Gå til innhold

mr igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Kan leger se avvik i psyken til folk på mr udersøkelse?

Eller er det kun det fysiske de kan se?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De leiter jo ikke etter "avvik i psyken", derfor er det vel ganske liten sjanse for at de oppdager noe. Men hvis man f.eks. har schizofreni kan man se _tegn_ til dette på fMR (Funksjonell Magnet - Resonnans), ja... hvis man leiter, altså.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

De leiter jo ikke etter "avvik i psyken", derfor er det vel ganske liten sjanse for at de oppdager noe. Men hvis man f.eks. har schizofreni kan man se _tegn_ til dette på fMR (Funksjonell Magnet - Resonnans), ja... hvis man leiter, altså.

Tror ikke det er fmr, bare mr. Var bare spent på om de kunne se noe siden jeg har den diagnosen.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Er MR det samme som MRI (Magnetic resonance imaging)?

Nei, det vet jeg ikke.

Skrevet

Tror ikke det er fmr, bare mr. Var bare spent på om de kunne se noe siden jeg har den diagnosen.

Da tror jeg ikke de kan se noe uansett hvor mye de leiter. :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Da tror jeg ikke de kan se noe uansett hvor mye de leiter. :-)

De leter jo etter fysiske ting. Men mener å ha lest en plass at en mr kan vise tegn på schizofreni/psykose. Men mulig det er feil.

Skrevet

De leter jo etter fysiske ting. Men mener å ha lest en plass at en mr kan vise tegn på schizofreni/psykose. Men mulig det er feil.

Nei det trur jeg ikke. Kanskje ved en skikkelig steinhard psykose over laaang tid vil sette spor... men jeg trur ikke du er der. Du skriver jo i alle fall koherent.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Nei det trur jeg ikke. Kanskje ved en skikkelig steinhard psykose over laaang tid vil sette spor... men jeg trur ikke du er der. Du skriver jo i alle fall koherent.

Ikke psykotisk jeg nå nei, leeenge siden det. Får ikke håpe det setter spor men mener å ha lest det en plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...