Gå til innhold

Skjele operasjon

Gjest en som lurer på dette

Anbefalte innlegg

Med operasjon mot skjeling, er det mest voksne eller er det mest barn og ungdomer som blir operert for skjeling?

Hva er behandlingen hos skjeling hos ungdomer og voksne som skjeler?

Er det lapp, briller eller er det bare operasjon?

Hvis synet er dårlig i tilegg, blir synet helt bra etter en skjele operasjon hvor muskelen blir stramet eller slakket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kansje mest voksne som blir operert mot skjeling.

Hos barn og ungdomer prøver de først med lapp eller briller eller lapp og briller og hvis ikke det hjelper, da opererer de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Æmædædu

Vet ikke hva som er mest vanlig, men jeg ble operert som barn. Gikk en periode med lapp først. Skjeler fortsatt når jeg blir sliten, men plager meg ikke nevneverdig. Skjeler også mye mer når jeg tar av brillene (har briller for nærsynt og skjeve hornhinner) men det gjør jeg jo sjelden, for jeg ser heller lite uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Jeg ble tilbudt en slik operasjon, men de kunne ikke garantere at det ikke gikk tilbake etter en stund. Fikk heller briller som skulle korigere øynene, burde brukt dem. Så det hjelper med briller og ifølge legene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tilbudt en slik operasjon, men de kunne ikke garantere at det ikke gikk tilbake etter en stund. Fikk heller briller som skulle korigere øynene, burde brukt dem. Så det hjelper med briller og ifølge legene.

Hei Mrs.Q.

Var det i voksen alder du fikk tilbud om operasjon eller var det når du var barn/ungdom?

Er det noen voksne her med skjeling som bruker briller og lapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Hei Mrs.Q.

Var det i voksen alder du fikk tilbud om operasjon eller var det når du var barn/ungdom?

Er det noen voksne her med skjeling som bruker briller og lapp?

Fikk tilbud om operasjon først som barn, men ville ikke. Så som voksen og ville ikke da heller. Øynene har bare blitt verre og verre, nå ser alle at jeg skjeler. Fikk aldri tilbud om lapp, og det var først som voksen jeg fikk briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk tilbud om operasjon først som barn, men ville ikke. Så som voksen og ville ikke da heller. Øynene har bare blitt verre og verre, nå ser alle at jeg skjeler. Fikk aldri tilbud om lapp, og det var først som voksen jeg fikk briller.

Hei Mrs.Q.

Siden du ikke har fått tilbud om lapp og skjelingen blir verre, kunne ikke du spurt øyelegen din om du kunne prøvd lapp.

Da tar de lapp på det friske øyet slik at muskelen på det øyet som skjeler blir trent opp.

Hva var det som gjorde at du takket nei til operasjon når du var barn og i voksen alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Hei Mrs.Q.

Siden du ikke har fått tilbud om lapp og skjelingen blir verre, kunne ikke du spurt øyelegen din om du kunne prøvd lapp.

Da tar de lapp på det friske øyet slik at muskelen på det øyet som skjeler blir trent opp.

Hva var det som gjorde at du takket nei til operasjon når du var barn og i voksen alder?

Hei. Har det på begge øynene jeg, så det hadde vel ikke hjulpet med lapp. Jeg tør ikke ta operasjon, og er veldig ømfintelig når det kommer til øynene mine. Gufs, nei takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...