Gå til innhold

bankkort?

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Den nyslåtte 13-åringen ønsker seg eget bankkort, jeg ser på noe som heter VISA Electron.

Noen erfaringer?

Tenker det hadde vært greit om gutten hadde grunkene i banken og ikke i lommeboka si mens han sparer til PC'n han ønsker seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sangsol

Helt ok med bankkort. Vi ordnet det til alle, straks de var gammel nok.

Greit å huske (dvs kunne sjekke) om man har betalt mnd lønn.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales virkelig! 15-åringen får ukelønna rett på konto - fast trekk. Og melkepenger til skolen også.

Vi slipper å glemme å gi ukelønn, og alt er lett dokumenterbart i ettertid. Det har også hendt at han har vært til besteforeldrene og vi har glemt å sende med togpenger til returen. Greit å kunne ordne det i ei håndvending.

Kontoen står på oss, så vi har full oversikt.

Frøkna på snart 13 kan nesten ikke vente med å få kort hun også.

Ulempen, i den grad det er en ulempe, er at det blir lettere for ungdommene å bruke penger. Nå må jo datra spørre om vi kan legge ut for henne, og at vi trekker beløpet fra kontoen hennes i ettertid. Når hun får kort, ordner hun det selv.

Ungdommene våre er generelt flinke med penger, så de råker ikke på en "smell" med å tømme kortet sitt. Men likevel har de en brukskonto (som kortet er/ blir knyttet til) og en sparekonto. Ryddig og greit.

Det er ikke over alt at Visa Electron fungerer. I taxier f. eks. vil det ikke virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales virkelig! 15-åringen får ukelønna rett på konto - fast trekk. Og melkepenger til skolen også.

Vi slipper å glemme å gi ukelønn, og alt er lett dokumenterbart i ettertid. Det har også hendt at han har vært til besteforeldrene og vi har glemt å sende med togpenger til returen. Greit å kunne ordne det i ei håndvending.

Kontoen står på oss, så vi har full oversikt.

Frøkna på snart 13 kan nesten ikke vente med å få kort hun også.

Ulempen, i den grad det er en ulempe, er at det blir lettere for ungdommene å bruke penger. Nå må jo datra spørre om vi kan legge ut for henne, og at vi trekker beløpet fra kontoen hennes i ettertid. Når hun får kort, ordner hun det selv.

Ungdommene våre er generelt flinke med penger, så de råker ikke på en "smell" med å tømme kortet sitt. Men likevel har de en brukskonto (som kortet er/ blir knyttet til) og en sparekonto. Ryddig og greit.

Det er ikke over alt at Visa Electron fungerer. I taxier f. eks. vil det ikke virke.

takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok med bankkort. Vi ordnet det til alle, straks de var gammel nok.

Greit å huske (dvs kunne sjekke) om man har betalt mnd lønn.... ;-)

takk :-)

Ja det var det med fast trekk fra min til hans konto som virker kjekkest for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt, jeg har kortet hans på nettbanken min så jeg kan overføre penger på øyeblikket. Han går i forretningen og tar ut klær, ringer til meg så jeg kan overføre penger og betaler. Det er helt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest arababaskali

Greit med bankkort når de er gamle nok til det.

Jeg overfører penger til mitt barn ved å sende sms til nettbanken, kjekt og greit. og pengene er på kontoen hennes i samme øyeblikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Mine to 13 åringer har nettopp fått kort, og for oss fungerer det utmerket !

Vær forberedt på at det tar litt tid i banken, skjemaer som skal fylles ut, bilder som skal tas osv. Begge foreldre må skrive under. Vi måtte også ha med fødselsattest, event dåpsattest, og id.

Vi bruker dnb og der kunne guttene selv gå på nett og velge design på kortet, dette syntes de var veldig stas. Vil tro andre banker kanskje også har den muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...