Gå til innhold

– Gi oss én million kroner, så reiser vi tilbake


Gjest yrps

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Jeg har ikke sagt noe om hvor dusj og toalettet skulle stå.

Det kunne like gjerne være i Frognerparken for meg. Eller et annet sted i Oslo.

Poenget er at man har en gruppe fattige mennsker, og de har noen grunnleggende behov.

Med vennlig hilsen

''Poenget er at man har en gruppe fattige mennsker''

Nei, vi har en stor gruppe bilkjørende omreisende tyver. ref. politiets nylige sjekk av miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Mandolaika

    38

  • Dorthe

    7

  • cathlin

    4

Mest aktive i denne tråden

''Så hvis du var romfolk hva ville du gjort?''

Prøvd å tilpasse meg bedre i mitt eget land. Soleklart at deres kultur ikke funker.

''Prøvd å tilpasse meg bedre i mitt eget land. Soleklart at deres kultur ikke funker. – Mandolaika''

De blir diskriminert der, så du får ingen jobb.

Hvordan skulle du overlevd uten utdanning og jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de har ikke rett til å plage meg likevel. Det er jammen bra jeg ikke er lettskremt.

Nei, de har selvsagt ingen rett til å skremme noen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Kan du ikke la dem bo i din bakgård da og la dem dusje hos deg? Jeg er ordentlig gærn på dem jeg altså, for de er frekke og plager meg for de tror at jeg er et lett bytte.

Det er gjerne de allerssvakeste blandt oss de helst gir seg på. var intevjuv med en norsk narkoman uteligger i idag på radio som hyllet bortvisningen av sigøynerbandene. Han hadde fått sine få gjenværende tenner utsparket og skoa stjålet mens han sov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man bør forvente at de også oppfører seg når de kommer til Norge. Man kan ikke kreve en million for å dra. Det funker bare ikke.

Nei, men det er én person som "krever" det. Man kan ikke gjøre andre ansvarlige for hans frekkhet.

Og selvsagt kan man forvente at de oppfører seg, og ingen påstår at denne gruppen kun består av "Guds beste barn". Men de har likevel behov, og de er fremdeles fattige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Prøvd å tilpasse meg bedre i mitt eget land. Soleklart at deres kultur ikke funker. – Mandolaika''

De blir diskriminert der, så du får ingen jobb.

Hvordan skulle du overlevd uten utdanning og jobb?

''De blir diskriminert der, så du får ingen jobb.''

Ja, er det ikke merkelig at ingen har jobb til en uskolert, ubegavet, uvasket og uflidd person med kriminellt rulleblad som hverken kan norsk eller engelsk?

Kan ikke du gå foran med et godt eksempel og ansette ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sagt noe om hvor dusj og toalettet skulle stå.

Det kunne like gjerne være i Frognerparken for meg. Eller et annet sted i Oslo.

Poenget er at man har en gruppe fattige mennsker, og de har noen grunnleggende behov.

Med vennlig hilsen

Hvorfor kan de ikke selge Mercedesene sine da og kjøpe seg leilighet utenfor Oslo? De har jo samme bilen som meg og den koster jo flesk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du var romfolk hva ville du gjort?

1. Jeg ville tatt meg en utdannelse. Og likeså sørget for at mine barn fikk en utdannelse.

2. Jeg ville sluttet med nomadetilværelsen, og deretter forsøkt å få meg en betalt jobb. Og dermed fått rettigheter i det landet jeg bor i. Og videre dermed fått en viss respekt.

3. Jeg ville ikke reist rundt med frekkheten som nådegave, slik de har gjort i generasjoner - til_alle_lands forargelse.

Jeg så en norsk gutt på nyhetene idag (tunghørt). Han hadde søkt på 1000 jobber, uten å få napp.

Men han gir ikke opp. Ei heller setter han seg ned med en kopp foran seg, eller forlanger 100 000,- kr.

Å sammenligne med nordmenn som emigrerte til USA i sin tid, blir helt feil. Intensjonene til disse var totalt annerledes enn romfolket.

Nei, sør. Romfolket er sterkt medvirkende/ansvarlige til/for sin egen situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan de ikke selge Mercedesene sine da og kjøpe seg leilighet utenfor Oslo? De har jo samme bilen som meg og den koster jo flesk

Hvem er "de"?

Er det alle de 200 i parken som eier Mercedeser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er "de"?

Er det alle de 200 i parken som eier Mercedeser?

Ja, det ser ut til at hver familien har hver sin Mercedes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg ville tatt meg en utdannelse. Og likeså sørget for at mine barn fikk en utdannelse.

2. Jeg ville sluttet med nomadetilværelsen, og deretter forsøkt å få meg en betalt jobb. Og dermed fått rettigheter i det landet jeg bor i. Og videre dermed fått en viss respekt.

3. Jeg ville ikke reist rundt med frekkheten som nådegave, slik de har gjort i generasjoner - til_alle_lands forargelse.

Jeg så en norsk gutt på nyhetene idag (tunghørt). Han hadde søkt på 1000 jobber, uten å få napp.

Men han gir ikke opp. Ei heller setter han seg ned med en kopp foran seg, eller forlanger 100 000,- kr.

Å sammenligne med nordmenn som emigrerte til USA i sin tid, blir helt feil. Intensjonene til disse var totalt annerledes enn romfolket.

Nei, sør. Romfolket er sterkt medvirkende/ansvarlige til/for sin egen situasjon.

''1. Jeg ville tatt meg en utdannelse. Og likeså sørget for at mine barn fikk en utdannelse. ''

Hvordan da? Sånn rent økonomisk? Og rent praktisk?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser ut til at hver familien har hver sin Mercedes.

Merkelig da at de sover ute i kulden da, fremfor å selge bilen og kjøpe en bobil, for eksempel?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig da at de sover ute i kulden da, fremfor å selge bilen og kjøpe en bobil, for eksempel?

Med vennlig hilsen

Ja, det er jeg helt enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jeg helt enig med deg i.

De fleste som kommer til Norge kommer jo som passasjerer i gamle minibusser, og ikke i Mercedeser.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitost

Det er lite som tyder på at folk i Norge er "snille" eller "naive" med romfolket. Det blir virkelig dårlig behandlet, som gruppe, og er den mest diskriminerte gruppen i hele Europa.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8153466

Hva er det du mener de skal gjøre? Kollektivt selvmord?

''Det blir virkelig dårlig behandlet, som gruppe, og er den mest diskriminerte gruppen i hele Europa.''

Og er det tilfeldig at det har blitt slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det blir virkelig dårlig behandlet, som gruppe, og er den mest diskriminerte gruppen i hele Europa.''

Og er det tilfeldig at det har blitt slik?

''Og er det tilfeldig at det har blitt slik? – geitost''

Som jeg har skrevet nedenfor, så er det helt irrelevant hvorfor det har blitt slik, for ingen av individene der kan gjøre stort med fordommene dine. Det er det kun du som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitost

''Og er det tilfeldig at det har blitt slik? – geitost''

Som jeg har skrevet nedenfor, så er det helt irrelevant hvorfor det har blitt slik, for ingen av individene der kan gjøre stort med fordommene dine. Det er det kun du som kan.

''Som jeg har skrevet nedenfor, så er det helt irrelevant hvorfor det har blitt slik, for ingen av individene der kan gjøre stort med fordommene dine. ''

De kan begynne å rydde opp i søppelkulturen sin.

''Det er det kun du som kan.''

Sier mannen som vanligvis er imot personfokusering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitost

Kan du ikke la dem bo i din bakgård da og la dem dusje hos deg? Jeg er ordentlig gærn på dem jeg altså, for de er frekke og plager meg for de tror at jeg er et lett bytte.

''Kan du ikke la dem bo i din bakgård da og la dem dusje hos deg?''

Godt forslag. "Practice what you preach".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som jeg har skrevet nedenfor, så er det helt irrelevant hvorfor det har blitt slik, for ingen av individene der kan gjøre stort med fordommene dine. ''

De kan begynne å rydde opp i søppelkulturen sin.

''Det er det kun du som kan.''

Sier mannen som vanligvis er imot personfokusering.

''De kan begynne å rydde opp i søppelkulturen sin.''

''Sier mannen som vanligvis er imot personfokusering. – geitost''

Er ikke hele ditt innlegg personfokusert på romfolket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''1. Jeg ville tatt meg en utdannelse. Og likeså sørget for at mine barn fikk en utdannelse. ''

Hvordan da? Sånn rent økonomisk? Og rent praktisk?

Med vennlig hilsen

De må stoppe opp. Slå seg ned et sted, og ta det derifra.

Men dette er ikke noe de ønsker. De vil kjøre_sin_kultur de.

Det har vært forsøkt mye når det gjelder sigøynerkulturen, men de må først og fremst tilpasse seg noen normer og regler der de holder til.

Du finner ikke et eneste land i europa som ønsker å ha de som innbyggere, slik de oppfører seg idag.

Forsvar de gjerne sør, men et helt europa tar ikke så feil.

Det er klart folk blir provoserte i denne saken. Ikke noe turister eller nordmenn har lov å oppføre seg slik de gjør nå.

En bobil har heller ikke lov til å overnatte der eieren vil.

Du er snar å forfekte at lover og regler gjelder for alle.

Loven sier at kommer de til Norge, så kan de oppholde seg her i 3 mnd.- hvis de er arbeidssøkende. OG de må sørge for å ha et sted å bo.

Jeg gav til 2 tiggere idag, men jeg hadde følelsev av at jeg burde ikke gjort et...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...