Gå til innhold

Mor som klyper 3åring

Gjest Fortvilet vinte

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet vinte

Jeg har vært vitne til en venninne som klyper sin trassige treåring og omtrent hiver henne inn på rommet i fullt sinne.

Jeg snakket litt med barnet om klyping osv da hun slo meg også da hun ikke fikk viljen sin. Hun ble veldig lei seg og fikk dårlig samvittighet etter å ha slått meg og sett at jeg tok det rolig og ikke hevet stemmen.

Da sa hun til meg at en gutt i barnehagen hennes kløyp henne og mammaen hennes kløyp henne. Og hun spurte om jeg kunne si til mammaen hennes at hun ikke skullle kype henne ( hjerteskjærende!). Da hadde vi snakket litt om at det ikke er lov å klype og slå andre.

Jeg har prøvd å ta det opp med moren, men jeg vet at hun ikke klarer å kontrollerer sinnet sitt og det er nytteløst!

Det er mange sånne vonde situasjoner å være vitne til. Hun ødelegger ungen sin. Barnet har også blitt en skikkelig "drittunge! som går rundt og geiper til alle hun ser osv....

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lov å fysisk avstraffe barn. Hvis hun ikke klarer å slutte med dette så er det noe alvorlig galt med henne. Hun bør oppsøke hjelp av noe slag. Avlastning, psykiatri, foreldreveiledning..?

Utover å snakke med mor og å prøve å stille opp for barnet, så er det vel lite man kan gjøre.

Det er rimelig bekymringsfullt med denne atferden hos mor og virkningen på barnet. En kan vurdere melding til barnevernet. Hva det eventuelt kan føre til eller ikke føre til er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortvilet vinte

Det er ikke lov å fysisk avstraffe barn. Hvis hun ikke klarer å slutte med dette så er det noe alvorlig galt med henne. Hun bør oppsøke hjelp av noe slag. Avlastning, psykiatri, foreldreveiledning..?

Utover å snakke med mor og å prøve å stille opp for barnet, så er det vel lite man kan gjøre.

Det er rimelig bekymringsfullt med denne atferden hos mor og virkningen på barnet. En kan vurdere melding til barnevernet. Hva det eventuelt kan føre til eller ikke føre til er ikke godt å si.

Takk for tilbakemeldinger. Jeg prøvde å ringe helsesøster, men som svarte. Jeg tok mot til meg og ringte barnevernet for å drøfte saken i første omgang. Men hun tok det så alvorlig at det blir en sak av det. Så nå er det ingen vei tilbake. Jeg kommer til å miste en venninne, men barnet helse går først. Man kan ikke sitte å se på sånt uten å gjøre noe. Jeg gruer meg til å ringe henne og fortelle at jeg har meldt ifra. For hun anbefalte meg å gjøre det, da hun vil skjønne at det meg.

Men jeg hadde ikke noe valg? Det føles også litt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for tilbakemeldinger. Jeg prøvde å ringe helsesøster, men som svarte. Jeg tok mot til meg og ringte barnevernet for å drøfte saken i første omgang. Men hun tok det så alvorlig at det blir en sak av det. Så nå er det ingen vei tilbake. Jeg kommer til å miste en venninne, men barnet helse går først. Man kan ikke sitte å se på sånt uten å gjøre noe. Jeg gruer meg til å ringe henne og fortelle at jeg har meldt ifra. For hun anbefalte meg å gjøre det, da hun vil skjønne at det meg.

Men jeg hadde ikke noe valg? Det føles også litt godt!

Forhåpentligvis fører din melding til at volden opphører. Noe som kan gjøre livet til dette barnet mye bedre. Håper mor og barn får rett hjelp. Bra du turte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...