Gjest Ceciliekah Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hei, Vi har en gutt på 3 år og 8 måneder som tisser på seg. Det kan gå uker mellom hver gang, men når han så først har gjort det, så skjer det ofte flere dager på rad. Vi har flere ganger drevet med klistemerke belønning og det fungerer, men når periode med klistremerker er over, så begynner han på'n igjen. Han har kun tisset på seg på natten en gang, og spør vi han på dagen må han stort sett aldri tisse. Han sluttet med bleie for snart 1 år siden og vi har truet, trukket inn leker han har fått i belønning osv, og da hjelper det for en periode, før det er på'n igjen. Vi har prøvd å snakke skikkelig med han om dette, og han lover at han skal begynne å si fra og det har også vært en del av belønningen, men det virker ikke som om det helt "går inn" i hodet hans når vi forklarer at han må gi beskjed når han skal på do. Pr. i dag tar vi han på do med engang han står opp, før vi drar i barnehagen, når vi henter han og stort sett en gang før eller etter middag og før han skal legge seg. Vi tar han ikke opp på natten siden han ikke tisser på seg om natten. Det virker litt som om han gjør det med vilje, men det er jo vanskelig å vite siden han ikke er så stor. I barnehagen sier han også sjelden fra, men jeg har gitt beskjed at han må taes på do flere ganger om dagen. Jeg begynner å gå litt lei og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Han ba aldri selv om å få slutte med bleie, vi bare tok den av han, men han er da, som sagt, fortsatt ikke tørr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg hadde først om fremst sjekket om han kan ha en urinveisinfeksjon. hvis han ikke har det hadde jeg tatt ham med på do "etter klokka", faste dotider etter måltider, om morgenen, før leggetid, før dere skal ut f.eks. Det er ikke unormalt at treåringer tisser på seg. Det kan skje langt oppe i skolealder, og helt uten at den som tisser på seg har noe ønske om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Dette er høyst normalt. Skift klær og gjør minst mulig vesen av det. Skryt når han tisser og bæsjer på do. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg hadde først om fremst sjekket om han kan ha en urinveisinfeksjon. hvis han ikke har det hadde jeg tatt ham med på do "etter klokka", faste dotider etter måltider, om morgenen, før leggetid, før dere skal ut f.eks. Det er ikke unormalt at treåringer tisser på seg. Det kan skje langt oppe i skolealder, og helt uten at den som tisser på seg har noe ønske om det. Hei, Jeg tror ikke han har det, med tanke på at det har pågått siden han sluttet med bleie for et år siden. Men datteren vår har hatt minimalt med uhell, så vi har vel kanskje vært litt for optimistiske med tanke på at han skulle være likedan som henne. Vi får fortsette med klistremerker, så får tiden vise når han klarer å si fra selv. Mvh Cecilie 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.