Gå til innhold

Mens

Gjest Bekymret i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret i dag

Min datter 14 år, har mens for andre gang og jeg er litt bekymret. Første gang var veldig kort og lite. Denne gangen har mensen vært en god del og nå på fjerde dagen blør hun fortsatt mye og friskt. Jeg synes jo av egen erfaring at dette burde avtatt nå for å rekke å bli ferdig på 7 dager. Noen erfaringer her inne med kraftig mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen kan vel være nesten borte på dag 7 selv om den er i full sving på dag 4?

Noen har de kraftigste blødningene på dag 1 - 2, fulgt av sakte avtakende mengde, andre opplever at den nesten stopper, for så å begynne igjen. Det er helt normalt at ting varierer i starten, og det betyr ikke bare de første gangene, men de første årene. Etter hvert finner hun ut hva som er normalt forløp for akkurat henne.

Jeg hadde uregelmessig mens (i den forstand at den kom ganske så ofte) i flere år fra jeg var 11. Den var ikke spesielt sparsom, heller.

Og den har ikke gitt seg etter over 40 år, men det trenger du ikke fortelle datteren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Mensen kan vel være nesten borte på dag 7 selv om den er i full sving på dag 4?

Noen har de kraftigste blødningene på dag 1 - 2, fulgt av sakte avtakende mengde, andre opplever at den nesten stopper, for så å begynne igjen. Det er helt normalt at ting varierer i starten, og det betyr ikke bare de første gangene, men de første årene. Etter hvert finner hun ut hva som er normalt forløp for akkurat henne.

Jeg hadde uregelmessig mens (i den forstand at den kom ganske så ofte) i flere år fra jeg var 11. Den var ikke spesielt sparsom, heller.

Og den har ikke gitt seg etter over 40 år, men det trenger du ikke fortelle datteren din.

''Og den har ikke gitt seg etter over 40 år, men det trenger du ikke fortelle datteren din.

''

Huff da ;-) Jeg har faktisk 30 års jubileum for mensen neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Og den har ikke gitt seg etter over 40 år, men det trenger du ikke fortelle datteren din.

''

''Jeg har faktisk 30 års jubileum for mensen neste år''

Skal det feires? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Det har jammen jeg også... Tida går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

''

Når jeg tenker etter så var det vel 30 år siden min første mens i april måned. Den ble ikke feiret altså :)

Dessuten har jeg ikke hatt mensen nå de siste 4 årene jeg har hatt horminspiral

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det har jammen jeg også... Tida går.

Jeg har også 500 ukers premenstruelljubileum i løpet av neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...