Gjest medisinbruk Skrevet 26. juni 2012 Skrevet 26. juni 2012 Jeg er 69 år som har slitt med psykiske plager siden tidlig ungdom.Jeg har hatt terapier og brukt diverse antidepressiver uten de forventede bedringer. Terapiene variert fra psykoanalytisk tilsnitt ledet av psykiater-ca 20 årsalderen.Stadig søken etter hjelp, fra mennesker som "forsto" alt. Vanlige terapier til de mer pressede.Hjelpen var på .g.av livssitusjonene.Jeg har hatt gode perioder også for å ha det sagt. Jeg fikk kontakt med en psykiater for ca 8 årsiden som raskt fastslo bipolar lidelse Rapid cykling bl.a,med månedlig sykluser. Jeg fikk ordinert lamictal, livskvaliten ble raskt bedre, lMed det stanset,all terapi ,kanskje burde jeg hatt litt terapi for om mulig redusert traumer som kom i kjølvannet av sykdomsforløpene. Mitt spørmål er: Konsentrasjonen av lamictal er 31,5. Jeg synes situasjonen min ligger i grenseland. Hvor høy kan en konsentrsjon være. Jeg mener kanskjeå øke litt selv.Fastlegen er gått i 1 års permisjon,kun forskjellige kandidater er ledige -jeg fikk først legetime etter 61 dager. Jeg er også i en vanskelig livssituasjon,kona døde i februar, jeg er litt redd for tilbakefall, etter å ha vært bedre i det siste. 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. juni 2012 Skrevet 26. juni 2012 Serumkonsentrasjonen bør holde seg under 40. Vanligvis under eller like ved 30. Få en av vikarene til å sende ut en henvisning til DPS og/eller koordinator for spesialisthelsetjenester på ditt bosted, vedkommende vil da sende deg dit det er kortest kø. 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. juni 2012 Skrevet 26. juni 2012 Serumkonsentrasjonen bør holde seg under 40. Vanligvis under eller like ved 30. Få en av vikarene til å sende ut en henvisning til DPS og/eller koordinator for spesialisthelsetjenester på ditt bosted, vedkommende vil da sende deg dit det er kortest kø. Jeg skriver unødvendig kronglete. Jeg mente 40 millimol/l. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. juni 2012 Skrevet 26. juni 2012 Det kan være litt å hente på å øke Lamictal. Den kan fortsatt økes med ca 20% uten at jeg kan garantere bedring av den grunn. Kanskje kan kombinasjon med nok en medisin også gi bedre effekt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. juni 2012 Skrevet 26. juni 2012 Jeg skriver unødvendig kronglete. Jeg mente 40 millimol/l. mikromol/l :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.