Gå til innhold

utbrent?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en ung kvinne på 27 år som i den siste tiden har følt meg utbrent til tross for min unge alder. Jeg har i mange år hatt mange baller i luften, jobbet mye og hatt hodet fullt av bekymringer , både fra min oppvekst og i nåværende forhold. Jeg har slitt med depresjoner i mange år og føler nå at jeg har mye angst i tillegg. Jeg gikk i et halvt år på cipramil og følte at dette hjalp. Jeg hadde et sterkt ønske om å klare meg uten antideppressiva, og sluttet for ca et halvt år siden. Siden har depresjonen kommet snikende tilbake. Jeg har prøvd det meste innen alternativ behandling, men med kortvarig resultat.

Jeg har alltid vært veldig aktiv og følt at jeg har hatt mye energi. Det siste året har jeg følt meg fullstendig tappet for krefter, til tross for at jeg spiser sunt og prøver å få nok søvn.

Problemet mitt nå er at jeg føler at jeg har mistet store deler av hukommelsen og jeg føler meg svært åndsfraværende. Jeg går i min egen verden og klarer ikke å være tilstedet i jobben min. dette skremmer meg veldig. Jeg har en jobb med stort ansvar og føler at jeg ikke er istand til å takle en slik jobb. Dette gjør meg enda mer bekymret.

Vær så snill og gi meg noen råd. Er dette normale reaksjoner på stress og vil jeg få konsentrasjonsevnen og hukommelsen tilbake? Hva kan jeg gjøre?

Hilsen fortvilet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38180-utbrent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er fortsatt deprimert, og du bør begynne med antidepressiva igjen. Denne gangen bør du bruke dem minst ett år.

Dessuten bør du prøve å få til en livsstilsendring slik at du kan holde deg frisk etter at medisinen har gjot deg frisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38180-utbrent/#findComment-144638
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...