bjørk Skrevet 5. november 2001 Skrevet 5. november 2001 Hei, jeg lurer på om du kan svare meg på om spørsmål ved bruk av zoloft og sarotex i svangerskap. Har nå brukt zoloft 100mg i noen mnd. Dette på grunn av panikkangst og lettere depresjon. har diagnosen fibromylagi/smertesyndrom og har derfor brukt 20 mg sarotex hver kveld. Har spurt legen og han mener at jeg må slutte med disse medikamentene hvis jeg planlegger å bli gravid. Føler meg ikke noe deprimert, men har i perioder der smertene har tatt ovehond kjent meg litt deppa . Tror angsten er knyttet til at jeg kommer til kort fordi smertene fysisk hindrer meg i livsutfoldelse både i form av arbeid og privatliv,og at jeg føler meg konstant trett og utmattet. Har svært lyst på flere barn men er litt redd for å skulle slutte med zoloften. Kan jeg evt bruke zoloft til jeg bli gravid og kan jeg da trappe ned eller må jeg kutte på dagen ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. november 2001 Skrevet 5. november 2001 Du kan trygt fortsette å bruke Zoloft. Derimot bør du slutte med Sarotex. De gamle TCA anbefales ikke brukt i graviditeten og under amming. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.