Gå til innhold

zoloft i svangerskap

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om du kan svare meg på om spørsmål ved bruk av zoloft og sarotex i svangerskap. Har nå brukt zoloft 100mg i noen mnd. Dette på grunn av panikkangst og lettere depresjon. har diagnosen fibromylagi/smertesyndrom og har derfor brukt 20 mg sarotex hver kveld. Har spurt legen og han mener at jeg må slutte med disse medikamentene hvis jeg planlegger å bli gravid. Føler meg ikke noe deprimert, men har i perioder der smertene har tatt ovehond kjent meg litt deppa . Tror angsten er knyttet til at jeg kommer til kort fordi smertene fysisk hindrer meg i livsutfoldelse både i form av arbeid og privatliv,og at jeg føler meg konstant trett og utmattet. Har svært lyst på flere barn men er litt redd for å skulle slutte med zoloften. Kan jeg evt bruke zoloft til jeg bli gravid og kan jeg da trappe ned eller må jeg kutte på dagen ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38160-zoloft-i-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...