Gå til innhold

Hasjrøyking

Gjest sjokkert...

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkert...

Hei...har dessverre oppdaget at min datter på fest/med "venner" har røyket hasj. Hun har også innrømmet det, sier at det er bedre enn alkohol.

Dette er det mange diskusjoner om, men jeg er stengt imot hasjrøyking, og fikk sjokk, fordi hun vet hva jeg mener om den saken. Mange hevder at det er bedre enn alkohol, men med hensyn til hva hasje kan medføre av skader etter langstidsbruk (dårlig huskommelse, sløvhet, apatisk ect) så mener jeg at det er bedre og ta en cider eller 2. Dessuten er det ulovlig her til lands og jenta er 17...Vet det finne hjemmetester, men vil heller ikke ta rollen som "politi" Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er forelderen, du _skal_ ta rollen som politi og gjøre det du kan for å holde datteren din unna narkotika. Selv hadde jeg nektet henne å reise på disse festene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg hadde tatt dette veldig alvorlig. Det første er jo en skikkelig prat med jenta. Dersom det ikke hadde nådd gjennom, hadde jeg nok kontaktet helsesøster og evt forebyggende arbeid hos politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville snakket og snakket og snakket om temaet - og prøvd å få henne til å inngå en avtale med deg om å ikke røyke hasj. Den eneste reelle beskyttelsen mot hasjrøyking er at hun selv er villig til å avstå, at hun tar et aktivt valg om å la være. Jeg ville ha argumentert med at hun tar en altfor stor risiko ved å gjøre det - selv om det alltid vil være mange som kan fortelle at de ikke har fått noen problemer som følge av hasj. Man kan ikke på forhånd vite hvem som er spesielt sårbare osv.

Hasjrøyking er dessverre et ganske vanlig fenomen - også blant velfungerende ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...