Gå til innhold

Ungdommen nåtildags...

laban

Anbefalte innlegg

Junior og jeg er prinsipielt enige om at han må ha noen litt kule plagg til første høsten på ungdomsskolen. Han vet godt at jeg er lettere å lure når jeg ser skilt med 50%, så siden det nå er salg på vårt lokale kjøpesenter, har vi vært på en liten runde etter bl.a. nye bukser.

Stor var min forbauselse da det største utlegget kom i en Levis-butikk - en bukse og tre T-trøyer til halv pris fikk vi med oss derfra.

Hallo - Levis, jeg trodde det var for gamliser? Litt komisk at jeg selv hadde på meg en totalt utrangert (og fillete) 501... Akkurat den er sikkert for pensjonister, men hyggelig at merket har overlevd, da. For 40 år siden var "er det Levis?" standardspørsmålet i klassen min hvis noen hadde fått ny dongeribukse. (Stort sett var svaret nei, siden det var altfor dyrt....) Hvordan klarer de å få tenåringer til å kjøpe samme merke som foreldrene?!

Dere som har 99-gutter - er det min som er helt rar, eller er Levis virkelig et kult merke fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en 98-gutt og jeg tror ikke han vet hva Levis er engang. :o) Så lenge han er tørr og varm (og sånn rimelig ren) er han fornøyd og bryr seg overhodet ikke om hva som evt. står på merket på klærne. Heldigvis. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunSomVet

Det ER kult for alle aldre :) Levis er tidløs går aldri av mote fordi de ikke bare beholder mange av klassikerene (501) men de oppdaterer seg og fornyer seg stadig. Dinn sønn er kåmplitli normal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 98-gutt og jeg tror ikke han vet hva Levis er engang. :o) Så lenge han er tørr og varm (og sånn rimelig ren) er han fornøyd og bryr seg overhodet ikke om hva som evt. står på merket på klærne. Heldigvis. :o)

Neida, min er også stort sett sånn, og vi er enige om at merkeklær ikke er noe typisk fenomen i våre skap. Derfor lurte jeg på om han var helt "feilinformert" ;-)

De T-trøyene kommer til å passe lenge, så de blir nok brukt enten de er kule eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER kult for alle aldre :) Levis er tidløs går aldri av mote fordi de ikke bare beholder mange av klassikerene (501) men de oppdaterer seg og fornyer seg stadig. Dinn sønn er kåmplitli normal ;)

* puster lettet * ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten din er ikke rar. Jeg har en -00gutt, men han er ikke så inne på dongerimerker, kanskje pga at han er liten av vekst ennå. Men han har Levistrøyer. Ellers går det mest på Volcom, Burton, O'neill og andre skate-/sportsmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Min eldste er jo 99 årgang, men han har vel ikke sagt noe om Levis ennå, mener jeg. Han er litt liten, og har kjøpt dongeribukser på Cubus og H&M frem til nå, men t-skjorter og gensere vil han gjerne kjøpe i voksenbutikker (str S). Det er et spesielt merke han gjerne vil ha på gensere og skjorter, men nå står det helt stille, husker det ikke.

Men det er jo litt vittig det du skriver om her, at merkene har overlevd 30-40 år og at ungdommene nå vil ha det samme som vi hadde!

Vi var forresten innom en butikk nå i ferien, sånn lagersalgbutikk med all verdens rot og rask og noe fint innimellom. Da falt 11-åringen pladask for en gyselig treningsjakke i typisk 80.talls pastellfarger og blankt ekkelt stoff. Hun hadde sååååå lyst på den. Men jeg sa nei, syntes den var grufull.... Lyserosa, lysegul og mintgrønn tror jeg den var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Dere som har 99-gutter - er det min som er helt rar, eller er Levis virkelig et kult merke fremdeles?''

Jeg har ingen 99-gutt, men jeg har en 93-gutt og han kjøpte seg 2 stk Levis 501 bukse i USA nylig. Jeg anser ikke han for en gamlis, så visst din sønn er rar, så er min det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler litt av at tøyskoene er superpopulære igjen. Superga og Converse. Det samme som jeg gikk i på -80 og -90-tallet. Brukers av alle 0-100 år :-)

Må ut å shoppe meg det snart igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Jeg smiler litt av at tøyskoene er superpopulære igjen. Superga og Converse. Det samme som jeg gikk i på -80 og -90-tallet. Brukers av alle 0-100 år :-)

Var det virkelig Converse, merket altså, på den tiden også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Ja, jeg hadde noen Converse-liknende sko da jeg var russ, det var kanskje faktisk det merket?

Vi snakket om det i vår, at det var morsomt at de skoene "kom igjen" nå og var poplære igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tilogmed min far hadde Converse i sin ungdom, på -60-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste er jo 99 årgang, men han har vel ikke sagt noe om Levis ennå, mener jeg. Han er litt liten, og har kjøpt dongeribukser på Cubus og H&M frem til nå, men t-skjorter og gensere vil han gjerne kjøpe i voksenbutikker (str S). Det er et spesielt merke han gjerne vil ha på gensere og skjorter, men nå står det helt stille, husker det ikke.

Men det er jo litt vittig det du skriver om her, at merkene har overlevd 30-40 år og at ungdommene nå vil ha det samme som vi hadde!

Vi var forresten innom en butikk nå i ferien, sånn lagersalgbutikk med all verdens rot og rask og noe fint innimellom. Da falt 11-åringen pladask for en gyselig treningsjakke i typisk 80.talls pastellfarger og blankt ekkelt stoff. Hun hadde sååååå lyst på den. Men jeg sa nei, syntes den var grufull.... Lyserosa, lysegul og mintgrønn tror jeg den var.

''Lyserosa, lysegul og mintgrønn tror jeg den var.''

På mitt klassebilde fra 4. trinn (ca. 1970) er det ei jente som har på seg genser i de fargene, og matchende bukse i knall rosa. Hun hadde ung mor, musikerfar og var den eneste som var litt i forkant på motefronten. Husker godt at vi andre snusfornuftige, godt oppdratte jentene syntes det antrekket var litt - eh - spesielt ;-) På bildet har vi stort sett på oss sommerkjoler, for det er en varm dag. Moteikonet flyttet kort etter, og det eneste jeg husker av in-tøy før videregående er de der "er det Levis?"- spørsmålene.

Til junior har vi til nå stort sett kjøpt bukser på KappAhl (når det har vært "alle barnebukser minus en eller annen prosent"), for han er ikke spesielt lang i beina. De nye skal brukes på ungdomsskolen - og dessuten på danskebåten, som kommer til å være full av unge, kule fotballspillere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei 99-jente, og Levi's er tydeligvis populært hos både guttene og jentene der.

Vi kjøpte ei Levi's bukse til henne i USA for et par år siden. Den passer fremdeles, og det er visst stas med den :)

Men det er litt morsomt at de merkene som var populære da vi var unge er det fremdeles. Gjelder jo også Lacoste og Kappa og Bik Bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levis er fortsatt kult - og dyrt.

''Levis er fortsatt kult - og dyrt.''

Levis er ikke så dyrt. Da jeg gikk på ungdomsskolen for 30 år siden kostet en Levis rundt 500,- mener jeg å huske. Kjæresten kjøpte seg flere Levis 501 i Sandefjord i fjor vår og de kostet ikke stort mer da. Og det synes jeg ikke er så dyrt for en jeans som faktisk holder en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...