Gå til innhold

– Gi oss én million kroner, så reiser vi tilbake


Gjest yrps

Anbefalte innlegg

"Opra Costica sier romfolket som har slått leir ved Sofienberg kirke trenger penger for å kunne returnere til hjemlandet.

Da NRK.no gir han beskjeden om at teltleiren skal fjernes, og at romfolket må flytte, frykter han at alle blir sendt til Romania.

– Jeg skal minst ha 100.000 kroner for å reise tilbake til Romania. Der har jeg ingenting. Jeg skal gi pengene til familien min, sier han.

– Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge."

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.8241261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Mandolaika

    38

  • Dorthe

    7

  • cathlin

    4

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke så rent lite frekt å komme til et annet land, slå seg ned (og bedrive kriminalitet?) og forlange 100.000,- for å dra igjen!? Dessuten er vel utpressing også kriminelt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rent lite frekt å komme til et annet land, slå seg ned (og bedrive kriminalitet?) og forlange 100.000,- for å dra igjen!? Dessuten er vel utpressing også kriminelt, eller?

Jeg tror jeg skal reise på turnè rundt om i verden, bli kriminell og forlange det samme. Jeg er værsyk, og kan være klimaflyktning ;-) Jeg kan jo bli en holden kvinne, hvis jeg slår meg inn på denne karrieren :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at de ønsker å være i Norge. Sammenlignet med det de har i Romania, så er jo Norge "himmelen".

Men, det er ikke greit å komme hit. Slå seg ned i parker. Gjøre fra seg ute. Og så i tillegg kreve penger for å reise!

Jeg skulle sett det landet som syntes det var greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forståelse for at de ønsker å være i Norge. Sammenlignet med det de har i Romania, så er jo Norge "himmelen".

Men, det er ikke greit å komme hit. Slå seg ned i parker. Gjøre fra seg ute. Og så i tillegg kreve penger for å reise!

Jeg skulle sett det landet som syntes det var greit...

Nei, selvsagt ikke. Det er det få, om noen, som mener er OK.

Samtidig går det fint an å gjøre som Kristiansand - ha et toalett og en dusj, slik at grunnleggende hygiene er ivaretatt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke. Det er det få, om noen, som mener er OK.

Samtidig går det fint an å gjøre som Kristiansand - ha et toalett og en dusj, slik at grunnleggende hygiene er ivaretatt.

Med vennlig hilsen

Tja, tjo, jeg vet sannelig ikke.

Skal vi besørge toalett og dusj for alle som ønsker å bo i Norge? Er det en menneskerett å bo i Norge?

Jeg vet ikke.

Jeg synes hele denne greia er veldig vanskelig.

På den ene siden synes jeg vi bør hjelpe andre som ikke har det så godt som oss. På den andre siden så kan vi jo ikke få hele verden til Norge og hjelpe dem her heller.

Jeg liker heller ikke at landet overflommes av tiggere og mennesker som "bosetter" seg i provisoriske skur i parker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Frekkheten lenge leve. Og så forventer de sympati? Gjett om Norge blir nedrent om alle tiggerfamilier som ankommer skulle få en million hver for å reise. Da var det bare å legge ferien hit hvert år, campe og forsøple litt, og reise igjen med en million i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tjo, jeg vet sannelig ikke.

Skal vi besørge toalett og dusj for alle som ønsker å bo i Norge? Er det en menneskerett å bo i Norge?

Jeg vet ikke.

Jeg synes hele denne greia er veldig vanskelig.

På den ene siden synes jeg vi bør hjelpe andre som ikke har det så godt som oss. På den andre siden så kan vi jo ikke få hele verden til Norge og hjelpe dem her heller.

Jeg liker heller ikke at landet overflommes av tiggere og mennesker som "bosetter" seg i provisoriske skur i parker.

Hei,

Som de sa i Kristiansand: ingen reiser til Kristiansand for å dusje og gå på do. De som er her de er her uansett, og da er det greit at det er rimelig hygienisk.

Nei, det er ikke en Menneskerett å bo i Norge (ingen har da påstått det), men de har rett til å oppholde seg her i perioder på grunn av Schengen og EØS.

Det er snakk om den mest diskriminerte gruppen i Europa. De har det grusomt vanskelig - og det er ekstremt vanskelig for dem å gjøre noe for å forbedre egen situasjon, for det er jo få som ansetter dem, selv om det skjer:

http://www.osloby.no/nyheter/Rumenske-tiggere-fikk-jobb--6835123.html

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekkheten lenge leve. Og så forventer de sympati? Gjett om Norge blir nedrent om alle tiggerfamilier som ankommer skulle få en million hver for å reise. Da var det bare å legge ferien hit hvert år, campe og forsøple litt, og reise igjen med en million i lomma.

''Frekkheten lenge leve. Og så forventer de sympati?''

Hvem er "de"?

Er "de" ansvarlige for hva han sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt vedde bort de 100.000 kronene jeg, på at de får hjelp av organisasjonen Folk er Folk, som gir dem råd om hva det lønner seg å si i Norge. Kjøre rasisme-kortet også, Folk er Folk har jo knyttet gode vennskapsbånd med SOS rasisme, som nå ligger brakk pga korrupsjon og annet lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest maiapril

'' Jeg skal minst ha 100.000 kroner for å reise tilbake til Romania. Der har jeg ingenting. Jeg skal gi pengene til familien min, sier han.

– Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge."''

Det er jo ikke sikkert at stakkaren vet hva han sier, da. De er jo ikke skolerte, og kan vel neppe regne så godt eller forstå samfunnssystemet vi har så godt. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista litt lysten til å gi penger til tiggerne nå.

Han representerer ikke andre enn seg selv.

Det er som å si at jeg mistet lysten på å omgås Oslo-folk etter at jeg leste en artikkel av Christian Tybring-Gjedde.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt vedde bort de 100.000 kronene jeg, på at de får hjelp av organisasjonen Folk er Folk, som gir dem råd om hva det lønner seg å si i Norge. Kjøre rasisme-kortet også, Folk er Folk har jo knyttet gode vennskapsbånd med SOS rasisme, som nå ligger brakk pga korrupsjon og annet lureri.

''på at de får hjelp av organisasjonen Folk er Folk, som gir dem råd om hva det lønner seg å si i Norge''

Så du mener at slike utsagn hjelper dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Som de sa i Kristiansand: ingen reiser til Kristiansand for å dusje og gå på do. De som er her de er her uansett, og da er det greit at det er rimelig hygienisk.

Nei, det er ikke en Menneskerett å bo i Norge (ingen har da påstått det), men de har rett til å oppholde seg her i perioder på grunn av Schengen og EØS.

Det er snakk om den mest diskriminerte gruppen i Europa. De har det grusomt vanskelig - og det er ekstremt vanskelig for dem å gjøre noe for å forbedre egen situasjon, for det er jo få som ansetter dem, selv om det skjer:

http://www.osloby.no/nyheter/Rumenske-tiggere-fikk-jobb--6835123.html

Med vennlig hilsen

''Det er snakk om den mest diskriminerte gruppen i Europa.''

Ja, hvorfor det tror du? Tror du det er helt uten grunn at ingen land i Europa vil ha dem?

''De har det grusomt vanskelig - og det er ekstremt vanskelig for dem å gjøre noe for å forbedre egen situasjon, for det er jo få som ansetter dem, selv om det skjer.''

Kan ikke det firmaet du jobber i ansette noen av dem, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''på at de får hjelp av organisasjonen Folk er Folk, som gir dem råd om hva det lønner seg å si i Norge''

Så du mener at slike utsagn hjelper dem?

''Så du mener at slike utsagn hjelper dem?''

Det får jeg virkelig ikke håpe, men de vet hvor naive vi er i Norge og hvor mye makt man håper å få om man bruker rasisme-kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han representerer ikke andre enn seg selv.

Det er som å si at jeg mistet lysten på å omgås Oslo-folk etter at jeg leste en artikkel av Christian Tybring-Gjedde.

Med vennlig hilsen

''Han representerer ikke andre enn seg selv.

Det er som å si at jeg mistet lysten på å omgås Oslo-folk etter at jeg leste en artikkel av Christian Tybring-Gjedde.''

Han ber om penger på vegne av seg selv og alle de andre i leiren i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så du mener at slike utsagn hjelper dem?''

Det får jeg virkelig ikke håpe, men de vet hvor naive vi er i Norge og hvor mye makt man håper å få om man bruker rasisme-kortet.

Det er lite som tyder på at folk i Norge er "snille" eller "naive" med romfolket. Det blir virkelig dårlig behandlet, som gruppe, og er den mest diskriminerte gruppen i hele Europa.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8153466

Hva er det du mener de skal gjøre? Kollektivt selvmord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...