Gjest sjokkert... Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Hei...har dessverre oppdaget at min datter på fest/med "venner" har røyket hasj. Hun har også innrømmet det, sier at det er bedre enn alkohol. Dette er det mange diskusjoner om, men jeg er stengt imot hasjrøyking, og fikk sjokk, fordi hun vet hva jeg mener om den saken. Mange hevder at det er bedre enn alkohol, men med hensyn til hva hasje kan medføre av skader etter langstidsbruk (dårlig huskommelse, sløvhet, apatisk ect) så mener jeg at det er bedre og ta en cider eller 2. Dessuten er det ulovlig her til lands og jenta er 17...Vet det finne hjemmetester, men vil heller ikke ta rollen som "politi" Hva ville dere ha gjort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Du er forelderen, du _skal_ ta rollen som politi og gjøre det du kan for å holde datteren din unna narkotika. Selv hadde jeg nektet henne å reise på disse festene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg hadde tatt dette veldig alvorlig. Det første er jo en skikkelig prat med jenta. Dersom det ikke hadde nådd gjennom, hadde jeg nok kontaktet helsesøster og evt forebyggende arbeid hos politiet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg tror jeg ville snakket og snakket og snakket om temaet - og prøvd å få henne til å inngå en avtale med deg om å ikke røyke hasj. Den eneste reelle beskyttelsen mot hasjrøyking er at hun selv er villig til å avstå, at hun tar et aktivt valg om å la være. Jeg ville ha argumentert med at hun tar en altfor stor risiko ved å gjøre det - selv om det alltid vil være mange som kan fortelle at de ikke har fått noen problemer som følge av hasj. Man kan ikke på forhånd vite hvem som er spesielt sårbare osv. Hasjrøyking er dessverre et ganske vanlig fenomen - også blant velfungerende ungdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg ville også blitt svært skeptisk. Jeg følger med som en hauk selv, og vet at hasj i dag er farligere enn noensinne siden hasjen i dag er genmanipulert. Denne har jeg vist til jr og snakket med han om, men aner ikke om har bare hører mamma si bla-bla eller om han fatter alvoret http://www.forskning.no/artikler/2012/august/331578 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.