forbrenner Skrevet 5. november 2001 Skrevet 5. november 2001 Jeg er innlagt for anorexi. Jeg har prøvd flere ganger under innleggelsen å ta livet mitt(og skadet meg).Foreldrene mine har fått vite alt.Har jeg krav på å nekte dem å få vite det,siden jeg er over 16 år? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. november 2001 Skrevet 5. november 2001 I utgangspunktet er taushetsplikten absolutt vedr. pas. over 16 år. Ved "vanlig fjas og tull med risping ol." kan personalet ikke bryte taushetsplikten. Skulle du derimot gjøre et alvorlig selvmordsforsøk der du blir overført til somatisk avdeling, og det er overhengende fare for død, vil de fleste fortolke loven slik at dine foreldre bør underrrettes. 0 Siter
forbrenner Skrevet 5. november 2001 Forfatter Skrevet 5. november 2001 I utgangspunktet er taushetsplikten absolutt vedr. pas. over 16 år. Ved "vanlig fjas og tull med risping ol." kan personalet ikke bryte taushetsplikten. Skulle du derimot gjøre et alvorlig selvmordsforsøk der du blir overført til somatisk avdeling, og det er overhengende fare for død, vil de fleste fortolke loven slik at dine foreldre bør underrrettes. Tusen takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.