Gjest GA Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Den nyslåtte 13-åringen ønsker seg eget bankkort, jeg ser på noe som heter VISA Electron. Noen erfaringer? Tenker det hadde vært greit om gutten hadde grunkene i banken og ikke i lommeboka si mens han sparer til PC'n han ønsker seg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Helt ok med bankkort. Vi ordnet det til alle, straks de var gammel nok. Greit å huske (dvs kunne sjekke) om man har betalt mnd lønn.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Anbefales virkelig! 15-åringen får ukelønna rett på konto - fast trekk. Og melkepenger til skolen også. Vi slipper å glemme å gi ukelønn, og alt er lett dokumenterbart i ettertid. Det har også hendt at han har vært til besteforeldrene og vi har glemt å sende med togpenger til returen. Greit å kunne ordne det i ei håndvending. Kontoen står på oss, så vi har full oversikt. Frøkna på snart 13 kan nesten ikke vente med å få kort hun også. Ulempen, i den grad det er en ulempe, er at det blir lettere for ungdommene å bruke penger. Nå må jo datra spørre om vi kan legge ut for henne, og at vi trekker beløpet fra kontoen hennes i ettertid. Når hun får kort, ordner hun det selv. Ungdommene våre er generelt flinke med penger, så de råker ikke på en "smell" med å tømme kortet sitt. Men likevel har de en brukskonto (som kortet er/ blir knyttet til) og en sparekonto. Ryddig og greit. Det er ikke over alt at Visa Electron fungerer. I taxier f. eks. vil det ikke virke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Anbefales virkelig! 15-åringen får ukelønna rett på konto - fast trekk. Og melkepenger til skolen også. Vi slipper å glemme å gi ukelønn, og alt er lett dokumenterbart i ettertid. Det har også hendt at han har vært til besteforeldrene og vi har glemt å sende med togpenger til returen. Greit å kunne ordne det i ei håndvending. Kontoen står på oss, så vi har full oversikt. Frøkna på snart 13 kan nesten ikke vente med å få kort hun også. Ulempen, i den grad det er en ulempe, er at det blir lettere for ungdommene å bruke penger. Nå må jo datra spørre om vi kan legge ut for henne, og at vi trekker beløpet fra kontoen hennes i ettertid. Når hun får kort, ordner hun det selv. Ungdommene våre er generelt flinke med penger, så de råker ikke på en "smell" med å tømme kortet sitt. Men likevel har de en brukskonto (som kortet er/ blir knyttet til) og en sparekonto. Ryddig og greit. Det er ikke over alt at Visa Electron fungerer. I taxier f. eks. vil det ikke virke. takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Helt ok med bankkort. Vi ordnet det til alle, straks de var gammel nok. Greit å huske (dvs kunne sjekke) om man har betalt mnd lønn.... ;-) takk :-) Ja det var det med fast trekk fra min til hans konto som virker kjekkest for meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Veldig kjekt, jeg har kortet hans på nettbanken min så jeg kan overføre penger på øyeblikket. Han går i forretningen og tar ut klær, ringer til meg så jeg kan overføre penger og betaler. Det er helt supert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arababaskali Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Greit med bankkort når de er gamle nok til det. Jeg overfører penger til mitt barn ved å sende sms til nettbanken, kjekt og greit. og pengene er på kontoen hennes i samme øyeblikk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Mine to 13 åringer har nettopp fått kort, og for oss fungerer det utmerket ! Vær forberedt på at det tar litt tid i banken, skjemaer som skal fylles ut, bilder som skal tas osv. Begge foreldre må skrive under. Vi måtte også ha med fødselsattest, event dåpsattest, og id. Vi bruker dnb og der kunne guttene selv gå på nett og velge design på kortet, dette syntes de var veldig stas. Vil tro andre banker kanskje også har den muligheten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.