samvittighet for alt jeg ikke klarer å få gjort hjemme.

Gjest Monicaen
Skrevet

Du har alt, men er likevel så trett at du ikke orker leve.

Har du tatt en grundig sjekk hos lege? Kanskje du mangler noe? Beskrivelsen din høres ut som lavt stoffskifte.

Gjest bølger
Skrevet

Du har alt, men er likevel så trett at du ikke orker leve.

Har du tatt en grundig sjekk hos lege? Kanskje du mangler noe? Beskrivelsen din høres ut som lavt stoffskifte.

Jeg har tatt blodprøver og manglet ingenting. Venter på svar fra en test jeg har tatt, men er den bra så er det vel psykisk da. Det sliter å gå og vente på svar. Svinger mellom optimisme at de skal finne ut av det og kunne gi meg hjelp, til pessimisme der jeg bare får beskjed om å lære meg å leve med det. Og det orker jeg ikke lenger.

Skrevet

Ja, det kommer og går hele tiden. Det verste er når jeg er så trett på jobb, for da kan jeg ikke bare legge meg ned. Men jeg får også dårlig samvittighet for alt jeg ikke klarer å få gjort hjemme.

Har du fått sjekket deg ordentlig hos legen? Det er ikke sikkert det er (bare) psykisk det der.

Gjest bølger
Skrevet

Har du fått sjekket deg ordentlig hos legen? Det er ikke sikkert det er (bare) psykisk det der.

Ja, jeg har fått sjekket meg hos lege. Mangler ingenting, men venter på svar på en undersøkelse. Svarte nettopp Monicaen på det.

Gjest Monicaen
Skrevet

Jeg har tatt blodprøver og manglet ingenting. Venter på svar fra en test jeg har tatt, men er den bra så er det vel psykisk da. Det sliter å gå og vente på svar. Svinger mellom optimisme at de skal finne ut av det og kunne gi meg hjelp, til pessimisme der jeg bare får beskjed om å lære meg å leve med det. Og det orker jeg ikke lenger.

Ikke gi deg! Det er veldig energikrevende å stå på, spesielt siden det er energi du mangler. Men insister på at det tas flere pøver. Du hverken kan eller skal ha det sånn. Det er mye som kan sjekkes. Det er for enkelt å skylde på det psykiske. Finner ikke fastlegen ut noe, så får han sende deg til spesialister. Det kan være noe så latterlig enkelt som D-vitaminmangel, f.eks.

Spør om hvilke blodprøver som er tatt.

Gjest bølger
Skrevet

Ikke gi deg! Det er veldig energikrevende å stå på, spesielt siden det er energi du mangler. Men insister på at det tas flere pøver. Du hverken kan eller skal ha det sånn. Det er mye som kan sjekkes. Det er for enkelt å skylde på det psykiske. Finner ikke fastlegen ut noe, så får han sende deg til spesialister. Det kan være noe så latterlig enkelt som D-vitaminmangel, f.eks.

Spør om hvilke blodprøver som er tatt.

Det var en her på forumet som nettopp har fått diagnosen ME. Det må være mismodig å få en slik diagnose også, for det er så lite å gjøre med det. Men samtidig må det være bedre å vite hva det er så du kan få mer forståelse av andre.

Jeg har vært hos spesialist, så jeg føler de tar meg på alvor nå.

Gjest germinate
Skrevet

''Men jeg får også dårlig samvittighet for alt jeg ikke klarer å få gjort hjemme.''

Dårlig samvittighet er forbruk av energi det også.

Har du snakket med familien din om dette?

For meg hjalp det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det var en her på forumet som nettopp har fått diagnosen ME. Det må være mismodig å få en slik diagnose også, for det er så lite å gjøre med det. Men samtidig må det være bedre å vite hva det er så du kan få mer forståelse av andre.

Jeg har vært hos spesialist, så jeg føler de tar meg på alvor nå.

Du bare _ våger_ bølger!

Så mange som du har hjulpet her inne, så vil du ikke leve lenger?

Hvem skal da hjelpe de som sliter? Du betyr enormt mye for forumet her, fordi du er så forbaska ærlig...

Det er noe å tenke på, bølger! Er så glad i deg og svarene dine, du har lært meg så mye.

Lov meg at du står på videre, bølger.

Masse klemmer fra

Gjest bølger
Skrevet

Du bare _ våger_ bølger!

Så mange som du har hjulpet her inne, så vil du ikke leve lenger?

Hvem skal da hjelpe de som sliter? Du betyr enormt mye for forumet her, fordi du er så forbaska ærlig...

Det er noe å tenke på, bølger! Er så glad i deg og svarene dine, du har lært meg så mye.

Lov meg at du står på videre, bølger.

Masse klemmer fra

Takk.

Gjest bølger
Skrevet

''Men jeg får også dårlig samvittighet for alt jeg ikke klarer å få gjort hjemme.''

Dårlig samvittighet er forbruk av energi det også.

Har du snakket med familien din om dette?

For meg hjalp det.

Jeg har en fantastisk mann som aldri klager. Når ikke jeg orker så tar han både oppvask og klesvask.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har en fantastisk mann som aldri klager. Når ikke jeg orker så tar han både oppvask og klesvask.

Bra :-) Det er tøft å slite med tretthet. Jeg håper at du finner svar og som gjør at du får det bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...