Gå til innhold

– Gi oss én million kroner, så reiser vi tilbake


Gjest yrps

Anbefalte innlegg

''Han representerer ikke andre enn seg selv.

Det er som å si at jeg mistet lysten på å omgås Oslo-folk etter at jeg leste en artikkel av Christian Tybring-Gjedde.''

Han ber om penger på vegne av seg selv og alle de andre i leiren i alle fall.

''Han ber om penger på vegne av seg selv og alle de andre i leiren i alle fall. – Mandolaika''

Ja? Det betyr da ikke at han har mandat for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Mandolaika

    38

  • Dorthe

    7

  • cathlin

    4

Mest aktive i denne tråden

''Han ber om penger på vegne av seg selv og alle de andre i leiren i alle fall. – Mandolaika''

Ja? Det betyr da ikke at han har mandat for det?

''Ja? Det betyr da ikke at han har mandat for det?''

Dette flisespikkeriet av kverulering gidder jeg faktisk ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han representerer ikke andre enn seg selv.

Det er som å si at jeg mistet lysten på å omgås Oslo-folk etter at jeg leste en artikkel av Christian Tybring-Gjedde.

Med vennlig hilsen

Det er vel ikke helt klart. Nei, det er noe med den holdningen der jeg ikke liker.

Vanskelig å finne gode løsninger for rom-folket, men jeg er for å hjelpe barna i alle fall, skolere ungene der de er i Romania. Det kan jeg godt støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er snakk om den mest diskriminerte gruppen i Europa.''

Ja, hvorfor det tror du? Tror du det er helt uten grunn at ingen land i Europa vil ha dem?

''De har det grusomt vanskelig - og det er ekstremt vanskelig for dem å gjøre noe for å forbedre egen situasjon, for det er jo få som ansetter dem, selv om det skjer.''

Kan ikke det firmaet du jobber i ansette noen av dem, da?

''Ja, hvorfor det tror du? Tror du det er helt uten grunn at ingen land i Europa vil ha dem?''

Tror du det er helt uten grunn at jødene blir diskriminert?

Poenget er at det uansett ikke rettferdiggjør diskriminering.

Ikke bare det, når man først har fått et slikt rykte som gruppe - ufortjent eller ei - så er det jo nesten umulig å bli kvitt det. Ingen ansetter dem.

''Kan ikke det firmaet du jobber i ansette noen av dem, da?''

Jeg tror det er relativt få sivilingeniører blant dem, men jeg har flere rumenske kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som tyder på at folk i Norge er "snille" eller "naive" med romfolket. Det blir virkelig dårlig behandlet, som gruppe, og er den mest diskriminerte gruppen i hele Europa.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8153466

Hva er det du mener de skal gjøre? Kollektivt selvmord?

''Det er lite som tyder på at folk i Norge er "snille" eller "naive" med romfolket. Det blir virkelig dårlig behandlet, som gruppe, og er den mest diskriminerte gruppen i hele Europa.''

Hvorfor det tror du? Mener du at Norge, og resten av Europa, skal tilpasse seg denne kulturen, som ingen andre land i Europa vil ha noe med å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt klart. Nei, det er noe med den holdningen der jeg ikke liker.

Vanskelig å finne gode løsninger for rom-folket, men jeg er for å hjelpe barna i alle fall, skolere ungene der de er i Romania. Det kan jeg godt støtte.

Hei,

Selvsagt er det en fæl holdning han fremviser.

Problemet er at de blir diskriminert i Romania også, og har det enda verre der enn her...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ja, hvorfor det tror du? Tror du det er helt uten grunn at ingen land i Europa vil ha dem?''

Tror du det er helt uten grunn at jødene blir diskriminert?

Poenget er at det uansett ikke rettferdiggjør diskriminering.

Ikke bare det, når man først har fått et slikt rykte som gruppe - ufortjent eller ei - så er det jo nesten umulig å bli kvitt det. Ingen ansetter dem.

''Kan ikke det firmaet du jobber i ansette noen av dem, da?''

Jeg tror det er relativt få sivilingeniører blant dem, men jeg har flere rumenske kollegaer.

''Jeg tror det er relativt få sivilingeniører blant dem, men jeg har flere rumenske kollegaer.''

Ja, der har vi den finurligheten igjen. Vi snakker om sigøynere, romfolket, ikke den jevne rumener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er lite som tyder på at folk i Norge er "snille" eller "naive" med romfolket. Det blir virkelig dårlig behandlet, som gruppe, og er den mest diskriminerte gruppen i hele Europa.''

Hvorfor det tror du? Mener du at Norge, og resten av Europa, skal tilpasse seg denne kulturen, som ingen andre land i Europa vil ha noe med å gjøre?

Nei, men jeg mener at Norge, som andre land i Europa, skal være med å bidra for å gjøre livet lettere for fattige mennesker.

Et toalett og en dusj er en god start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja? Det betyr da ikke at han har mandat for det?''

Dette flisespikkeriet av kverulering gidder jeg faktisk ikke svare på.

''Dette flisespikkeriet av kverulering gidder jeg faktisk ikke svare på. – Mandolaika''

hahaha

Det blir som hvis noen påstår at Stein Lillevolden representerer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Selvsagt er det en fæl holdning han fremviser.

Problemet er at de blir diskriminert i Romania også, og har det enda verre der enn her...

Med vennlig hilsen

Ja. Har sett noen dokumentarer om det. Jeg syns tiltak som går på utdanning til barna virker bra. Slik at de kan lære noe annet en å tigge.

Så vidt jeg husker stammer de fra India. Egentlig ganske spennende. Men det er mye dritt innenfor sigøynermiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror det er relativt få sivilingeniører blant dem, men jeg har flere rumenske kollegaer.''

Ja, der har vi den finurligheten igjen. Vi snakker om sigøynere, romfolket, ikke den jevne rumener!

Så hvis du var romfolk hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette flisespikkeriet av kverulering gidder jeg faktisk ikke svare på. – Mandolaika''

hahaha

Det blir som hvis noen påstår at Stein Lillevolden representerer deg.

''Det blir som hvis noen påstår at Stein Lillevolden representerer deg.''

Nei, det gjør faktisk ikke det, med mindre jeg har stått og krevd noe på hans vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du var romfolk hva ville du gjort?

''Så hvis du var romfolk hva ville du gjort?''

Prøvd å tilpasse meg bedre i mitt eget land. Soleklart at deres kultur ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg mener at Norge, som andre land i Europa, skal være med å bidra for å gjøre livet lettere for fattige mennesker.

Et toalett og en dusj er en god start.

Kan du ikke la dem bo i din bakgård da og la dem dusje hos deg? Jeg er ordentlig gærn på dem jeg altså, for de er frekke og plager meg for de tror at jeg er et lett bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Ja, hvorfor det tror du? Tror du det er helt uten grunn at ingen land i Europa vil ha dem?''

Tror du det er helt uten grunn at jødene blir diskriminert?

Poenget er at det uansett ikke rettferdiggjør diskriminering.

Ikke bare det, når man først har fått et slikt rykte som gruppe - ufortjent eller ei - så er det jo nesten umulig å bli kvitt det. Ingen ansetter dem.

''Kan ikke det firmaet du jobber i ansette noen av dem, da?''

Jeg tror det er relativt få sivilingeniører blant dem, men jeg har flere rumenske kollegaer.

''men jeg har flere rumenske kollegaer.''

Tror du folk er så dumme at de ikke forstår forskjell på etniske rumenere og sigøynere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har sett noen dokumentarer om det. Jeg syns tiltak som går på utdanning til barna virker bra. Slik at de kan lære noe annet en å tigge.

Så vidt jeg husker stammer de fra India. Egentlig ganske spennende. Men det er mye dritt innenfor sigøynermiljøet.

Ja, det er mye dritt i miljøet, men akkurat som for nordmenn må vi behandle folk som individer. Hvis man først er født som romfolk er det mer enn bare litt vanskelig å "bryte ut".

Utdanning er selvsagt viktig.

Og ja, språket er fra India. Spennende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke la dem bo i din bakgård da og la dem dusje hos deg? Jeg er ordentlig gærn på dem jeg altså, for de er frekke og plager meg for de tror at jeg er et lett bytte.

Jeg har ikke sagt noe om hvor dusj og toalettet skulle stå.

Det kunne like gjerne være i Frognerparken for meg. Eller et annet sted i Oslo.

Poenget er at man har en gruppe fattige mennsker, og de har noen grunnleggende behov.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det blir som hvis noen påstår at Stein Lillevolden representerer deg.''

Nei, det gjør faktisk ikke det, med mindre jeg har stått og krevd noe på hans vegne.

Neida, det blir som at han krever noe på DINE vegne, enten du liker det eller ei.

Og hvis du sier at han ikke representerer deg, så er svaret at det er "flisespikkeriet av kverulering".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe om hvor dusj og toalettet skulle stå.

Det kunne like gjerne være i Frognerparken for meg. Eller et annet sted i Oslo.

Poenget er at man har en gruppe fattige mennsker, og de har noen grunnleggende behov.

Med vennlig hilsen

Men de har ikke rett til å plage meg likevel. Det er jammen bra jeg ikke er lettskremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye dritt i miljøet, men akkurat som for nordmenn må vi behandle folk som individer. Hvis man først er født som romfolk er det mer enn bare litt vanskelig å "bryte ut".

Utdanning er selvsagt viktig.

Og ja, språket er fra India. Spennende.

Med vennlig hilsen

Jeg syns man bør forvente at de også oppfører seg når de kommer til Norge. Man kan ikke kreve en million for å dra. Det funker bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...