avidi Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg må bare innrømme at innetiden til junior har glidd ut nå skoleferien. Han er i utgangspunktet ikke den enkleste å få ut av huset, vil heller sitte inne og spille. Når han endelig går ut er klokka som regel 20.00-20.30 og da kan det drøye lenge før han finner ut at han skal komme inn. Vi har som regel kalt ham inn kl. 22.15 men i går kom han ikke hjem før 22.50 etter at vi hadde purret ham flere ganger. Jeg synes egentlig at det er litt sent, men vennene han får tydligvis være ut så lenge de vil. Dere som har unger i 13 -15 års alder, hvor lenge får de være ute nå skoleferien? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 15 åringen kommer og går som hun vil. Lenge siden vi hadde innetider. Hun styrer dette selv, også når det er hverdag og skole. Om jeg legger meg før hun kommer sender jeg en melding. Jeg stoler på at hun kommer hjem i rimelig tid og finner senga selv. Dette har fungert greit på alle mine barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Det kommer an på hvor han er og på hvilken måte han skal komme seg hjem. Jeg har strukket meg til kl. 23 hvis det f.eks. handler om å ta et transportmiddel sammen med de andre som skal samme vei. Jeg foretrekker at de er flere i følge så sent, selv om de sikkert utnytter dette til å utsette hjemturen, ved at alle sier til sine foreldre at "de andre" skal ta en veldig sen buss. Ellers er det ofte snakk om å "gå derfra kl. 22". Skal han hentes, vil jeg helst ikke komme senere enn 2230. I natt overnattet han hos en kamerat sammen med en tredje gutt, så jeg tipper de sovnet kjempesent. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 3. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2012 Det kommer an på hvor han er og på hvilken måte han skal komme seg hjem. Jeg har strukket meg til kl. 23 hvis det f.eks. handler om å ta et transportmiddel sammen med de andre som skal samme vei. Jeg foretrekker at de er flere i følge så sent, selv om de sikkert utnytter dette til å utsette hjemturen, ved at alle sier til sine foreldre at "de andre" skal ta en veldig sen buss. Ellers er det ofte snakk om å "gå derfra kl. 22". Skal han hentes, vil jeg helst ikke komme senere enn 2230. I natt overnattet han hos en kamerat sammen med en tredje gutt, så jeg tipper de sovnet kjempesent. Enig med deg der laban. Skal ha ha buss eller T-bane hjem så er det ok med senrere hjemkomst. Tenkte mest på når han er rundt i nabolaget, da synes jeg at han børe være inne senest 22.30. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest innetid ja....... Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 15 åringen kommer og går som hun vil. Lenge siden vi hadde innetider. Hun styrer dette selv, også når det er hverdag og skole. Om jeg legger meg før hun kommer sender jeg en melding. Jeg stoler på at hun kommer hjem i rimelig tid og finner senga selv. Dette har fungert greit på alle mine barn. Så heldig noen er som har tenåringer som kommer hjem uten mye om og men. Ikke helt vanlig, synes de fleste har argumenter for å være lengst mulig ute jeg og strekker tiden så mye som mulig. Men det kommer vel helt ann på hvilken type tenåring du har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Så heldig noen er som har tenåringer som kommer hjem uten mye om og men. Ikke helt vanlig, synes de fleste har argumenter for å være lengst mulig ute jeg og strekker tiden så mye som mulig. Men det kommer vel helt ann på hvilken type tenåring du har. ''Men det kommer vel helt an på hvilken type tenåring du har.'' Det gjør det, ja ;-) Datteren min kunne stort sett følge det opplegget Onsdag beskriver. Lillebroren, som er tenåring nå, må ha et litt annet regime. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 15 åringen kommer og går som hun vil. Lenge siden vi hadde innetider. Hun styrer dette selv, også når det er hverdag og skole. Om jeg legger meg før hun kommer sender jeg en melding. Jeg stoler på at hun kommer hjem i rimelig tid og finner senga selv. Dette har fungert greit på alle mine barn. Du må usedvanlig selvgående op pliktoppfyllende barn når de kan styre innetider selv. Hadde vi innført det for junior hadde det sklidd helt ut, han trenger faste rammer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Det kommer an på mye. Vi har en trettenåring som egentlig har ganske mye frihet. Noen kvelder har han vært ute til over 22, i går skulle han være hjemme ca 21, og kom 21.20. Da vi var på hytta og han hadde kamerat på overnatting to netter, la de seg mye seinere enn meg. Den første kvelden satt de og spilte kort med mine foreldre (!) til 0030, den andre kvelden var de og gravde krabber til klokka 0130! Men her hjemme i gata, så må han vel kanskje være hjemme i 22 tida, tenker jeg, og er det noe spesielt, kan han kanskje drøye til 23. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.