Gå til innhold

Myggstikk i hodebunnen?

Gjest vanlige?

Anbefalte innlegg

Gjest vanlige?

Ser noe som kanskje kan ligne på myggstikk i hodebunnen til niåringen. Det er litt rødt og kjenner en liten klump der.

Jeg trodde ikke myggen stakk i hodebunnen så jeg ble litt engstelig. Stikker myggen der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis håret ikke er voldsomt tykt så stikker vel myggen der den kommer til selv om hodebunnen kanskje ikke er den mykeste plassen akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanlige?

Hvis håret ikke er voldsomt tykt så stikker vel myggen der den kommer til selv om hodebunnen kanskje ikke er den mykeste plassen akkurat.

Loite hår akkuratt det. Det klør litt også, så får håpe det bare er et myggstikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være vanlig?? Både jeg og ungene har fått det. Spesielt eldstemann med kortkort sommerhår har hatt flere i hodet allerede i år. Han er litt allergisk mot mygg så på han hovner de opp som skikkelige donaldkuler i noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være vanlig?? Både jeg og ungene har fått det. Spesielt eldstemann med kortkort sommerhår har hatt flere i hodet allerede i år. Han er litt allergisk mot mygg så på han hovner de opp som skikkelige donaldkuler i noen dager.

Min yngste er og allergisk, han får donaldkul som blir blålilla. Ser ut som han har fått juling.

Jeg spurte apotekdamene og de mente at zyrtec fint kunne brukes mot slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vanlige?

Jeg trodde ikke myggen stakk der hvor det var så hardt men godt å lese at det kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt utallige myggestikk både i pannen og i hodebunnen, jeg - har aldri tenkt på at det skulle være uvanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste er og allergisk, han får donaldkul som blir blålilla. Ser ut som han har fått juling.

Jeg spurte apotekdamene og de mente at zyrtec fint kunne brukes mot slikt.

Huff, ja tenk at en liten mygg eller tre kan lage så store kuler! Gutten min hovner så mye opp på tross av at han allerede tar antihistaminer hver dag pga pollenallergi. En gang ble han stukket på hånda og hovnet så mye opp at han ikke klarte å bøye fingrene på tre dager.. Men så lenge det ikke skjer noe systemisk, kun lokal reaksjon, så er det jo ingen grunn til panikk.

God myggsommer! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke myggen stakk der hvor det var så hardt men godt å lese at det kan det.

Myggen stikker også på ankelkulen, albuen og over ryggraden - så at det er hardt gjøre tydeligvis ikke den noe ;)

Helt normalt med myggstikk i hodetbunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myggen stikker der den kommer til. Dvs der huden ikke er så alt for tykk og det er rikelig med blodårer. Om strukturen under er hard eller myk spiller ingen rolle. Tilgangen til blod er avgjørende.

Hodebunnen er like godt egnet som pannen eller skinnleggen.

Caps er en fin ting.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...