mariaflyfly Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 ''Slik jeg har får det forespeilet eksplisitt av min advokat, har man krav på å møte separat hvis en av partene ønsker det. '' Det er jeg ganske sikker på at er feil; det må foreligge særskilte grunner for at separat mekling skal innvilges. Men hva er "særskilte grunner"? At mor her sier at far virker sjarmerende utad, men beskylder henne for å manipulere barnet, er jo en kjip situasjon. Er det en grunn særskilt nok? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Men hva er "særskilte grunner"? At mor her sier at far virker sjarmerende utad, men beskylder henne for å manipulere barnet, er jo en kjip situasjon. Er det en grunn særskilt nok? ''Men hva er "særskilte grunner"? At mor her sier at far virker sjarmerende utad, men beskylder henne for å manipulere barnet, er jo en kjip situasjon. Er det en grunn særskilt nok? '' Neppe. Dette er jo helt vanlige påstander ved de bruddene hvor partene ikke klarer å være venner i etterkant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Slik jeg har får det forespeilet eksplisitt av min advokat, har man krav på å møte separat hvis en av partene ønsker det. Der det står om separat mekling i linken, er det ikke henvist til noen paragraf i lovverk i motsetning til under andre punkter. Mao kan det se ut som at det er laget en regel som skal gjøre det enklere å gjennomføre meklingen -jeg forstår jo godt at de ønsker at begge skal møte samtidig. Ja...ikke så enkelt dette her.. Det er jo også slik at ma kanskje vil ta opp med megler ting man ikke ønsker motparten skal vite - fordi man er redd for større konflikter som gjør det verre for barnet... sånn sett tenker jeg det kunne vært ok at begge parter fikk tilbud om individuelle samtaler med megler først, for så å ha felles samtale.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.