Gå til innhold

Henvisning, hva bør stå i den?

Anbefalte innlegg

Gjest Glundra
Skrevet

Det går masse folk i terapi som burde overlatt plassen til de som trengte det.

Privatpraksiser er fulle av slike "pasienter".

''Det går masse folk i terapi som burde overlatt plassen til de som trengte det.

Privatpraksiser er fulle av slike "pasienter".''

Dette er helt utrolig å lese av en psykiater. Hvordan har du kommet frem til slik bastant konklusjon? Det er aldeles umulig at du kan bevise det du skriver, men det er mulig at du synes det er greit.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

6

• Angustia

3

• Bookworm

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Det går masse folk i terapi som burde overlatt plassen til de som trengte det.

Privatpraksiser er fulle av slike "pasienter".''

Dette er helt utrolig å lese av en psykiater. Hvordan har du kommet frem til slik bastant konklusjon? Det er aldeles umulig at du kan bevise det du skriver, men det er mulig at du synes det er greit.

''Dette er helt utrolig å lese av en psykiater. Hvordan har du kommet frem til slik bastant konklusjon?''

Hmm, kanskje fordi han er praktiserende psykiater, jobber i et fagmiljø og er generelt meir oppdatert på psykiatri i Norge enn deg (og meg)?

Gjest Glundra
Skrevet

''Dette er helt utrolig å lese av en psykiater. Hvordan har du kommet frem til slik bastant konklusjon?''

Hmm, kanskje fordi han er praktiserende psykiater, jobber i et fagmiljø og er generelt meir oppdatert på psykiatri i Norge enn deg (og meg)?

''Privatpraksiser er fulle av slike "pasienter".''

Meg bekjent er det ikke kø til privatpraksiser, og jeg er nokså godt oppdatert om slikt. Uansett hvor godt en er oppdatert på psykiatri i Norge så er dette helt hårreisende og merkelig utsagn. Psykiatere i Norge er gjerne kritisert for å proppe piller i alle mennesker, og NHD går foran der.

Jeg tolker det slik at han synes piller er noe "alle" skal ta, men private psykologer skal være forbeholdt noen som han mener han kan sortere ut.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Meg bekjent er det ikke kø til privatpraksiser, og jeg er nokså godt oppdatert om slikt. Uansett hvor godt en er oppdatert på psykiatri i Norge så er dette helt hårreisende og merkelig utsagn. Psykiatere i Norge er gjerne kritisert for å proppe piller i alle mennesker, og NHD går foran der.

Jeg tolker det slik at han synes piller er noe "alle" skal ta, men private psykologer skal være forbeholdt noen som han mener han kan sortere ut.

Hvis du følger litt med på dette forum, vil du til stadighet se personer som ber om hjelp til å formulere henvisninger til privatpraktiserende i Oslo.

Dagens ordning er uverdig.

Har du sett noen hjertepasienter som må by seg frem og skrive reklamebrev for seg selv for at kardiologer skal finne dem interessante nok til å ta dem inn i sin privatpraksis?

Bella Dotte
Skrevet

Hvis du følger litt med på dette forum, vil du til stadighet se personer som ber om hjelp til å formulere henvisninger til privatpraktiserende i Oslo.

Har du sett noen hjertepasienter som må by seg frem og skrive reklamebrev for seg selv for at kardiologer skal finne dem interessante nok til å ta dem inn i sin privatpraksis?

Fastpsykolog-ordning, nå!

Gjest Glundra
Skrevet

''Hvis du følger litt med på dette forum, vil du til stadighet se personer som ber om hjelp til å formulere henvisninger til privatpraktiserende i Oslo.''

Det rettferdiggjør ikke ditt utsagn om at privatpraktiserende diller rundt friske mennesker som ikke trenger dem.

Jeg følger litt med på dette forum og har inntrykk av at mange ikke har råd til å gå til privatpraktiserende.

Jeg har aldri blitt behandlet verdig av en psykiater, ikke heller på dette forumet. Jeg har møtt noen.

Dagens tilstander hvor 'alt' blir skrevet på det psykiske og de som protesterer blir beskyldt for å være fordomsfulle og at de hever seg over andre, er i hvert fall uverdig.

Skrevet

Jeg er svært lite interessert i å kvervulere med deg, langt mindre har jeg interesse av eller kompetanse til å uttale meg om fagpersonen på dette forum.

Men siden du er rask til å etterlyse dokumentasjon, utfordrer jeg deg til det samme på dette:

''Psykiatere i Norge er gjerne kritisert for å proppe piller i alle mennesker, og NHD går foran der.

Jeg tolker det slik at han synes piller er noe "alle" skal ta, men private psykologer skal være forbeholdt noen som han mener han kan sortere ut.''

Og siden du er forsker, bør det ikke være vanskelig ;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Hvis du følger litt med på dette forum, vil du til stadighet se personer som ber om hjelp til å formulere henvisninger til privatpraktiserende i Oslo.''

Det rettferdiggjør ikke ditt utsagn om at privatpraktiserende diller rundt friske mennesker som ikke trenger dem.

Jeg følger litt med på dette forum og har inntrykk av at mange ikke har råd til å gå til privatpraktiserende.

Jeg har aldri blitt behandlet verdig av en psykiater, ikke heller på dette forumet. Jeg har møtt noen.

Dagens tilstander hvor 'alt' blir skrevet på det psykiske og de som protesterer blir beskyldt for å være fordomsfulle og at de hever seg over andre, er i hvert fall uverdig.

Glundra

Det er greit at du ønsker å kritisere meg med jevne mellomrom, men hvorfor ikke med samme nick? Både p.... og s...... er velkjente på dette forum.

Gjest bølger
Skrevet

Du har en BP-lidelse. Du bør følges av spsialisthelsetjenesten i årevis.

Ok.

Gjest Frisk pasient
Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg tenker at hvis du er frisk så bør du faktisk ikke få henvisning til en psykolog med refusjon. Det offentlige betaler for syke mennesker, ikke friske.

Jeg skal såklart betale selv, var bare noe usikker på om jeg måtte ha henvisning :-)

Gjest Frisk pasient.
Skrevet

''Meg bekjent er det ikke kø til privatpraksiser, og jeg er nokså godt oppdatert om slikt.''

Har prøvd nå tilsammen 13 psykologer, alle driver privatpraksis på 80 eller 100%. Normal ventetid er 1- 1,5 år.

Gjest Frisk pasient
Skrevet

Fastpsykolog-ordning, nå!

lol ;-) enig!

Gjest Glundra
Skrevet

Glundra

Det er greit at du ønsker å kritisere meg med jevne mellomrom, men hvorfor ikke med samme nick? Både p.... og s...... er velkjente på dette forum.

Grunnen til at jeg ikke bruker samme nick på dol har ingenting med deg ågjøre, men med andre forhold.

Jeg misliker sterkt dine antydninger om mine nick og synes det er i hvert fall uverdig fra din side.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er svært lite interessert i å kvervulere med deg, langt mindre har jeg interesse av eller kompetanse til å uttale meg om fagpersonen på dette forum.

Men siden du er rask til å etterlyse dokumentasjon, utfordrer jeg deg til det samme på dette:

''Psykiatere i Norge er gjerne kritisert for å proppe piller i alle mennesker, og NHD går foran der.

Jeg tolker det slik at han synes piller er noe "alle" skal ta, men private psykologer skal være forbeholdt noen som han mener han kan sortere ut.''

''Og siden du er forsker, bør det ikke være vanskelig ;)''

*knegg*

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Grunnen til at jeg ikke bruker samme nick på dol har ingenting med deg ågjøre, men med andre forhold.

Jeg misliker sterkt dine antydninger om mine nick og synes det er i hvert fall uverdig fra din side.

Du må ikke krangle med nhd vet du.

Gjest Glundra
Skrevet

Jeg er ikke interessert i å kverulere med deg. NHD har netopp ødelagt mine muligheter for å bruke dette nicket videre.

Hva du vet og hva jeg vet blir vanskelig å finne frem til, men jeg vet i hvert fall hvordan det er å bli hetset i RL pga. dol.

Jeg har hatt mange 'gode' samtaler med deg, men nå gråter jeg av skuffelse (og kanskje redsel).

Gjest Glundra
Skrevet

''Og siden du er forsker, bør det ikke være vanskelig ;)''

*knegg*

Kan ikke holde dine kneggende spydigheter utenfor psykiatri?

Gjest Elextra
Skrevet

Kan ikke holde dine kneggende spydigheter utenfor psykiatri?

Du er deg selv lik og lett gjenkjennelig uansett ham.

Gjest Glundra
Skrevet

Du er deg selv lik og lett gjenkjennelig uansett ham.

Kanskje du kan tenke deg om to ganger?

Gjest Glundra
Skrevet

''Meg bekjent er det ikke kø til privatpraksiser, og jeg er nokså godt oppdatert om slikt.''

Har prøvd nå tilsammen 13 psykologer, alle driver privatpraksis på 80 eller 100%. Normal ventetid er 1- 1,5 år.

Jeg kjenner en god del hvor ventetiden er få uker, som kan nesten ikke kalles ventetid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...