Gjest svarttrost Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Jeg har begynt å virkelig hate de som bestemmer i psykiatrien. Helst legene, ja for det er jo de som har makta. Jeg skal heretter ta meg en fest hvis noen av de dør eller blir syke selv. Da blir det fram med vinglasset og favoritt maten. Har hørt enda en skrekk historie i dag, og dem blir det bare fler og fler av. 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Har du kun hørt skrekkhistorier? Jeg kjenner til mange mennesker som har fått god hjelp av psykiatrien og noen som ikke har det. Det er uhyre trist i de tilfellene hvor folk ikke har fått adekvat hjelp pga manglende faglig kompetanse eller personlig egnethet hos behandler, men jeg synes det er feil å svartmale psykiatrien. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Håper ikke du drar alle over en kam. Jeg har møtt mange hyggelige mennesker i psykiatrien. Faktisk tror jeg at de har vært hyggelige alle sammen, selv om jeg ikke husker helt den første tiden jeg ble syk. Egentlig så har jeg mange ganger følt at jeg får for mye hjelp og at jeg tar opp plassen for mange andre. 0 Siter
Gjest Tidligere pasient i 11 år Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Psykiatrien reddet livet mitt, uten den hjelpen jeg fikk av leger og sykepleiere, innleggelser og medisiner hadde jeg ikke vært her i dag. Blir feil å dra alle over en kam, riktignok er det mye som kan forbedres men gudene skal vite der er masse flott og. 0 Siter
Gjest svarttrost Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Har du kun hørt skrekkhistorier? Jeg kjenner til mange mennesker som har fått god hjelp av psykiatrien og noen som ikke har det. Det er uhyre trist i de tilfellene hvor folk ikke har fått adekvat hjelp pga manglende faglig kompetanse eller personlig egnethet hos behandler, men jeg synes det er feil å svartmale psykiatrien. Det er etter min mening alt for mange lettvinte løsninger med tvangsmedisinering. Det er dette som er problemet mitt. Slutter jeg med psykosemedisin så kan det nok hende at angsten min stiger ja, men så får vi heller jobbe med den da!! Jeg er sikkert et a vde eksemplene de bruker som de mener det går bra med. Sannheten er jo at jeg må gå rundt å smile å være glad og vise hvor bra jeg er for at jeg forhåpentligvis skal slippe tvangsbehandlingen en gang. Egentlig vet de ganske lite om meg og mine tanker. Og jeg vet at så mange går rundt som meg. De må klistre på seg et smil. Men de skulle vel bare visst hvor mye jeg innerst inne går rundt og hater de. 0 Siter
Gjest svarttrost Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Hva er en skrekk historie? Skrekkhistoriene er det mange av. F eks. Psykologen din sitter å klør seg i skrittet mens du skal ha samtale med han. F.eks. At psykologen din spør om du liker å onanere. F.eks At du blir lagt i reimseng av menn selv om en av grunnene til at du er der er frykt for voldtekt. F.eks at du varsler om bivirkninger som er alvorlige. Og ikke bli trodd. F.eks at du ikke får noe trøst hvis du er lei deg og redd. F.eks at du blir truet med sprøyter hvis du ikke kan oppføre deg litt bedre. At du må ligge i reimseng selv om du egentlig har et angstanfall. Dette var min historie da. Og jeg kjenner ganske mange etterhvert som har opplevd lignende. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Skrekkhistoriene er det mange av. F eks. Psykologen din sitter å klør seg i skrittet mens du skal ha samtale med han. F.eks. At psykologen din spør om du liker å onanere. F.eks At du blir lagt i reimseng av menn selv om en av grunnene til at du er der er frykt for voldtekt. F.eks at du varsler om bivirkninger som er alvorlige. Og ikke bli trodd. F.eks at du ikke får noe trøst hvis du er lei deg og redd. F.eks at du blir truet med sprøyter hvis du ikke kan oppføre deg litt bedre. At du må ligge i reimseng selv om du egentlig har et angstanfall. Dette var min historie da. Og jeg kjenner ganske mange etterhvert som har opplevd lignende. Jeg lurer på om det er stor forskjell på psykiatrien på forskjellige steder i landet? Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i dette. Det må ha vært fælt for deg. Håper du klager på behandlingen du har fått så det kan gjøres noe med dette til senere. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Det er etter min mening alt for mange lettvinte løsninger med tvangsmedisinering. Det er dette som er problemet mitt. Slutter jeg med psykosemedisin så kan det nok hende at angsten min stiger ja, men så får vi heller jobbe med den da!! Jeg er sikkert et a vde eksemplene de bruker som de mener det går bra med. Sannheten er jo at jeg må gå rundt å smile å være glad og vise hvor bra jeg er for at jeg forhåpentligvis skal slippe tvangsbehandlingen en gang. Egentlig vet de ganske lite om meg og mine tanker. Og jeg vet at så mange går rundt som meg. De må klistre på seg et smil. Men de skulle vel bare visst hvor mye jeg innerst inne går rundt og hater de. Tror det er for lite tvangsmedisinering, mange får ødelagt livet sitt med tull og tøys (psykose), der de kunne fått det bedre mye før. Folk vil vel egentlig være friske og ha det godt, ikke leve i et psykose Helvete. Tror de prøver å hjelpe deg til å få det bedre. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Skrekkhistoriene er det mange av. F eks. Psykologen din sitter å klør seg i skrittet mens du skal ha samtale med han. F.eks. At psykologen din spør om du liker å onanere. F.eks At du blir lagt i reimseng av menn selv om en av grunnene til at du er der er frykt for voldtekt. F.eks at du varsler om bivirkninger som er alvorlige. Og ikke bli trodd. F.eks at du ikke får noe trøst hvis du er lei deg og redd. F.eks at du blir truet med sprøyter hvis du ikke kan oppføre deg litt bedre. At du må ligge i reimseng selv om du egentlig har et angstanfall. Dette var min historie da. Og jeg kjenner ganske mange etterhvert som har opplevd lignende. Uff! Det var skrekkhistorier ja :-( 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 17. juli 2012 Skrevet 17. juli 2012 Jeg lurer på om det er stor forskjell på psykiatrien på forskjellige steder i landet? Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i dette. Det må ha vært fælt for deg. Håper du klager på behandlingen du har fått så det kan gjøres noe med dette til senere. ''Jeg lurer på om det er stor forskjell på psykiatrien på forskjellige steder i landet? '' Det er det definitivt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.