Gå til innhold

trussel om selvmord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når hun ringer til deg og gir deg alle disse opplysningene,ville ikke du sett på det som et nødrop om hjelp?

Kjenner du til noen som står henne nær?Familie?Jeg ville absolutt ikke latt henne "få fred" med disse planene.Det må jo være en grunn til at hun vil gå så drastisk til verks?

Jeg ville tatt kontakt med noen som står henne nær,og sagt nettopp det du skrev her.De kan være viktige støttespillere for å få henne til å innse at hun trenger hjelp,proffesjonell hjelp.Det er ingen skam å innrømme slikt(et argument du kan bruke mot henne).

Jeg tror du vil slite mer om du ikke gjør noe nå når du vet om planene hennes,enn om du ikke hadde visst noe og hun hadde gjennomført det...

Stå på,dette klarer du fint!

Lykke til...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38109-trussel-om-selvmord/#findComment-144453
Del på andre sider

Gjest kaotisk

Når hun ringer til deg og gir deg alle disse opplysningene,ville ikke du sett på det som et nødrop om hjelp?

Kjenner du til noen som står henne nær?Familie?Jeg ville absolutt ikke latt henne "få fred" med disse planene.Det må jo være en grunn til at hun vil gå så drastisk til verks?

Jeg ville tatt kontakt med noen som står henne nær,og sagt nettopp det du skrev her.De kan være viktige støttespillere for å få henne til å innse at hun trenger hjelp,proffesjonell hjelp.Det er ingen skam å innrømme slikt(et argument du kan bruke mot henne).

Jeg tror du vil slite mer om du ikke gjør noe nå når du vet om planene hennes,enn om du ikke hadde visst noe og hun hadde gjennomført det...

Stå på,dette klarer du fint!

Lykke til...

Selvsagt må du gjøre noe! Hvis hun ikke har nære venner eller slektninger som du vet om, så still opp selv. Det er jo et fortvilet rop om hjelp! Jeg var også i den situasjonen en gang at jeg hadde bestemt meg for å ikke leve lenger. Jeg mente det helt alvorlig og ville ikke ha hjelp. Den jeg fortalte det til presset det ut av meg i en telefonsamtale fordi hun skjønte på stemmen min at noe var galt. Jeg følte meg dessuten trygg på at hun ikke kunne gjøre noe fordi hun var langt borte, og heller ikke hadde navn og telf. nr. til min familie. Jeg tok grundig feil. Hun satte seg på første fly og kom hjem til meg. Jeg var verken glad eller takknemlig da. Hun kontaktet også lege og ble med meg dit. Jeg er veldig glad for det nå!! Jeg var da i en dyp depresjon og de depresssive tankene og følelsene fortalte meg at det eneste riktige var å dø, og jeg var helt overbevist. Så hjelp henne på den måten du kan, uten å ta hensyn til hennes følelser og meninger akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38109-trussel-om-selvmord/#findComment-144468
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...